• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia Allright-liikkeestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kerppo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pakko avautua nyt vähän täälläkin, ja toivon että tämä vaikuttaa mahdollisimman monen ostopäätökseen kyseisestä liikkeestä. Eli kävin tänään ostamassa ajohanskat allright nimisestä liikkeestä (kehä kolmosen varrella, jumbo kauppakeskuksen vastapäätä). Ajoin hanskoilla n.5min ja huomasin että vilkkua laitettaessa vasemman käden peukalossa ottaa kangas ikävästi vastaan ja vilkun päälle laittaminen on hieman vaivanloista. Niinpä päätin mennä liikkeeseen takaisin ja vaihtaa hanskat johonkin toiseen malliin. Liikkeestä tylysti sanottiin etteivät voi ottaa haskoja vastaan, koska hanskat on käytetyt ja niitä ei voi laittaa takaisin myyntiin. En tiedä onko teidän mielestä kyseinen käytäntö normaalia, mutta minusta menettely oli lähinnä nairettavaa enkä astu enään jalallanikaan kyseiseen liikkeeseen. Jos jollain muilla kokemuksia kyseisestä liikkeestä niin kuulisin mielelläni muidenkin kokemuksia.
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

kerropas vielä, minkä merkkiset nämä huonot hanskat olivat?

Joskus aikoinani ostin yhet hanskat All Right:stä, niin myyjä kuittia antaessaan sanoi, et kannattaa säilyttää, jos sattuu hanskat hajoomaan. Ekalla pohjosen reissulla saumat alkoi purkaantumaan ja sain uudet hanskat tilalle. Pelitäneet täysin ainakin tähän päivään asti.

Olis varmaan kannattanu kotona ensin kylmä tyypätä hanska, eikä heti vetää käteen ja baanalle.
omg.gif

Pakko avautua nyt vähän täälläkin
Ajoin hanskoilla n.5min ja huomasin että vilkkua laitettaessa vasemman käden peukalossa ottaa kangas ikävästi vastaan ja vilkun päälle laittaminen on hieman vaivanloista.
Millos Hesalaiset on oppineet villkua käyttämään?

PS. Oli pakko avautua
tounge.gif
Silloin kun muu Suomi ajeli vielä hevoskärryillä.
T: Nimim. Asennevammainen Stadilainen

Mulle on vaa liikkeen kautta tilattu sieltä ja tuli perille ajoissa. Mutta ymmärrän että kun liikehelsingissä niin siellähä kaikilla on asennevamma, eikä palvelua heru. Mulle kyllä on vaihdettu hanskat vaikka olin käyttänyt niitä jo vähän pidempääkin. Tai siis kokoa vaihdettiin ei mallia. Perseestä tommonen kun ei voida vaihtaa huonoja hanskoja.
033102ass_1_prv.gif
Pikku tarkennuksena, että liike on itse asiassa Vantaalla ja jopa susirajan (Kehä III) pohjoispuolella
tounge.gif

Ei asennevammat maantieteellistä sijaintia katso, eikä koko liikettä pitäisi tuomita yhden käyntikokemuksen perusteella. Henkilökunnasta ja päivän pahuudestahan asennevammat monesti johtuu, ei välttämättä itse liikkeestä ja sen taustahenkilöistä. Tietysti jos yrittäjä itse = liike, niin silloin asia on hieman toinen.

Itse olen saanut niin hyvää, kuin huonoakin palvelua Helsingistä - Utsjoelle, eli noita asennevammaisia ja vammattomia on kyllä joka puolella. Noi hommat on muuten paljon siitä kiinni, miten asian osaa esittää. Nätisti kun asiansa kertoo, niin usein jonkin tuotteen palautus tai vaihto onnistuu jopa ilman kuittia.

Näköjään riitti kun kävi avautumassa, lisätietoja ei kuulu. Vai vaikuttiko vastaanotto jotain
biggrin.gif

Mistä te muuten näette, kuka on muokannut otsikkoa?

Mulle on vaa liikkeen kautta tilattu sieltä ja tuli perille ajoissa. Mutta ymmärrän että kun liikehelsingissä niin siellähä kaikilla on asennevamma, eikä palvelua heru. Mulle kyllä on vaihdettu hanskat vaikka olin käyttänyt niitä jo vähän pidempääkin. Tai siis kokoa vaihdettiin ei mallia. Perseestä tommonen kun ei voida vaihtaa huonoja hanskoja.  
033102ass_1_prv.gif
Pikku tarkennuksena, että liike on itse asiassa Vantaalla ja jopa susirajan (Kehä III) pohjoispuolella  
tounge.gif

Ei asennevammat maantieteellistä sijaintia katso, eikä koko liikettä pitäisi tuomita yhden käyntikokemuksen perusteella. Henkilökunnasta ja päivän pahuudestahan asennevammat monesti johtuu, ei välttämättä itse liikkeestä ja sen taustahenkilöistä. Tietysti jos yrittäjä itse = liike, niin silloin asia on hieman toinen.

Itse olen saanut niin hyvää, kuin huonoakin palvelua Helsingistä - Utsjoelle, eli noita asennevammaisia ja vammattomia on kyllä joka puolella. Noi hommat on muuten paljon siitä kiinni, miten asian osaa esittää. Nätisti kun asiansa kertoo, niin usein jonkin tuotteen palautus tai vaihto onnistuu jopa ilman kuittia.
Näin on närhin munat!

Pakko avautua nyt vähän täälläkin
Ajoin hanskoilla n.5min ja huomasin että vilkkua laitettaessa vasemman käden peukalossa ottaa kangas ikävästi vastaan ja vilkun päälle laittaminen on hieman vaivanloista.
Millos Hesalaiset on oppineet villkua käyttämään?

PS. Oli pakko avautua
tounge.gif
Silloin kun muu Suomi ajeli vielä hevoskärryillä.
T: Nimim. Asennevammainen Stadilainen
On sitten sukupolvien vaihtuessa päässyt taas unohtumaan jalo taito...
tounge.gif
tounge.gif

j@cken palaute
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
....juu sinne ei saa mennä eikä sinne eikä tänne nii nyt et saa mennä noihin
biggrin.gif

Ei nallekaan osta tinkimättä, listahinnalla on huumori arvo:D

Kerrankin pääsee avautumaan Allrightin toiminnasta. Tällä kirjoituksellani tarkoitan vain ja ainoastaan, kertakaikkiaan, Vantaan kehä III:n myymälää Virkatiellä
wink.gif
. Varmaan selkisi....

Asiakaspalvelun laatu on todella vaihtelevaa. Kun liikkeeseen astuu, sitä todella ajattelee, että mitähän tänään...

Ensiksi haluan sanoa niille muutamalle myyjälle, joiden nimet olen unohtanut, että heillä on asenne paikallaan. Lämmin kiitos heille. Harmi vaan, kun ei nyt muista, olisi kiva antaa poikkeuksellisen hyvää palautetta, kiinnostuksesta asiakasta kohtaan.

Sitten tulee se noin 20-vuotiaiden nuorten naismyyjien joukko. Voi helvetti sentään, en parenmin sano. Minä olen niin helvetin iso kaveri, että mut oikeasti huomaa myymälässä, kun ihmettelen ja etsiskelen. Ilmeisesti olen niin hiton fiksun näköinen ja tiedän tarkalleen itsekin mitä olen hakemassa...
confused_orig.gif
Yhtenä kertana, kun olin ostamassa itselleni uusia Goreja tänä kuluvana keväänä työpäiväaikaan, oli myymälässä suuri joukko nuoria naisia "palvelemassa". Seisoin ja seisoin 6:n naisien vieressä kassalla sitä varten, että olisin tarvinnut apua. Sanoinkin asiasta, ihan äänellä; OLISOS MYYJÄÄ. Ei ollut, kuin 6 myyjänaista kassakoneella ihmettelemässä tuotekuvastoa tai jotain... Sitten se ainoa naismyyjä, hänkin tosin 20-vuotiaan näköinen, pirteä ja akiivinen, hän joka järjesteli myymälää ja joka ainoana palveli asiakkaita, tuli kysymään "
biggrin.gif
Tarvitseko jotain
biggrin.gif
"?

Tämä saman kaltainen kuvio toistuu ja toistuu ao. myymälässä. Enää ene mene kuin huoltotiskille, koska siellä miesmyyjät hoityaa asiansa oikein ja kunnolla.

-Masa

Allspritestä en oikein osaa sanoa, kun ostokset teen TK-Biketeamin kassalla, pyöränoston jälkeen. Sille osastolle kaikki maine ja kunnia toiminnasta. Pojat osaa hommansa. Taitaa siellä likkojakin olla, mutta en ole heidän kanssaan asioinut.

Seisoin ja seisoin 6:n naisien vieressä kassalla sitä varten, että olisin tarvinnut apua. Sanoinkin asiasta, ihan äänellä; OLISOS MYYJÄÄ. Ei ollut, kuin 6 myyjänaista kassakoneella ihmettelemässä tuotekuvastoa tai jotain... Sitten se ainoa naismyyjä, hänkin tosin 20-vuotiaan näköinen, pirteä ja akiivinen, hän joka järjesteli myymälää ja joka ainoana palveli asiakkaita, tuli kysymään "
biggrin.gif
Tarvitseko jotain
biggrin.gif
"?

Tämä saman kaltainen kuvio toistuu ja toistuu ao. myymälässä. Enää ene mene kuin huoltotiskille, koska siellä miesmyyjät hoityaa asiansa oikein ja kunnolla.

Tosin taitaa tuo myyntihalukkuus olla enemmän asenne- kuin sukupuolikysymys. Valitettavasti vaan on ihan liikaa (kaikkialla) näitä henkilöitä, jotka kuuluis ihan jonnekin muualle kuin asiakaspalveluun.
mad.gif
No, oma asenne taitaa onneksi olla asiakaspalvelutyössä kohdallaan (vaikka välillä tiukka on pakko olla), kun koko ajan tulee kehua niin asiakkailta kun pomolta hyvästä asenteesta
biggrin.gif

Ja jos haluaa sukupuolta morkata, niin eiköhän oo taas miespuolinen myymäläpäällikkö kattonu, et palkataas noi nätit likat tohon, vaikkei niitä kiinnosta kuin nenänsä puuterointi.
tounge.gif

Tjaa, omat kamat oon ostanut pääsääntöisesti kaikki Oolraitista jo Linjojen ajalta, ja harvemmin on ollut yhtään mitään valittamista. Tietty tuo koko liike muuttui hieman väkinäisempään suuntaan kun Arwari sen osti, mutta kyllä se on yksi parraimpia liikkeitä pääkaupunkiseudun alueella. Ja kyllä se palvelukin pelaa, oon sitten vissiin vaan niin urvelon näköinen että myyjille tulee joku vimmattu auttamistarve. Tai sitten niin komea. Tai rikkaan näköinen. Tai ...
biggrin.gif

Mutta jos joku sauma alkaa hinkkaamaan viiden minuutin jälkeen niin kait sen olis huomannut jo liikkeessä? Uskoisin näin...

Kyseisen firman omissa liikkeissä en ole käynyt, mutta puhelimella olen tilausta yrittänyt tehdä ja jälleenmyyjien kautta jotain tilata.

Tässä muutama oluen huuruinen muistikuva tai kokemus joka tulee firmasta mieleen:
Vuonna 2004 yritin tilata edelliseen pyörään huggeria puhelimitse. Väsyneen myyjän vastaus kutakuinkin: "Juu, ei niitä oo ja jos tilataan niin kestää 2-3 kk kun niitä saa." No tilasin sitten vastaavan huggerin Englannista ja kesti vähän reilun viikon.

Tänä keväänä piti saada takaratasta edelliseen mopoon ja katselin että heidän todella hienon ja toimivan varaosahaun
perusteella varastossa on kyseistä ratasta. No sitten soitto ja vastaus: "Ei niitä rattaita oo, eikä oo tietoo koska tilataan lisää. Se nettivaraosahaku näyttää vaan väärin."  
veryangry.gif

Nykyinen pyörä sitten tarvitsi takarengasta ja ajattelin laittaa siihen sitten Bridgestonen BT 021 FR (vai mikä se oli) Kawan GTR:ään tarkoitetun mallin kuitenkin. Rengasmyyjäni sitten tilasi sen Allright:lta. Paperi katalogin mukaan he tuntevat kyseisen renkaan mutta henkilökunnalle tuntui olevan vieras tapaus. Puolitoista viikkoa meni eikä rengasta soitteluista huolimatta kuulu. Rengaskauppias soitti sitten suoraan Bridgestonen maahantuojalle joka totesi että renkaita on varastossa vaikka kuinka ja sieltä kyseinen rengas sitten saapuikin, oliko peräti samana päivänä.

Sanottasko niin että asiakaspalvelua tuon puulaakin pitäis henkilökunnalleen ainakin kouluttaa. Ei nousukausi maailman tappiin heilläkään jatku.

033102beer_1_prv.gif
ja kulaus.

NYT en edes lukenut KOKO topiccia loppuun vaan vastaan samantien.

TODELLA OUTOA TUOLLAINEN Allrighlta, KOSKA niillähän on espoossa siinä länsiväylän kupeessa Allright OUTLET johon juuri tuollaiset tavarat tulee toimittaa sit, jos on tehnyt huono valinna?

Ja eikö kuluttajasuoja lain mukaan sinulla ole ainakin jonkinlainen vaihto / palautus oikeus ( en ole tutustunut ehtoihin, mutta uskon ainakin näin)

PALATAKSENI all-right:n vielä.
Ostin sieltä kaksi kesää sitten Z:n tonnisen... talvella.
no kun pyörän ostin, kaikki oli kunnossa.
Keväällä kun menin hakemaan pyörää, pyörä oli jo tässä vaiheessa luovutettu minulle, huomasin et etukatteeseen oli tullut jälki talven aikana ?

EI VIITTNYT PRKL... MYYJÄ EDES SIITÄ ILMOITTAA JA OLI SEN VERRAN ISO JÄLKI, että likinäköinen 60 vuotias isäni erotti sen parkkipaikan pihassa kotona
buttrock.gif

Että sillälailla All-right HYVIN te vedätte
*oma henk. koht. mielipide*
Ja kyseessä oli sama Kehä III varressa oleva liike.

Ps. Sori purkautumisesta
withstupid.gif

NYT en edes lukenut KOKO topiccia loppuun vaan vastaan samantien.

TODELLA OUTOA TUOLLAINEN Allrighlta, KOSKA niillähän on espoossa siinä länsiväylän kupeessa Allright OUTLET johon juuri tuollaiset tavarat tulee toimittaa sit, jos on tehnyt huono valinna?

Et tainnut lukea niin...

sanoi:
Kauppa on sopimus

Oikeudellisesti tavaran tai palvelun ostaminen merkitsee sopimuksen tekemistä. Sopimusta ei voi kumpikaan osapuoli yksinään muuttaa. Kauppaa ei siis voi noin vain peruuttaa, vaikka tulisikin katumapäälle.

Virheettömän tavaran voi palauttaa ja saada rahat takaisin vain, jos myyjä siihen suostuu. Silloin myyjällä on halutessaan oikeus vaatia kohtuullinen vahingonkorvaus eli ns. purkuraha. Jos on epävarma ostoksen sopivuudesta, kannattaakin yrittää sopia avokaupasta ja pyytää kuittiin merkintä päivämäärästä mihin mennessä tuotteen voi palauttaa kuluitta.

Monet liikkeet ja tavaratalot antavat ostoksille vaihto- ja/tai palautusoikeuden. Se on niiden vapaaehtoista asiakaspalvelua, ja liike voi itse määritellä palautusehdot.

Tuossa on tuo idea pääpiirteittäin. Caveat emptor.

Se on kyllä IMO ihan oma vika jos ostaa väärän/huonon tuotteen, käyttää sitä ja vasta SEN JÄLKEEN yrittää vaihtaa, ellei siinä tuotteessa ole oikeasti jotain merkittävää valmistusvikaa tms...

Ja eikö kuluttajasuoja lain mukaan sinulla ole ainakin jonkinlainen vaihto / palautus oikeus ( en ole tutustunut ehtoihin, mutta uskon ainakin näin)

Nii, jos se tuote on/menee rikki tai ei toimi...

PALATAKSENI all-right:n vielä.
Ostin sieltä kaksi kesää sitten Z:n tonnisen... talvella.
no kun pyörän ostin, kaikki oli kunnossa.
Keväällä kun menin hakemaan pyörää, pyörä oli jo tässä vaiheessa luovutettu minulle, huomasin et etukatteeseen oli tullut jälki talven aikana ?

EI VIITTNYT PRKL... MYYJÄ EDES SIITÄ ILMOITTAA JA OLI SEN VERRAN ISO JÄLKI että likinäköinen 60 vuotias isäni erotti sen parkkipaikan pihassa kotona  
buttrock.gif

Että sillälailla All-right HYVIN te vedätte
*oma henk. koht. mielipide*
Ja kyseessä oli sama Kehä III varressa oleva liike.

A: Ei taida AllRight myydä yhtään ainotta pyörää, eikö se ole se BikeTeam siinä erikseen?

B: Korjaan:Pitäiskös käydä optikolla jos kerran likinäköinen miltei eläkeläinenkin sen huomaa? Ja jos se myyjä tiennyt siitä naarmusta? Ois varmaan silti kannattanut ilmoittaa liikkeeseen että tuote ei vastaa odotuksia l. ollut ehjä...

732_spanking.gif

Hitto kun kärähti käämi...
1864_.gif

PAHOITTELEN

Tosiaan Bike-team myy pyörät,  MUTTA pyörii ne siellä mielestäni all right:n paidat päällä ?

Ps.
ILMOITIN liikkeeseen että tuote ei ole siinä kunnossa kuin ostin.
Kävi vain VITUTTAMAAN suoraan sanottuna, ettei myyjällä ole perkele selkärankaa tulla sanomaan: " on tullut pieni ongelma, tohon on tullu naarmu! Me kyllä hommataan sulle uus osa."

Mutta kun EI.
kaboom.gif

Korjaa jos oon väärässä, mut ainaki Outlet:n avajaisissa mainostettiin NIMENOMAAN minulle, että tänne tulee tyyliin KERRAN KÄDESSÄ OLLEET HANSKAT (kypärä,takki,housut yms) JOTKA EIVÄT OLLEETKAAN HYVÄT VAAN ASIAKAS HALUAA VAIHTAA NE TOISIIN/PALAUTTAA.
Ja tällöin kyseisen matskun hinnasta otetaan muutama pinna pois päältä.

Kyl se koivu täälläki palaa...
062802jumpie_prv.gif

PAHOITTELEN

Tosiaan Bike-team myy pyörät,  MUTTA pyörii ne siellä mielestäni all right:n paidat päällä?...

...Korjaa jos oon väärässä, mut ainaki Outlet:n avajaisissa mainostettiin NIMENOMAAN minulle, että tänne tulee tyyliin KERRAN KÄDESSÄ OLLEET HANSKAT (kypärä,takki,housut yms) JOTKA EIVÄT OLLEETKAAN HYVÄT VAAN ASIAKAS HALUAA VAIHTAA NE TOISIIN/PALAUTTAA.
Ja tällöin kyseisen matskun hinnasta otetaan muutama pinna pois päältä...
Tjaa, en ole kiinnittänyt huomiota niiden paitoihin, eri liike silti. Ja tuosta Outlet-jutusta en tiennytkään...

Back