Ostamallani (20.5.2014) Crossarilla ajettu nyt vajaa 7 tkm. Kokemuksia:
- Hondan oma tourer-plexi hyvä (pituuteni 186 cm). Laitoin yhden mp-lehden testiajajan mukaisesti alimpiin kiinnitysreikiin ja yläreikiin kumiprikat alle, jotta kulma muuttuisi hiukan jyrkemmäksi. Plexin yläreunaan kiinnitin vielä (jo kolmannessa pyörässäni) pienen Wunderlichin spoilerin. Se on säädetty alimpaan asentoon ja vähän etuottoiseen kulmaan. Hyvä tuli. Myös matkustaja tykkää (pit. 163 cm)
- kesähelteille vaihdoin matalan orkkisplexin. Ihan kiva silläkin ajella, mutta tietysti ajoviima puskee kaulan korkeudelta ylöspäin, samoin kaikki lentävät siipiveikot

-matkustaja ei tykkää, turbulenssit kypärään lykkää-
- renkaista: orkkisrenkaat (Pirelli Scorpion) vielä alla. Takarenkaalla meinaan ajaa vielä 500-1000 km, eli se menee sakoille siinä vaiheessa. Nyt vielä löytyy 2-2,5 mm kulutuspintaa keskeltä. Kului kulmikkaaksi, eli keskeltä tasaiseksi ja sitten jyrkähkö kulma reunoille mentäessä. Johtui varmaan matka-ajosta, kaksi päällä plus ylilastatut matkatavarat.
- ihmetyttää pyörän huono kantavuus, 194 kg. Mie ole olen ite iso 118 kg + ajovar. = 128 kg, vaimo varusteineen n. 70 kg ja laukut, sisälaukut, matkatavarat, tankkilaukku ja vielä rulla yläboxin päälle. Kantopainoa siis noin 250 kg. Menee reippaasti yli kantavuuden. Meikäläisen painoiselle pyörä olisi vain yksinajoon
- kuten täällä jo mainittua, moottori on hyvä. Ei ainakaan 2006 vuosimallin Gessua voi moottorin ominaisuuksiltaan verrata. Sellainen oli minulla takavuosina. Lienee tämä Gessun uudempi, tehokkaampi versio parempi. Tuskinpa kuitenkaan tärinöitä 3000-4000 kierr. kohdilla on saatu eliminoitua. Tai ei olla haluttukaan...
- hyvä ajaa matka-ajoa tai kurviteitä
- soralle tarvii eri renkaat tietty. Asfalttia tulee ajettua 95 prosenttisesti, joten asfalttipainotteiset renkaat valitsen jatkossakin=katurenkaat tai Anakee 3, miksei.
- jos olisin halunnut sorapyörän olisin ostanut Kotarin jonkun isomman enska-mallin. Tai sitä ajoa varten pitäisi olla eri mp.
- pitkät huoltovälit plussaa=edulliset käyttökustannukset
- Hondan huolettomuus. Mikä on tarkoitettu toimivaksi, niin se kans toimii

----toisaalta olen hiukan huolestunut Hondan laadusta. Pyörä puretaan pakkauksesta Suomessa ja kasataan ymmärtääkseni jälleenmyyjän toimesta. Omassani oli ohjaustanko laitettu epäkeskeiseksi n. 10 mm. Peilejä ei oltu kiristetty riittävän tiukalle. Molemmat löystyivät. Laitoin kevyellä ruuvilukitteella kiinni. Ovat nyt pysyneet. Toiseen peiliin oli mustattu kiinnitysmutteri vaihdettu kiiltosinkittyyn. Onneksi jää suojamuovin alle piiloon. Mutta selkeä kauneusvirhe! Vasen ohjaustangon kädensija (muovituppi) irtosi. Ei irti, mutta liikkui pituussuunnassa ja akselinsa ympäri. Laitatettu kiinni jälleenmyyjän huollossa

Jos maahantuoja ei puutu asioihin, niin myynti laskee...täytyy laitta vielä palautetta Brandille.
- pitkä takuu ja hyvä jälleenmyyntiarvo
Tyytyväinen olen. Tällä olisi tarkoitus mennä ainakin lähivuosien ajot