• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

kokemuksia MPT nahkoista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mänä
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mänä

apumies
Sijainti
Vantaa
Ois nahka-ajotakin osto edessä ja löysin "järkihintaisen" joka miellyttää silmää. Valmistaja siis MPT. Mietin vaan, että tekeekö alle € 200,00 rotsilla mitään, kai se hintaero jostain johtuu, kun Daineset, Alpinestarsit yms. maksaa vähintään tuplat.

Joo, tiedän, köyhän ei pitäs ostaa halpaa...

Onko tuon merkin nahkoista kokemuksia?

MPT:n nahkahousuilla olen ajellut nyt pari kuukautta. Laadukkaan oloiset on. Paksua nahkaa, hyvin istuvat ja oikeista kohdista joustavat. Ainakin noiden perusteella uskaltaisin ostaa merkiltä myös nahkatakin. Hinnat on kyllä melkoisen kohdallaan, melkein ärsytti löytää nuo kun Dainesen takista maksoin tosiaan tuplat. MPT:n kylmän kelin hanskat ostin myös, eikä niissäkään ole ollut valittamista.

Edit. hanskat oli siis kylmän, ei lämpimän kelin.

Mullakin oli ennalta jo MPT:n tixtex takki ja kylmän kelin hanskat. Kävin hakemassa kotimatkalla ton nahan nyt sitten.
Olo on kuin makkaralla nakin kuoressa väljän tekstiilitakin jälkeen
biggrin.gif

2006 ostin MPT:n Stunt nahkatakin, eli tällaisen

http://www.mpt.fi/publish....017.jpg

Paras toistaiseksi tekemäni varusteostos. Istuu kuin tehtynä, ollut joka kausi kovassa ajossa, lämmin ja mukava, suojat istuu hyvin, vetoketjut toimii loistavasti (esim. hihansuun ketjut pysyy nakupyöränkin kanssa tarvittaessa puolivälissä auki kuumalla jne.) isot taskut + povitasku ja irtovuorikin tuli mukana.

Kesti 200km rankkasadetta (ilman mitään käsittelyjä) ilman että kuski kastui. Muuten en ole sateessa pitänyt ennen, enkä jälkeen.

Ainoa miinus on irtovuoren hihattomuus, mutta sekin on pieni miinus. Hinta oli tuolloin 06 huimat 160e. Taisi olla jokin uuden mallin ensitarjous Nakkilassa. (Samaan hintaan saa näemmä yhä.)

Suosittelen täysin varauksetta.

Takki siis MPT Dura, musta/harmaa.

Kliks

On varmaan usempiakin keskusteluita nahkojen hoidosta, lähinnä rasvauksesta...mä mitää löydä. Laittakaa joku linkki tai kertokaa millä takki kannattaisi rasvata ja mistä sitä ainetta saa.

Kliks

On varmaan usempiakin keskusteluita nahkojen hoidosta, lähinnä rasvauksesta...mä mitää löydä. Laittakaa joku linkki tai kertokaa millä takki kannattaisi rasvata ja mistä sitä ainetta saa.
Vanha kunnon Satularasva on toimiva,saat sitä hevostenhoitoosastolta vaikka normi päivittäistavara kaupasta.Lue vaan takatekstit en oistaisi tuotetta jonka valmistuksessa on käytetty vaselinia(ei tee hyvää nahalle).

Moi. Oon harkinnut mpt stunt takin ostoa verkkokaupasta. Onko kenelläkään tietoa koosta, ite olen 190 cm / 85 kg. XL Vai XXL?

Mulla on toi malli Dura kokoa XL. Pituutta mulla on samat 190 cm, ja kaljaa olen juonut sua 10 kg enemmän
033102bebe_1_prv.gif

Eli toi mahtuu ja istuu, mutta hihat ei saisi olla yhtään lyhyemmät. Onko sitten mitoitus sama tuossa Stuntissa, en tiedä. Kannattaa varmaan soittaa ja kysyä toi mitoitus esim.
Helsingin pyörä ja mopo tai joku muu diileri.

Kliks

Asiallisen näköinen takki, kaulus on riittävän korkea. Puhdistuksesta sanoisin että satulasaippua riittää, takki ei menetä napakkuuttaan. Itse olen pessyt takkini Passier satulasaippualla ja kolmen ajokaudenkin jälkeen takki on kuin uusi. Olen kuullut että rasvoilla nahka pehmeää liikaa ja menettää muotonsa ja on semmoinen roikkuva..
Hevostarvike liikkeistähän sitä saa. KLIK

Back