Mä olen huomannut, että ainakin Zumossa järjettömyyttä reitinvalinnssa. Jos kerran olet joutunut harhaan reitiltä ja yrität uudelleen laittaa laskemaan, se saattaakin vetää yht'äkkiä vaikka minne. Se ei välttämättä navigoi takaisin suurimmalle tielle, vaan vedättää metsien keskellä vaikka *****. Garminin karttaohjelmat ei kyllä tee mitään aivan mahdottoman tuntusia warp-loikkauksia, mutta välillä sen valitsemat tiet ei oikein ole ihan viisaita.
On noiden navigaattoreiden softissa vielä paljon paranneltavaa, jotta ne toimii kaikissa tilanteissa järkevästi.
Ei stadissa niitä ongelmia yleensä ole, mutta kun mennään maalle, niin ilmeisesti teiden priorisointi on jotenkin hankalaa vielä nykylaitteilla. Karttoihin ei ole ilmeisesti priorisoitu kinttupolkuja sen kummemmin isommasta hiekkatiestä, joten se saataa tulkata ne yhdenarvoisiksi...
Stadissa se Garmin näköjään tulkkaa kaikki kadut yhdenvertaisiksi, joka ainakin siirrettynä MapSourceen tarkoittaa, että kaikki alle 40-rajoituksella olevat lähitiet on ihan samaa kauraa. Tämä tarkoittaa sitä samaa priorisointia, jonka Gepsu näkee esim. metsäautotielle. Vasta isommat 60-rajoituksen tiet tulkataan stadissa suuremmiksi. En ole nähnyt, että edes muuta kuin ns. isommat hiekkatiet tulkataan samalle prioriteetille.
Mun mielestä nämä gepsujen katujen luokittelu on ihan /C:stä. Parempaakaan ei ole vielä tarjolla, jos ei itse tee...
-M