• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Koiran väistön takia tasapainon menetys ja pyörä nurin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shikyo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mikkark sanoi:
Ketju muuttui ihan asiallisen kysymyksen esittämisen jälkeen Suomi24-tasoiseksi loanheittoketjuksi, johon kirjoittaneiden, ilmeisen isojen pyörien ja pallien omistajien, kanssa ei kyllä huvitä mennä samalle tien pätkälle samaan aikaan. Lukitsemista vain vaille koko tämä surullinen keskustelu. Luultavasti ketjun aloittajakin ymmärtää, mitä etuja kevyemmässä pyörässä voisi olla, mutta niin vain ajellaan "liian" isolla pyörällä. So what, moni täällä ajelee liian tehokkaalla pyörällä, eikä sekään kaikilla hallinnassa pysy. Antakaa ihmisten kysyä kysymyksiä ja vähän itkeäkin, ei se ole teiltä pois.

Nimimerkillä "huomioliivit löytyy".

:thumbup: Just näin. Ehdit vähän ennen...

Rovaniemellähän tässä äskettäin koira juoksi mopopoikien eteen, jäi alle ja nulikat potkaisi mokoman ojaan. Koira kuoli. Ehkäpä koiranomistajalla oli tämä tapaus mielessään. mopopoika+potki+chihuahuan+hengilta

Tuo oli ikävämpi tapaus.

Tällä kertaa mielestäni: Shit happens.

Kyseinen koira paino noin 40-50kg(ellei jopa enemmän(HUOM: tämä on vain minun silmämäärinen arvioni, minulla ei ollut vaakaa saati aikaa alkaa painita kyseistä eläintä)) eli tarpeeksi massaa saadaakseen pyörän kumoon, myös sen jälkeen kun sain pyörän pysähtymään. Kyseessä ei ollut joku hemmetin chichua tai mikään muukaan itikka. Astman ja allergian mainitsin vain sen takia, että minulle tulee enemmän ongelmia koiran puremisesta. Ne joilla on astma voivat hyvinkin kuvitella minkälainen kokemus astmakohtaus kypärän sisällä on. Huomiokaa myös, että luulin koiran päässeen vapaaksi. Jos olisin ollut varma, että koira olisi hihnassa niin enhän minä sitä olisi alkanut tuon jälkeen etsimään.

Kyse ei myöskään ole siitä että pyörä kaatui(ne tuppaa tehdä sitä syystä ja toisesta). Kyse on siitä että omistaja päästi suuren koiran juoksemaan ajotielle ja lähti karkuun kysymättä olemmeko kunnossa tahi auttamatta. Tätä varten hänen ei tarvitse tulla viereen kahden koiransa kanssa vaan kysyä voi myös hieman kauempaa varsinkin kun nousimme itse ylös. Kerroin vain koko tarinan, joka sisältää sen että pyörä ei pysynyt kahden pyöränsä päällä vaan päätti ottaa nokoset.

Pyörän nostin ylös herran avulla, koska sitä en yksin tai puolisoni kanssa saanut ylös. Hänenkin kanssaan olisimme todennäköisesti saaneet sen ylös enemmin tai myöhemmin. Pyörän nostaminen ei ole vaatimus A-korttia varten. Eikä sitä taideta varsinaisesti opettaa yhtään missään. GuessWho, sinähän varapuheenjohtana voisit aloittaa vaikka Ajotaito Nosta tai lisätä sen Ajotaito I. Varmasti moni muukin osallistuisi mielellään siihen. Tuskin olen ainoa joka voisi parantaa nostotekniikkaansa.

Pyydän myös anteeksi, etten ole tosi motoristi, joka pitää pyörän 100% hallussa jokaisessa tilanteessa. Teen parhaani oppiakseni paremmaksi kuskiksi, mutta toisin kuin monet muut niin en ole syntynyt sellaiseksi. Tämän takia kävin mm. viime vuonna Ajotaito I.

Shikyo sanoi:
Pyörän nostaminen ei ole vaatimus A-korttia varten. Eikä sitä taideta varsinaisesti opettaa yhtään missään. GuessWho, sinähän varapuheenjohtana voisit aloittaa vaikka Ajotaito Nosta tai lisätä sen Ajotaito I. Varmasti moni muukin osallistuisi mielellään siihen. Tuskin olen ainoa joka voisi parantaa nostotekniikkaansa.

Opetusvideoita löytyy, onnistuu hentoiselta naiseltakin:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=84YfDGKA4Og

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-8Er4FFEQ8I

Shikyo sanoi:
Kyseinen koira paino noin 40-50kg(ellei jopa enemmän(HUOM: tämä on vain minun silmämäärinen arvioni, minulla ei ollut vaakaa saati aikaa alkaa painita kyseistä eläintä)) eli tarpeeksi massaa saadaakseen pyörän kumoon, myös sen jälkeen kun sain pyörän pysähtymään. Kyseessä ei ollut joku hemmetin chichua tai mikään muukaan itikka. Astman ja allergian mainitsin vain sen takia, että minulle tulee enemmän ongelmia koiran puremisesta. Ne joilla on astma voivat hyvinkin kuvitella minkälainen kokemus astmakohtaus kypärän sisällä on. Huomiokaa myös, että luulin koiran päässeen vapaaksi. Jos olisin ollut varma, että koira olisi hihnassa niin enhän minä sitä olisi alkanut tuon jälkeen etsimään.

Kyse ei myöskään ole siitä että pyörä kaatui(ne tuppaa tehdä sitä syystä ja toisesta). Kyse on siitä että omistaja päästi suuren koiran juoksemaan ajotielle ja lähti karkuun kysymättä olemmeko kunnossa tahi auttamatta. Tätä varten hänen ei tarvitse tulla viereen kahden koiransa kanssa vaan kysyä voi myös hieman kauempaa varsinkin kun nousimme itse ylös. Kerroin vain koko tarinan, joka sisältää sen että pyörä ei pysynyt kahden pyöränsä päällä vaan päätti ottaa nokoset.

Pyörän nostin ylös herran avulla, koska sitä en yksin tai puolisoni kanssa saanut ylös. Hänenkin kanssaan olisimme todennäköisesti saaneet sen ylös enemmin tai myöhemmin. Pyörän nostaminen ei ole vaatimus A-korttia varten. Eikä sitä taideta varsinaisesti opettaa yhtään missään. GuessWho, sinähän varapuheenjohtana voisit aloittaa vaikka Ajotaito Nosta tai lisätä sen Ajotaito I. Varmasti moni muukin osallistuisi mielellään siihen. Tuskin olen ainoa joka voisi parantaa nostotekniikkaansa.

Pyydän myös anteeksi, etten ole tosi motoristi, joka pitää pyörän 100% hallussa jokaisessa tilanteessa. Teen parhaani oppiakseni paremmaksi kuskiksi, mutta toisin kuin monet muut niin en ole syntynyt sellaiseksi. Tämän takia kävin mm. viime vuonna Ajotaito I.

Ihan loistavia koulutusideoita, joskin koulutustarjonnastamme vastaavat muut henkilöt. Tosin jostain pitäisi saada kasa eripainoisia pelejä koenostettaviksi koska monikaan ei varmaan mieluusti asettele laitettaan kenolleen katuun vain saadakseen nostaa sitä takaisin pystyyn. Käsittääkseni vastaavia koulutuksia on jopa jossain vaiheessa maassamme järjestetty.

Ja kuten olen useasti todennut, koko tapahtumasarja on kannaltasi ikävä ja harmittava. Hyvä ettei sattunut pahemmin.
Enemmän keskityin närästyksessäni kuitenkin siihen että moisesta asiasta alettaisiin työllistämään poliisia tai virkakoneistoa. Yhtään väheksymättä sitä tosiasiaa että koiranomistajan velvollisuus on huolehtia siitä ettei hurtta törmää kadulle. Omasta perspektiivistäni kiinnitin tarinassasi eniten huomiota siihen että laite kaatui jo ollessaan pysähdyksissä. Tätä taustaa vasten tulkintani oli se että kyseessä oli pääosin jonkinasteinen oma kohellus.

Olen aika kriittinen siihen että oman kohelluksen tuloksena sattuneita vahinkoja yritettäisiin virkakoneiston avulla sysätä kokonaan tai osin muiden kannettavaksi. Oletan myös että Karkkilan kokoisessa kylässä vastaavin tunnusmerkein kulkeva ihminen löytyy kyllä helpohkosti ihan ominkin avuin. Koirat kun vaativat ulkoliikuntaa useamman kerran joka päivä.

Mitä taas tulee tuohon kommenttien välissä horjuvaan vakio-puskahuutelijaan, en alennu edes kommentoimaan.

Viimeksi muokattu:
Kerronpa oman, tai pojan tarinan viime syksyltä.

Aloitetaan sillä että pojalla oli kerennyt olemaan A1 kortti taskussa viikon verran, kokemusta kuitenkin pyörän ajamisesta oli koska opetusluvilla kertyi kesän aikana kilsoja 3500 ja kaikenlaisia tilanteita pyrittiin simuloimaan suljetuilla alueilla.

Poika oli ajamassa koriin taajamassa, kylän keskustan kohdalla on 40kmh nopeusrajoitus ja poika sanojensa mukaan ajoi rajoitusten mukaan. Yllättäen pojan pyörän eteen juoksi oikealta karannut koira ja ainoa mitä poika kerkesi tekemään oli vaistomainen jarrutus ja törmäys koiraan oli tosiasia. Pyörä törmäsi koiran kylkeen ja siitä pyörä lähti keulan kautta ympäri ja poika siinä samalla tonttiin kovalla voimalla.

Poika selvisi käytännössä naarmutta koska hänellä oli kunnon ajokamat päällä ja tapahtumahetkellä ei kummastakaan suunnasta tullut autoa joka oli melkoisella varmuudella rullannut yli. Pyörään tuli noin 1500€ vauriot, ja ajotakkiin sekä housuihin tuli ihottumaa.

Koiran omistajaan oltiin yhteydessä ja kuultiin että koira menehtyi puoli tuntia tapahtuman jälkeen josta esitin vilpittömät pahoittelut. Omistaja myönsi puhelimessa syyllisyytensä ja kertoi olevansa halukas korvaamaan onnettomuudesta aiheutuneet vahingot, syypää oli hän itse koska koiran omistajalla on vastuu eläimestään ja koira oli tosiaan päässyt karkuun.

Tässä vaiheessa ajattelin että onpas hyvä juttu, sitten selvisi että omistajalla ei ole koira eikä kotivakuutusta koska asuu omistusasunnossa vuokralla. Eipäs ollutkaan hyvä juttu. Omistaja ehdotti että viedään pyörä korjaamolle ja hän maksaa sinne korjauskulut, jostain syystä tämä vaihtoehto ei miellyttänyt mua ja hyvä ettei näin tehty. Mä ehdotin koiranomistajalle että laitetaan pyörä kuntoon kaskon kautta ja hän maksaa omavastuun sekä bonusmenetyksen, omistaja suostui tähän ja siinä vaiheessa siirryttiin kommunikoimaan sähköpostin kautta.

Kun saatiin paletti pyörimään niin laitoin omistajalle sähköpostia korvaussummista, mitä on sovittu ja tilinumeron mihin hän voi suorittaa maksun. Vastaukseksi tuli lupaus maksaa sovittu summa.

Maksua ei sitte alkanut näkyä, ei vastannut sähköposteihin eikä puhelimeen. Kerroin sähköpostissa että jos ei suoritusta näy sovittuun aikaan mennessä, laitan summan perintään ulosoton kautta. Ei mitään vastausta. Kerran soitin työnumerosta joka ei ole hänelle tuttu, ei vastannut mutta soitti takaisin. kun vastasin puhelimeen ja hän kuuli niemen niin sen jälkkeen luurista kuului: tuut tuut tuut tuut...

Eipä siinä muuta vaihtoehtoa ollut kun kääntyä ulosoton puoleen. Siellä kun mainitsin henkilön nimen, meni virkailijan naama sen näköiseksi että nimi on kylläkin tuttu heille. Selvisi että koiran omistajalla on isosti ulosottoja ja mun summa on niihin verrattuna kohtalaisen pieni joten hänen mielestä ei kannata välttämättä lähteä sijoittamaan käräjäoikeuden käsittelyyn paria sataa euroa koska velan takaisin saaminen voi olla epävarmaa.

No eipä siinä mitään, vähän aikaa meni asiaa nieleskellessä että koiran omistaja pääsi tästä tapauksesta kuin koira veräjästä, jos sanonta sallitaan. Aika kädetön olo tollasen jutun jälkeen mutta minkäs teet? Voin sanoa että en juurikaan enään tunne sympatiaa koiranomistajia kohtaan jotka pitävät koiria tahallaan tai tahattomasti irrallaan, eikä paljoa kiinnosta ne irrallaan olevat koiratkaan.

Parasta tässä keississä on se ettei pojalle käynyt mitään vahinkoa, siitä kiitos ajokampille ja pienelle tilannenopeudelle.

Valitettava tapaus alkuperäisellä kirjoittajalla (hyvä, ettei käynyt pahemmin kenellekään tai millekään), mutta silti olen tästä samaa mieltä:

GuessWho sanoi:
Olen aika kriittinen siihen että oman kohelluksen tuloksena sattuneita vahinkoja yritettäisiin virkakoneiston avulla sysätä kokonaan tai osin muiden kannettavaksi. Oletan myös että Karkkilan kokoisessa kylässä vastaavin tunnusmerkein kulkeva ihminen löytyy kyllä helpohkosti ihan ominkin avuin. Koirat kun vaativat ulkoliikuntaa useamman kerran joka päivä.

Toisaalta olen myös sitä mieltä, että flexit pitäisi kieltää - jos ei puppea ole koulutettu niin, että suostuu kulkemaan lyhyessä hihnassa, niin sitten sen kanssa ei pitäisi kotipihasta mihinkään lähteä.

Kaveria puri juuri vähän aikaa sitten pohkeeseen irti ollut koira Espoon keskuspuistossa. Koiran omistajan mukaan "ei täällä keskuspuistossa ole mitään järkeä pitää koiraa kiinni"... Niinpä niin.

Shikyo sanoi:

Olet sinä tässä ainakin osin oikeilla jäljillä. Tieliikennelaki velvoittaa tien käyttäjiä auttamispuuhiin, ja minimi olisi kyllä se, että kysyy tilanteen. Arvelisin kyllä, että tässä tapauksessa koiranulkoiluttaja saisi huomautuksen, mutta ei sakkokaan ole mahdoton.

Jos poliisin juttusilla käyt, pyydä heitä tutkimaan, onko koiranulkoiluttaja mahdollisesti rikkonut lakia poistuessaan paikalta

Tieliikennelaki 58 §
Onnettomuuteen osallisen auttamisvelvollisuus

Tienkäyttäjän, joka syystään tai syyttään on joutunut osalliseksi liikenneonnettomuuteen, on heti pysähdyttävä ja kykynsä mukaan avustettava vahingoittuneita tai avuttomaan tilaan jääneitä sekä muutoinkin osallistuttava niihin toimenpiteisiin, joihin onnettomuus antaa aihetta.

Tieliikennelaki 59 §

Ilmoitusten tekeminen

Liikenneonnettomuuteen osallisen tienkäyttäjän on toisen osallisen tai onnettomuudessa vahinkoa kärsineen vaatimuksesta ilmoitettava nimensä ja osoitteensa sekä annettava tietoja tapahtumasta.

Milloin onnettomuudessa on joku kuollut tai vaikeasti loukkaantunut, siihen osallisen on ilmoitettava siitä ensi tilassa poliisille.

Jos omaisuutta on vahingoittunut eikä paikalla ole ketään, joka voi ottaa vastaan tietoja ja selvityksiä, onnettomuuteen osallisen on viipymättä ilmoitettava tapahtumasta vahinkoa kärsineelle tai poliisille.

Ja vielä 62 §:

Tielle ei saa panna eikä jättää mitään, mikä voi vaarantaa tai haitata liikennettä.

Milloin jonkun syystä tielle on joutunut 1 momentissa tarkoitettu este, jota ei voida heti poistaa, hänen on merkitsemällä tai muulla tavoin kiinnitettävä muiden tienkäyttäjien huomiota esteeseen, kunnes hän on saanut sen poistetuksi.

Milloin tiellä on este, josta saattaa aiheutua vakavaa vaaraa liikenteelle, jokaisen esteen havainneen tienkäyttäjän on mahdollisuuksiensa mukaan viipymättä ryhdyttävä 2 momentissa tarkoitettuihin toimenpiteisiin taikka, jollei se ilman kohtuutonta hankaluutta ole mahdollista, ilmoitettava asiasta poliisille.

villho sanoi:
Toisaalta olen myös sitä mieltä, että flexit pitäisi kieltää - jos ei puppea ole koulutettu niin, että suostuu kulkemaan lyhyessä hihnassa, niin sitten sen kanssa ei pitäisi kotipihasta mihinkään lähteä.

Tästä olen tismalleen samaa mieltä kanssasi, erityisesti yli 5 kiloisten koirien kohdalla.
Flexin ongelmia on useita. Monesti naru tai hihna on niin kapea ettei sitä silmin kunnolla havaitse (ilmeistä tässäkin tapauksessa). Ongelma näkyy (tai ei näy) usein esim ulkoilureiteillä polkupyöräilijoille, joissa naru kulkee tien poikki omistajan ja mopen ollessa eripuolilla väylää.
Toinen ongelma tulee siitä että iso vahva koira (vuosien kokemus mm Boxerien kasvattamisesta sekä ongelmakoira-kouluttamisesta) omaa sellaisen lähtönopeuden ettet ehdi kissaa sanoa ennenkuin vauhti on lähellä 25 km/h. Flexin jarrun painaminen kovaksi kiihtyneestä vauhdista painavan koiran kanssa, saa otteen helposti lipeämään tai mikä hölmöintä, jopa koko flexin mekanismin räjähtämään kappaleiksi (halvat kopiot). Jarruttomassa tilassa oleva flexi on puolittain sama kuin ei narua ollenkaan. Tyhmimmät ulkoiluttajat ottavat jopa ulosvonkuvasta nailonnarusta paljain käsin kiinni. Pitäiskö meidän alkaa järjestää flexi-ajokursseja koiranostajille ?
:thumbup:

Viimeksi muokattu:
GuessWho sanoi:
Pitäiskö meidän alkaa järjestää flexi-ajokursseja koiranostajille ?
Pikemminkin koiran omistaminen tulisi asettaa joillain keinoin luvanvaraiseksi. Toisinaan(=usein) näkee koiria sellaisilla ihmisillä, jotka nätisti sanottuna, olisivat päätyneet uuniin 1900-luvun alun Saksassa. Enkä puhu nyt uskontokunnista. :grin:

Tuntuu, että koirien ulkoiluttaminen ilman hihnaa, on koko ajan lisääntymään päin. Sunnuntaina ollessani lenkkeilemässä Salmen ulkoilualueella, tuli vastaani seurue, joista yhdellä ihmisellä oli koira irti. Loihin tälle naiselle siinä sitten lausumahan, jotta sattuiko huomaamaan muutamia kymmeniä metrejä aiemmin kylttiä, jossa kerrottiin, että koirat on pidettävä kytkettyinä. Vastaukseksi sain ainoastaan tuijotuksen, josta saattoi ymmärtää jotain sen suuntaista, kuin "oletko aivan tosissasi?". Lyhyehkön hiljaisuuden jälkeen, tiedustellessani mahdollista katkosta naisen kyvyssä hahmottaa ääntä ja käskyä kytkeä se saatanan nelijalkainen kasa karvaa, päätti tuo mahdollinen mamselli katsoa parhaaksi jatkaa matkaa seurueensa kanssa, koira edelleen irti hihnasta.

Tällaiset tapaukset saavat harkitsemaan itsekin koiranomistajaksi ryhtymistä. Minun koirani olisi 40kg silkkaa lihasta ja koulutettu silppuamaan puolen kilon palasiksi tuollaisten idioottien Mustit ja Fifit, jotka juoksentelevat vapaana yleisillä ulkoilualueilla. Varsinkin, mikäli alueella on tasaisin välimatkoin kylttejä, joissa näin kielletään tekemästä. :smoking:

Jotta nyt ei menisi aivan OT:ksi, niin viestiketjun aloittajalle voimia ja onneksi ei käynyt pahemmin.
Olen samaa mieltä monen langassa kirjoittaneen kanssa virkakoneiston resurssien käyttämisestä tässä tapauksessa.

Maailma tahtoo olla monin tavoin, monissa yhteyksissä paikka, jossa hommat ei vaan mene
kuin reilukerhon kesäkokouksessa. Shit happens... välillä all the timekin.

Paljon sattuu ihan vilpittömän hölmöilyn kautta, paljon erilaisen "huonon asenteen" seurauksina jne.

Ehkäpä tässäkin hommassa (ketjussa) ihan hyvin piirtyy koko sirkuksen kuva.

On porukkaa, josta "kaikki ei oo reiluu", kaikki pitää olla hallittavissa (elämä, asiat) 120%:sti,
maailman kaunis ja yltiöpäisen empaattinen ja oikeudenmukainen.
Hienoa, että ajatus on kaunis... ja hienoa on sekin, että toisille on "luotu mahdollisuus" koittaa
elää elämän näin....... mutta mutta....

Sodat ja nälänhätä ne vaan ihmiskuntaa vaivaa.... pienemmistä murheista puhumattakaan.

Ei sekään nyt ihan "reilua" ole jos elämän moninaisiin realiteetteihin, omien tai muiden kantatapäiden
kautta tutustuneiden, välillä hieman kyynisiäkin puuskahduksia aletaan suoraan ja isolla kädellä jeesustelemaan.

Tähän peliin kun wuiddu vaan kuuluu se, että mitä tahansa ei tarvitse sietää tai hyväksyä, mutta
jonkin verran on vaan lähdettävä siitä, että välillä "saa hieman enemmän kuin ehkä on ansainnut"......

ja jos siinä yltäkylläisyydessä hieman tossu lipsuu... mopo kallistuu.... what ever....

Silloin vaan noustaan taas pystyyn, pudistellaan nuttu ja.... jahas.... mihis päin oltiinkaan menossa.:;):.

Se on sitten toinen asia, miten hyvin kunkin laidan kulkijat sanansa asettelevat.....
Tahtoo sekin olla niin, että "reunoilta" joutuu aina roiskaisemaan hieman reippaammin... siis molemmilta :;):.

..... Virkistävä setti taas tämäkin :D.

Pekksu sanoi:
Loihin tälle naiselle siinä sitten lausumahan, jotta sattuiko huomaamaan muutamia kymmeniä metrejä aiemmin kylttiä, jossa kerrottiin, että koirat on pidettävä kytkettyinä.

Toivottavasti Pekksu et ajele koskaan ylinopeutta, sehän on laissa kielletty. :D

Istuin muutama vuosi takaperin Tammelan torilla (Tre) kahvilla. Osittain torin poikki kulki mies koiransa kanssa. Naapuripöydän ukko tokaisi omassa seurueessaan: "Ei mulla koiria vastaan mitään ole, mutta ei torille saisi koiria tuoda, se on laissa kielletty".

Aika monen suomalaisen olisi syytä hieman löysäillä pipoa. Välillä tuntuu, että monella on lakikirja taskussa, josta katsotaan mitä se lähimmäinen saa tehdä ja mitä ei.

Viimeksi muokattu:
Pekksu sanoi:
Pikemminkin koiran omistaminen tulisi asettaa joillain keinoin luvanvaraiseksi. Toisinaan(=usein) näkee koiria sellaisilla ihmisillä, jotka nätisti sanottuna, olisivat päätyneet uuniin 1900-luvun alun Saksassa. Enkä puhu nyt uskontokunnista. :grin:
No mutta itse asiassa vastuulliset koirankasvattajat (siis kennelin omistajat) kyllä tekevät haastatteluja ostajakandeille, että onko heille järkevää koiranpentua edes myydä. Eli ihan kuka tahansa ei välttämättä edes pysty ostamaan mitä tahansa koiraa.

Hauskinta tässä on se, että kuka tahansa (kuka ei ammu paukkupatruunoilla) voi kuitenkin hankkia mukuloita, eli jossain määrin lasten hankkiminen voi olla koiran hankkimista helpompaa.

mä en kyllä kirjoittaisi orgille, jos koirasäikyn jälkitilanteessa loossaisin pyöräni.

Vähintään hirviväistöksi se muuttuisi, tai jonkinlaiseksi sankariominaisuuksia vaativaksi väistöliikkeiden sarjaksi, jossa lopuksi oli 'pakko' kaataa pyörä kun ei muuten pysähtynyt.

:orgmp:

jaket sanoi:
mä en kyllä kirjoittaisi orgille, jos koirasäikyn jälkitilanteessa loossaisin pyöräni.

Vähintään hirviväistöksi se muuttuisi, tai jonkinlaiseksi sankariominaisuuksia vaativaksi väistöliikkeiden sarjaksi, jossa lopuksi oli 'pakko' kaataa pyörä kun ei muuten pysähtynyt.

:orgmp:

Niin no.... "Kattokaas juipit"....... lausahdus tuolla aiemmin tosiaan viittaa ihan suoraan
siihen, että ketjun aloitus kuvaa "nykyaikaa".... enenevissä määrin.

"Jakaminen" on ihan hieno laji, mutta ehkä siinäkin alkaa olla se toinen laita vastassa :D.
Ajat muuttuu.... ei mennä kovin kauas taaksepäin, kun ultimaattisin juttu oli
"sekundäärisillä aspekteilla specylöinti"......

Nyt on jo pakko päästä someen "jakamaan" fiilikset ja keskustella ennakoivasti suolen lähitulevaisuuden
toiminnasta tai toimimattomuudesta kun peitto on vielä päällä ja patja selässä :p.

Kyllä jossain vaiheessa, hommassa kun hommassa tilanne on se,
että se "ensimmäinen kivi on vaan heitettävä"..... vaikka paheksuntaa moinen aiheuttaisikin :p.

Nomad sanoi:
Toivottavasti Pekksu et ajele koskaan ylinopeutta, sehän on laissa kielletty. :D

Heh, ihan sama tuli mieleen. Voisi Pekksua alkaa ketuttaa, jos joku tien vieressä olisi koko ajan pysäyttämässä ja muistuttamassa kylteissä olevista nopeusrajoituksista :D

Back