• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia PayPalista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Boxeri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mistä liikkeestä tilasit tavaraa?
Itse tilasin Busaan tammikuussa Motomummystä Yoshimuran putkiston, maksoin visalla.
Panivat seurantakoodin USPS kautta parin päivän päästä tilauksesta.
Seuranta ilmoitti kaikki lentokentät ja tullit ja maakuljetukset sekunnin tarkkuudella suomen tulliin asti, josta sitten tuli Itellan kautta saapumisilmoitus.
Koko toimitukseen tilauksesta siihen kun putki oli tallissa meni alle kaksi viikkoa
062802jumpie_prv.gif

Eli ainakin tuo liike toimi tosi hyvin. Pane sähköpostilla viestiä liikkeeseen ja pyydä seurantakoodi tai millä rahtarilla ovat sen panneet tulemaan.
Toivottavsti eivät ole panneet kamoja laivaan
omg.gif
Saattaa kestää joku kuukausi ennenkuin ovat suomessa.

Pariin kysymykseen vastaukset: Tulliin EN ole vielä soitanut, kun mailia ainoastaan laittanut. (soitan, ennenkuin paypallilta rahoja alan vaatii takas) Myyjä (liike) vaikuttanut kokoajan luotettavalta, koska vastailee esim. ass-posteihin. Eli aloitan tullin pommittamisen seuraavaksi. Ja liike oli sitten.... ppm.custom
Myyjäkin ilmoitti, että tavaran PITÄS olla jo suomessam eli ei mihinkään laivakonttiin survottu. Kysyttäessä seurantanroa, tuli tämmönen vastaus: We are not able to track a US Poastal package that goes overseas. odotellaan tovi, ja kiusataan tulllia se aika... jatkoa laitan, kun asia etenee...

tounge.gif
tounge.gif

Juu eli ole ensin yhteydessä tulliin mutta jos pakettia ei löydy älä jää kuuntelemaan myyjäliikkeen sepostuksia jos yrittävät vedättää sinua että menisi yli tuon 45pv rajan. (ebayssa oli muistaakseni 30pv joten oletko varma että tuossa on 45pv?).

Reklamoi ennen tuota aikaa kuitenkin paypalille vaikka myyjä selittäisi mitä koska muuten homma muuttuu vaikeaksi ja olen kuullut että joitain olisi näin kusetettu rahoistaan.

sanoi:
We are not able to track a US Poastal package that goes overseas.

Minun pakettini tuli U.S Postal Servicellä jota pystyi seuraamaan niin jenkkien sivuilta, kuin myös Suomen postin sivuilta. Saattaahan niilläkin olla erilaisia lähetysmuotoja mutta ihmeelliseltä kuulostaa ettei mitään tietoa saa mistään.

Eikö myyjällä todellakaan ole mitään dokumenttia että on paketin lähettänyt millä voisi U.S.P.S:ltä kysellä? Omat tavarani olivat tullissa päivän, jonka jälkeen oli lappu kotona että tule hakemaan. En usko että ne siellä olisivat jumissa.
nixweiss.gif

Meriteitse lähetettäessä oikeasti voi kestää kauan. Halvempi toimitustapa, mutta siellä myös katoaa tavaraa.
sad_orig.gif

Ja tosiaan, pari kk voi olla ihan normaali odotteluaika. Kaveri tilailee muunlaista sälää (tai tilaili) jenkeistä, ja sanoi, että ainakin pari kk menee aina. Tuo vain lopetti sieltä tilailun, kun myyjäliike lopetti merirahtina lähettämisen, jolloin lähetyskulut + tulli pompsahtaisi hirveästi.

No,niin. Tilasin tavaraa jenkeistä. (ebay) Maksoin paypallilla, ja tuli heti vastaus maksusta. Pari päivän päästä tuli tieto myyjältä, (liike) että tavara liikenteessä. Kohta kulunut kuukausi, ja tavaraa EI kuulu. Myyjä sanoo lähettäneensä, muttei "meren yli" toimitukseen tietenkään ole seurantanumeroa sillä! Myyjä käskee pommittaa tullia, koska epäilee tavaran jääneen sinne. Mailia tullille laitettu, ei vastausta kuulunut. Paypallissahan on joku (45päivää?) aika, jolloin rahojaan voi vaatia takasin. Kuinka toimin asian kanssa, jos tavaraa ei ala kuulua. Paypallin sivuja en ole vielä "tarkemmin" syynännyt rahan palautuksen tiimolta, kun ei toi englannin kieli vahvin osaamiseni. Jos sinne Paypallin "tilille" pitää laitella jotain tilinumeroita, johon palautuksen haluaa, ja  sitten ei edes sitten hyväksy, EI hyvä... Kiitti neuvoista jo etukäteen.
Aika ihmeelliseltä kuulostaa...
omg.gif
kuinka isosta (painavasta) tuotteesta on kysymys? Itse mitä olen jenkkilästä tilaillu ( yleensä Ebayn kautta) olen saanut ns. tracking numeron, mistä on ollut helppo seurailla lähetyksen tuloa. Pienet paketit on yleensä tullu viikossa , isommat max. 3vk.. Eiku myyjään yhteyttä ja pyydä lähettään vaikka scannattu lähetyskuitti tai jotain vastaavaa dokumenttia...

aikas hyväs maineessa nuo tuntuu tuolla olevan...tuskin kyseessä on ainaskaan suoranainen k-zetus..ja luottaahan paypallikin noihin...

eiköhän tuo tosta selkene...peukkuja..

nuo merikuljetusten lokiikka on melkoinen...tot. näk. kuvio tapauksessas on et paketti on mennyt jenkkipostin toimesta joko omaan terminaaliin jotka lastailevat näitä nyyttikontteja.eli samaan konttiin tulee tavaraa lukemattomilta eri toimittajalta..tai sitten se on mennyt kokonaan jollekkin agentille joka lemppaa tavaraa eurooppaan... kontti täyteen ja ovet kii ja laivaan.seuraava osoite kontilla on yleisimmin hampuri jossa taas puljataan kontin kanssa ja siirretään kamat maantiekuljetusena eteenpäin....ja vaikka tämä kaikki menisikin niin kuin pitäisi ni helposti siinä kuukausi tuhraantuu...

Elikkäs kyseessä "triple tree" , eli yläkolmio. Viestittelyn lomassa on käynyt selville, että postitettu lentäen. Ja muistaa lähettäneensäkin! (tietysti) Kerran viesteissä kommentovat, ettei ulkomaille lähettettävissä ole seurantakoodia. Useasti olen sitä kysynyt, (tai pyytänyt muuta dokumenttia postituksesta) eivät kommentoi asiaa. Tulliin, ja Itellan huolintaan olen ollut ass-posti, ja puhelin yhteydessä. Molemmat nostavat kätensä pystyyn, seurantanroa tarvitsisivat. Pelkillä nimitiedoilla ei löydy mitään! Nyt olen paypallin kautta jotenkin "riitauttanut" asian, ja sitä kautta kommunikoidaan. Seuraava "porras" vissiin antaa homma paypallille kokonaan hoitoon. Sen mitä huonolla englannilla ymmärsin. Tähän asti olen kohteliailla viesteillä lähestynyt "myyjää" Heti, kun paypall astui kuvioihin alkoi takaisin tulevien viestien sävy muuttua! Pitää vissiin alkaa maksaa samalla mitalla takaisin. Palaan asiaan, kun tilanne etenee...

sanoi:
Onko kukaan saanut palautettua tuolta rahoja tilille? Mulla ei hyväksynyt tilinumeroa ainakaan. Ostan Paypalin avulla kyllä melko usein, joten asia ei niin haittaa, pian ne rahat on käytetty.

Itse käytän PayPalia myös firman rahaliikenteessä silloin tällöin jenkkiasiakkaiden kanssa, eli olen myös saamapuolella. Kertaalleen sinne piti se oma tilinumero nakuttaa (muistaakseni ilman väliviivaa, mutta muuten ns. suomalaisessa formaatissa) ja sitten rahat tuleekin tilille sieltä Withdraw funds -osiosta ihan naks naks.

Tuosta USPS:n seurantanumeron puuttumisesta. Itse tilasin juuri hiljattain ZG Outletista Zero Gravityn pleksin, ja pyysin nimen omaan halvinta postitustapaa. Palvelun nimi oli muistaakseni US Economy Mail, eikä sille saanut seurantanumeroa ulkomaille. Olin itsekin varautunut että tuo tulee ns. surface mailina eli laivassa (voi kestää helposti pari kuukautta, kokemusta on) mutta tulikin noin viikossa eli ilmeisesti lennokissa. Tuliista tuli lappu että tulepas noukkimaan (vaikka sitten lopulta tullia/alvia siitä ei tarvinnutkaan maksaa, oliko niin epäilyttävän näkönen ja hintanen paketti sitten kenties)

Mulla toi paypal toiminut vallan hyvin ilman ongelmia ja hyvin jos tavaran toimittaja pissii linssiin niin paypalin kautta saa yleensä omansa takasin ku vähän pullistelee... hyvin toiminut.

5 kertaa Paypallilla maksaneena voin vain kehua kyseistä palvelua.
Maksusta menee heti tieto myyjälle ja itselle lasku tulee toimituksen jälkeen Visalta.
biggrin.gif

@BussiJussi: ootko muuten antanut myyjälle negatiivista palautetta ebay:n puolelle? Se kanssa saa myyjät aika hyvin liikkeelle, eivät näytä punaset pallerot hyvältä vihreiden joukossa.

Hyvin toimii paypal, ei ikinä ongelmia ja helppo käyttää. Toisaalta jos esim. eBayssä ei myyjä suostu paypaliin, olen maksanut suoraan tilillekin IBAN-tilinrolla eikä mitään ongelmia ole ollut siinäkään.

Kerran oli sähköpostiin tullut mulle feikattu maili osoitteesta accounts@paypal.com. Siinä oli paypalin logot jne ja kerrottiin että paypal-tililleni on muka yritetty murtautua, ja mailissa oli linkki sivulle jossa voisin reaktivoida paypal-tilini. Varoituskellot alkoi soida vasta kun huomasin että mailissa oli paljon kirjoitusvirheitä. Eli yrittivät kalastella tunnusta ja salasanaa minulta jollain feikkisivustolle vievällä linkillä.

Hyvin toimii paypal, ei ikinä ongelmia ja helppo käyttää. Toisaalta jos esim. eBayssä ei myyjä suostu paypaliin, olen maksanut suoraan tilillekin IBAN-tilinrolla eikä mitään ongelmia ole ollut siinäkään.

Kerran oli sähköpostiin tullut mulle feikattu maili osoitteesta accounts@paypal.com. Siinä oli paypalin logot jne ja kerrottiin että paypal-tililleni on muka yritetty murtautua, ja mailissa oli linkki sivulle jossa voisin reaktivoida paypal-tilini. Varoituskellot alkoi soida vasta kun huomasin että mailissa oli paljon kirjoitusvirheitä. Eli yrittivät kalastella tunnusta ja salasanaa minulta jollain feikkisivustolle vievällä linkillä.
Tämä taitaa olla aikas yleistä...
Tiedä onko konstina mimmonen, mut aina menen suoraan ko. sivuille..ei siis linkin kautta ja eka kerralla laitan salasanaksi jotakin puutaheinää...

No, niin. edistystä tapahtunut! Tänään oli postilaatikossa lappu, että suuripaketti noudettavissa postista. Ihmettelin, kun pieni osa, että mikä suuripaketti... No, siellä oli postissa sellanen "rähjääntyneen" näkönen laatikko minun nimellä. Ja laatikossa kauan odotettu yläkolmio. eli loppu hyvin, kaikki hyvin! Paypallissa oli vasta "neuvonpito" rahojen palautuksesta aloitettu, joten voipi senkin perua.

Back