Niin, millainen lelu tuo motonetin puristuspainemittarisarja mahtaa olla (tulokset luotettavia)?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No joo. Mittari makso 19.90e tulokset oli odotettavasti ihan tähtitieteelliset. Taitaa mittari mennä vaihtoonHalppissarjojen tuloksia en lähtisi vertailemaan kuin naapurisylintereihin.
tuollainen halpa puristuspainemittari toimii ainakin minulla huollossa pikatesterinä esim käyntihäiriöissä ja vajaakäynneissä.Puristuspainemittarilla näkee jos on venttiilivika, ei juuri muuta. Moottorin väljyyttä sillä ei näe. Siis leikkikalu. Jos haluat selvittää moottorisi kunnon hanki ohivuotomittari.
Joo, nämä kaksi täydentävät mukavasti toisiaan! Itse hain joku vuosi sitten GS450:n Susnan käyntihäiriöille syytä. Puristukset todella alakanttiin, ohivuotomittari puolestaan näytti todella hyvältä -> diagnoosi jako pielessä. Ja niinhän se oli.Puristuspainemittarilla näkee jos on venttiilivika, ei juuri muuta. Moottorin väljyyttä sillä ei näe. Siis leikkikalu. Jos haluat selvittää moottorisi kunnon hanki ohivuotomittari.
Kun käytät puristuspainemittaria niin muista että puristuspaine ja puristsuhde ovat eri jutut. Jos kone on väljä, tarkoitan että männänrenkaat päästävät öljyä läpi niin männän laki ja palotila karstoittuvat joka nostaa puristuspainetta koska karsta pienentää palotilaa, joka nostaa myös mittarin lukemaa. Jos kuvittelet että kun on noin hyvät paineet niin moottori on todella hyvässä kunnossa, saatat ollakin väärässä.En minä absoluuttista tulosta oottanu, mutta yllätyin kuitenkin, kun puristuksia löytyi 60tkm jälkeenki kevyesti yli 10 baaria (mittari näytti 14.5) Kansi vuotaa nimittäin 1&2 sylinterin välistä öljyä, joten kun sellanen mittari kerran on, päätin kokeilla puristuksia. Oli miten oli, niin kansitiiviste menee jokatapauksessa vaihtoon ja samalla suorittais venttiilisäädön. Niin ja kyseessä on nyt 955 triple.
Kyllä sillä joskus väljän koneen löytää niin, että kun laittaa hiukan öljyä männän päälle, niin puristuksen kasvavat. Jos eivät kasva, on venttiilivika. Aika paskassa kunnossa saa tosin kone olla.Puristuspainemittarilla näkee jos on venttiilivika, ei juuri muuta. Moottorin väljyyttä sillä ei näe. Siis leikkikalu. Jos haluat selvittää moottorisi kunnon hanki ohivuotomittari.