• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia seuraavista pyöristä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mattor
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
espoo
Tutun kautta olisi tarjolla Suzuki GSR 600. Millainen pyörä on yleisesti? Jääkö heti pieneksi ja ovat ajo-ominaisuudet samaa tasoa, mitä uudessa Honda Hornetissa? Jaksaako tuollaisella ajaa matkaa yhtään? Mitä kannattaa maksaa 2007 vuosimallin (ajettu 20tkm) pyörästä?

Suzuki Gsx-r 1000(2004) - sopiiko yhtään matka-ajoon? Entä kaupunkiajossa?

Heips... mitä nyt omat kokemukset sanoo, niin eipä juuri alle 600cc voi ajatella "mielekkääseen" matkan tekoon.  
062802moto_prv.gif

Muutenhan ko. fillari on ok.

Fiilis:::  tosin, mentiinhän sitä -70 luvun lopulla Suzukin 550GT, jotta tukka hulmusi... suhteellista. Eikä ko. 550gt 2-t ole mikään hidas vieläkään.  
062802jumpie_prv.gif

Ed: Mainitsit tuossa 600cc ja 1000cc.  Näillähän on ero kun yöl ja päiväl...
wink.gif
Tonninen viel R-type.

Kaikki pyörät sopii matka-ajoon!
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
..enemmän kysymys omasta asenteesta ja fysiikasta...

Polkupyöräkin sopii matka-ajoon, sekä kaupunkiin.

Heips... mitä nyt omat kokemukset sanoo, niin eipä juuri alle 600cc voi ajatella "mielekkääseen" matkan tekoon.  
062802moto_prv.gif

Muutenhan ko. fillari on ok.

Fiilis:::  tosin, mentiinhän sitä -70 luvun lopulla Suzukin 550GT, jotta tukka hulmusi... suhteellista. Eikä ko. 550gt 2-t ole mikään hidas vieläkään.  
062802jumpie_prv.gif

Ed: Mainitsit tuossa 600cc ja 1000cc.  Näillähän on ero kun yöl ja päiväl...
wink.gif
    Tonninen viel R-type.
Onhan noilla tietysti eroa aika paljon
smile_org.gif

Tuo 600 kiinnostaisi nyt enemmän, mutta riittääkö sellainen yleensä pitkälle? Siis millainen pyörä tuo Suzuki GSR on?

Tutun kautta olisi tarjolla Suzuki GSR 600. Millainen pyörä on yleisesti? Jääkö heti pieneksi ja ovat ajo-ominaisuudet samaa tasoa, mitä uudessa Honda Hornetissa? Jaksaako tuollaisella ajaa matkaa yhtään? Mitä kannattaa maksaa 2007 vuosimallin (ajettu 20tkm) pyörästä?

Uusimmassa Bike testiextrassa on testissä GSR600 ja uuden mallinen hornet.

GSR matka-ajossa; kiertää kuin herhiläinen, motarivauhdissa (120) on kierroksia n. 6.800 - 7.000...

Minun mielestä ihan hyvä pyörä.

Varmaankin luokassaan yksi parhaista rata-ajoon eli ajo-ominaisuuksissa ei pitäisi vikaa olla.

Se että jääkö pieneksi, on makuasia, ei riipu pyörästä (600cc on 600cc).

Ite oon ollut tyytyväinen. Aiempi pyörä oli FZR1000, siihen verrattuna tykkään GSR:stä enemmän. Radallakin pyörä kulkee ihan kivasti. Hinta/hauskuus suhde erittäin hyvä.
Todella hyvä ajoasento matka-ajoon. Helposti menee 600km päivämatkat. Niskat meinasi vain väsähtää viimeisellä tre-hki välillä kun piti matka vauhdin vähintään riittävä.
biggrin.gif

Vinguttaahan tuota saa aikalailla ripeässä ajossa.

Ite oon 175cm pätkä. Ja jos uudehkoja kilokyykkyjä vertaan niin mulle ainakin parhainten sopii matka-ajoon just 03-04 kilo gixu/02-03 R1n.
Uudemmillakin toki matka taittuu mutta menevät jonkin verran kyykympään suuntaan.

edit: itse en kilosta pienempää enään osta, vaikka suurin osa ajoistani onkin "leppoisaa maaseutumatkailua"
Mut jokainen tietty tavallaan
062802moto_prv.gif

K4 1000:nen parani huomattavasti kun laittoi säädettävät jalkatapit. Nyt menee matka-ajokin hienosti.

T:Foku

Gsr 600 on ihan mukava kurvipeli, tehoa voisin olla enemm'n. Mutta tietty kuussatanen on kuussatanen. Normaaliajossa hieman laiska. Ihan ok peruspeli mun mielesta.

Nuo tehoasiat on sellaisia että kannattaa itse käydä kokeilemassa riittääkö tarpeisiin. Jos 98hp pyörä on "normaaliajossa laiska" niin mikä lie sitten on normaaliajoa kuskista kiinni
smile_org.gif

Mulle vähintään 90% kilsoista tulee tasavauhtiajosta (joka on lienee sitten minun normaaliajo) jossa on ihan sama onko siellä 50 vai 250 heppaa.

2-päällä en ole liiemmin ajanut mutta yksin ajellessa en sanoisi että 600cc tehot ei 'riitä'. Mutta silti tehoa on kiva olla enemmän, kiksien takia
smile_org.gif

Ite ostin eka pyöräx 600 Suzuki RF:n ja parin viikon jälkeen oli kusiainen polettu tehottomax, mielenkiinto koko mopoiluun loppu noin kuukauden päästä hankinnasta.

tehot ja tehot, 98 heppanen voi olla 15 tonnia kiertävä joku 400cc, jossa teho tulee 14-15 tonnin välissä. arkiajossa aika tehoton.

sitten joku XJR1300 sataheppasena. ihan kivasti kulkee, eikä tunnu tehottomalta.

600 menee hermot aika nopeesti matka-ajossa. ja vaikka ei menis, niin pinna kiristyy tarpeettomasti.

osta tonninen, ihan sama onko 100 vai 150 heppanen, se on silti tonninen.

K3:lla (sama kuin K4) ajelin aikanaan useamman tuhannen kilometrin touringreissuja. Matkatavaran kuljetus on hankalampaa kuin matkapyörässä, mutta pehmeä satula ja mukava ajoasento kyllä siinä oli. Pystyi ajamaan matka-ajoa erinomaisesti
tounge.gif
.

Biken testispesiaalissa ei GSR saanut kovin mairittelevia arvosanoja, "räväkäksi" sanottiin. Tuskin tuo nyt kauhean räväkkä pyörä kuitenkaan on
nixweiss.gif
?

Hyvä yleispyörä kaikenlaiseen ajeluun, tosin Saksan läpiajon suoraa tietä pitkin jättäisin itse väliin. Ajoasento parani ainakin omasta mielestäni leveämmällä ja matalemmalla stongalla sekä jalkatappisatsin vaihdolla, tosin oma mieltymys on enemmän tuonne kyykkyhommien suuntaan. Pikkunakuksi ihan hyvännäköinen ja kokoinen. Ja tuossa voi muuten istua takanakin, kun on oikea satula sellaisten lätkien tilalla.

Pieneksi jäännistä en osaa sanoa, tuskin tuollakaan kaikki uskaltaa "täysiä" ajaa. Kierroksia vaatii ripeämpään liikkumiseen (musatulpat korviin), jaksaa tosin lähteä alhaaltakin minusta ihan hyvin kokoisekseen. Sakotkin saa tarvittaessa.

Tullut ajeltua työmatkaa pienempiä teitä, motaria ja rataa. Pienemmille teille passaa hyvin kun vauhdit pysyy alempana. Kevyt ja helppo ajella. Motarilla matkavauhdissa itselläni väsyy nivuset.
biggrin.gif
Kai se on noita nakupyörien ongelmia, mutta jos kiireellä painelee Hällsingistä pohosta kohti, niin Lahden kohdalla alkaa olla jalat jo aikalailla loppu. Radalle taaseen huutaa minusta jonkinverran tiukempaa välitystä ja jousihommien säätöä. Vähän retvakkaa menoa, mutta tuntuupahan hitaampikin vauhti siltä, että mennään tosi lujaa.  
tounge.gif

Back