• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Koeajopärrien omavastuut ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kannattanee kuitenkin muistaa, että kaikki me vakuutusmaksuissamme maksamme nuo koeajopäivillä tuhotut vermeet. Minulle sopii mainiosti, että omavastuu on vaikka 3k€. Enpähän ajele turhaan, ja ajelen ajatuksen kanssa.

Mulla ei ainakaan ole mitään halua maksella "Teini-Teron Rykkös-kokeiluja"...

Oman Ducatin koeajolapussa luki 1500€. Eipä tullut kaaduttua, mulla aika törkeän kallis koeajo siitä silti tuli
biggrin.gif

Kannattanee kuitenkin muistaa, että kaikki me vakuutusmaksuissamme maksamme nuo koeajopäivillä tuhotut vermeet. Minulle sopii mainiosti, että omavastuu on vaikka 3k€. Enpähän ajele turhaan, ja ajelen ajatuksen kanssa.

Sulla ei sitten varmaan ole omassa pyörässäkään kaskoa, kun ajatus päässä ajelet ja siten estät vahingot??

Aiheeseen: 3K omavastuuta on kaadossa bisnestä omistajalle, varsinkin jos se itse hinnoittelee varaosat ja työn. Näin niinkuin maalaisjärjellä. Tästä on tainnut ollakin jo toinen ketju.

Ammatin valinta kysymys.
Köyhille kallista jos kaatuu muille sama hinta.

P.S En käy koeajoilla ja kaadan vain omaa pyörääni.
blush.gif

Siis omavastuun korotus selvästi toiminut. Karsinut ne "en ole ostamassakaan, kunhan käyn räppäämässä" kuskit pois. Eihän sillä ole normi koeajon yhteydessä mitään merkitystä sillä hinnalla. En anna kyl itsekkään tyyppejä kavereille, jotka haluavat vaan ajaa tohon ja takas. Se tehdään kuitenkin oudolla pyörällä urkuauki, kun on vähän aikaa ja matkaa...

Kävitkö Kuvalla koeajamassa S1000RR:n, vai oliko ihan normipyörä?
Juu ja ei .....äRRärrän kokkeilin jo viime kesänä mut nyt oli ihan toinen liike..erilaista pörinää  
wink.gif
Jaa että oransseja pyöriä. Ne ovatkin vaarallisia. Kiinnostaa siksi, että jossain S1000RR pyörässä omavastuun ymmärtää paremmin kuin hinnaltaan kolmasosan erkissä.
Jyväs-Marinessa...ei ole oransseja...

Jyväs-Marinessa...ei ole oransseja...
Taisi Bike-Forum mainostaa jotain koeajopäiviä ja Pirelli-tyttöjä, joten ajattelin, että sinne ovat kieli pitkällä kaikki menneet.

Ducatien koeajovakuudet taitavat olla ihan maanlaajuinen ongelma, eikä pelkästään tuota veneliikettä koskeva (mitään ongelmaahan ei tietysti ole, jos ei lippaa).

Koeajolla osa pyöristä herättää/vahvistaa ostamisen halua, usein koeajo saa hylkäämään ostoaikeet, kun ei vastaakaan ennakko-odotuksia tms. Mutta sitäkin voi esim. suositella jollekin muulle, jolle ko. pyörän voisi kuvitella sopivan. Joten en osta kokeilematta. Välillä taas järjetön omavastuu sammuttaa osto- ja kokeiluhalut jo ennen koeajoa.

Mielelläni kyllä kokeilen jotta saa omaan kokemukseen perustuvan yleiskäsityksen markkinoilla olevista pyöristä, on sitten pohjaa vaihtospekuloinnille. Neljä Ducatia koeajanut (joista kaksi 3000e omavastuulla ja yhden ostanut), mutta useimmiten jättänyt väliin sillä omavastuulla. Olisi myös kätevä ottaa pyörä koeajoon siksi aikaa kun oman vie huoltoon, mutta 3000e omavastuulla ei tee mieli jättää mihinkään parkkiin. peppoosella hyvä pointti.

Aiheeseen: 3K omavastuuta on kaadossa bisnestä omistajalle, varsinkin jos se itse hinnoittelee varaosat ja työn. Näin niinkuin maalaisjärjellä.
Näin niinkuin maalaisjärjellä täsmälleen saman verran bisnestä kuin vaikka 500e omavastuullakin kun vakuutus maksaa sen ylimenevän osuuden.
(edit: + vakuutuksista saa helpommin rahat kuin vaikka varattomilta koeajajilta)

Osaisiko joku kertoa minkä verran nuo koeajovakuutukset liikkeille maksavat?

Sulla ei sitten varmaan ole omassa pyörässäkään kaskoa, kun ajatus päässä ajelet ja siten estät vahingot??

Aiheeseen: 3K omavastuuta on kaadossa bisnestä omistajalle, varsinkin jos se itse hinnoittelee varaosat ja työn. Näin niinkuin maalaisjärjellä. Tästä on tainnut ollakin jo toinen ketju.
Höpö, höpö. Mitäs noilla asioilla on keskenään tekemistä? Siis sillä etten halua vakuutusmaksuissani maksella niin paljon toisten testi-tyrimisiä ja toisaalta sillä onko omassa pyörässäni Kasko.

Back