Kohokammion tyhjennysruuvi

Liittynyt
23.6.2026
Mistä voisi löytää rikkinäisen tilalle uuden ruuvin. GPZ 1000 -86 malliin. Yksi ruuvi on hapettunut ja ei enää pidä.
IMG_9343.jpeg
 
Ruuvi ei itsessään pidä mitään vaan se tiiviste hoitaa homman. Olisiko o-rengas ajan mukana turvonnut ja siksi mehii bensaa?

Siis uutta o-rengasta kehiin. Ja jos valuu renkaan ja ruuvin välistä, niin sitten bensaa kestävää CRC:n sinistä väliin.
 
Jos ongelmana on että se bensa tihkuu hapettuneen ruuvin ja O-renkaan välisti niin pistäpä tuo ruuvi "sorviin" - akkupora käy sorvista tässä tapauksessa - ja pyyhkäise hienolla hiomapaperilla tai mieluummin kankaalla varovasti se hapettunut pinta puhtaaksi.
 
Kiitos vastauksista. Tuolta tosiaan löytyi uusi ruuvi. Tuo o-rengas tosiaan pitää myös uusia mutta kyllä tuo kartiokärki sulkee tuon bensan tulon. Ensin kuitenkin testaan juottaa tuohon päähän tinaa ja sitten hioa kartioksi. Tämä vain tilapäisesti jotta pääsen säätämään bensan tasoa ja tietysti kokeilemaan saisiko moottorin käyntiin.
 
Niin olihan tuolla myös o-rengastiiviste tarjolla ja osat ovat oem-laatua.
Kiitos vastauksista. Tuolta tosiaan löytyi uusi ruuvi. Tuo o-rengas tosiaan pitää myös uusia mutta kyllä tuo kartiokärki sulkee tuon bensan tulon. Ensin kuitenkin testaan juottaa tuohon päähän tinaa ja sitten hioa kartioksi. Tämä vain tilapäisesti jotta pääsen säätämään bensan tasoa ja tietysti kokeilemaan saisiko moottorin käyntiin.
 
Back
Ylös