• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia Honda VFR 1200 crosstourerista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pietro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minun mielipiteitä DCT mallisesta voi lukea mm. tästä ketjusta aiempaa, tiivistäen voi sanoa että minä pidän kovasti, enkä ole vaihtamassa pois. Kannattaa käydä kokeilemassa, ja unohtaa muiden mielipiteet. Sellainen nopea, vartin tai puolen tunnin lenkki ei auta mitään, kannattaa sopia tarpeeksi pitkä koeajo. Ja kokeilla eri asetukset (S ja D), sekä manuaaliasento...
Minä olen ajellut omallani sekalaista ajoa metsäautoteistä radalle, päiväreissuista viikonloppureissuihin ja on kyllä sopiva kaikkeen. Mitään ei ole tarvinnut jättää tekemättä sen takia että siinä on DCT vaihteisto, oikeastaan päinvastoin.. :rakastunut:

(...no nyt se kalikka kalahti ja...)

zERopowa sanoi:
Mietin paluuta Ducatiin, mutta päädyin ajelemaan ainakin tulevan kauden Crosstourerillani. Virikkeeksi tilasin LeoVincen vaimentimen 250 eurolla kotiin kannettuna.
...lyhennetty...
Akran vaimenninkin olisi ollut alle 700 euroa, mutten keksinyt hintaerolle katetta.

Paikka mistä tilasin oli www.genialmotor.fi

Olisiko mahdollisesti kuitenkin www.genialmotor.it

Pietro sanoi:
Silmiini ei ole osunut negatiivisia kommentteja DCT versiosta oli kyse testeistä tai omistajista vaikka aikas paljon olen testejä ja muuta kirjoittelua seurannut.

Tämä jäi vähän mietityttämään, satuin vilkaisemaan MP-maailmaa 5/14 ja siinähän testikuskit eivät ollenkaan yhtyneet DCT-ideaan :sad:

Noniin, LeoVince paikallaan ja pieni lenkki heitetty. Jos joku haluaa vaihtaa siromman pöntön, mutta pelkää äänien kasvavan liikaa, niin turha pelko. Uskoisin että menee ilman killeriäkin mittauksista läpi, ellei vaimennuskyky heikkene kilometrien myötä. Tuolla pienellä lenkillä en tietenkään huomannut menopuolessa mitään muutoksia, mutta katsotaan jos tuon kävisi säädätyttämässä.

9100 km meni alkup. renkailla.
Nyt alle laitoin Pirelli Scropio Trial II. On ihan hyvän tuntuiset ja kestoa pitäisi nyt olla lisää. kaksi komponentti kummi, eli keskellä kovempaa seosta.
Vesikeliä en ole testannut vielä, mutta ekat 500km tuntuu ihan ok. Aika nopealiikkeinen ja herkkä ajoltaan, ei haittaa ainakaan minua.

TiuSo sanoi:
Minun mielipiteitä DCT mallisesta voi lukea mm. tästä ketjusta aiempaa, tiivistäen voi sanoa että minä pidän kovasti, enkä ole vaihtamassa pois. Kannattaa käydä kokeilemassa, ja unohtaa muiden mielipiteet. Sellainen nopea, vartin tai puolen tunnin lenkki ei auta mitään, kannattaa sopia tarpeeksi pitkä koeajo. Ja kokeilla eri asetukset (S ja D), sekä manuaaliasento...
Minä olen ajellut omallani sekalaista ajoa metsäautoteistä radalle, päiväreissuista viikonloppureissuihin ja on kyllä sopiva kaikkeen. Mitään ei ole tarvinnut jättää tekemättä sen takia että siinä on DCT vaihteisto, oikeastaan päinvastoin.. :rakastunut:

(...no nyt se kalikka kalahti ja...)

Sen verran alkoi kiinnostaa tuo DCT:n toiminta, että pystyykö sillä ryömittämään (vrt. kytkimen luistattaminen), vai nappaako lähdössä heti napakasti kiinni?

Ihan hyvin pystyy menemään hitaasti. Kylmänä (ainakin minun mopo) ottaa vähän napakammin, mutta jos kone on käynyt edes vähän aikaa niin sitten ei. Kaasunkäyttöön kun tottuu niin liikkeellelähtöä/hidasajoa ei edes ajattele, se sujuu kuin itsestään :D

En ole muutenkaan kytkintä luistatellut muissakaan pyörissä, takajarrulla sitoo jos tarvii ajaa oikein hitaasti. Crosstourerilla U-käännöksessä tulee usein käytettyä vähän takajarrua...

Liukkaalla jos on lähdössä kovakätinen kaasun kanssa niin saattaa olla aika herkästi poikittain :p

Rakennusmetsuri sanoi:
Sen verran alkoi kiinnostaa tuo DCT:n toiminta, että pystyykö sillä ryömittämään (vrt. kytkimen luistattaminen), vai nappaako lähdössä heti napakasti kiinni?
Ajotaito 1 kurssilla opetetaan hidasajo ja kun se tehdään oikein on kierroksia jonkun verran nostettu ja takajarrulla hidastetaan menoa ryöminnäksi. Tämä onnistuu myös DCT-vaihteisella pyörällä!

Viimeksi muokattu:
Back