• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia kännykkäpohjaisista navigointisoftista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja steelman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oli puhetta noista puhelimien telineistä ja en ole itse tietoinen että nokialaisille olisi edes olemassa mitään kunnollista telinettä joten tein semmoisen itse, ei mikään mahoton juttu. Rumahan se tietenkin on
biggrin.gif

Tässä vielä linkki juttuun.
Puhelintelineen teko pärrään

Huomenta itekun tulee kaikkea kokeiltua niiin kans päädyin tollaseen vanhaan 6670 + bt/usb gps:ään toimii hienosti ja siinä navicore. Matkalla todennu käteväksi kun haluaa tutkia mutkateitä niin heittää mielenkiintosen reitin kahvitauolla ja palikat taskuun ainakin kaupungissa kuulee mitä huutelee taskusta ("pidän puhelinta taskussa koska en vielä ehtinyt viritellä mitään telinettä"). Tosin tarkoituskin jättää laittamatta ja mahd puhelimen vaihtuessa uudempaan esim nxx jossa ministereo bliugi kytkeä tuo puhelin kypäräpuhelimien input liitäntää jolloin siihen saa reittiohjeet suoraan korvaan, kun nokian bt-nappi ei oikein kypärään mahdu. Tosin baynardin uusissa kypärissä tuo bt ois ollu valmiina mutta ostin shoie raidin kun tais olla hiukan kevyempi.

Tulipa sitten hommattua nokia e50 ja gps mokkula. Onkos sellaista softaa olemassa mikä osaisi piirtää jonkilaista kuvaa ajetusta reitistä? Toi mikä tossa on jo vakiona ei piirrä mitään. Hiukan polttelee päästä kokeilemaan tota 0-100 ja 400m mittauksia =)
Nokia Sports Tracker osaa piirtää reitin Google Earthiin. Aion tänä iltana koittaa ominaisuutta 150km kotimatkalla. Vaikuttaa aika mielenkiintoiselta ominaisuudelta.

Minulla käytössä N80 ja TomTom, hyvin pelittää nyt. Puhelimessa oli vanha softa symbianista, mutta päivitin sen viimeisimpään niin bt-toimii nyt hyvin. Minulla ei ole tompassa kuin skandinaavian kartat, mistähän saisi täydennystä euroopan osalle ?

Käytän navia autossa sekä pyörässä satunnaisesti, tuunasin nokian alkuperäiset kuuloke/mikrofonihässäkän uusiksi. Laitoin kuulokkeiksi Kossin korvaan upotettavan mallin (pyöreä kupu), ei paina kypärä korvaan. Mikki kurkunviereen kauluksen sisäpuolelle, toimii, mutta ei kovassa vauhdissa. Samoista kuulokkeista kuuluu sekä MP3:set sekä puhelut.

Hyvää jussia kaikille, meikä lähetee pikitielle kohtapuolin !

Nokia n73+nokia LD 3W bluetooth ja tom tom navigator 6 Euroopan kartoilla ja toimii todella hyvin,esimerkkinä garmin questin hakkaa 100-nolla

Back