Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
okeee, ku mä en momenttiavainta omaa... mut siis, sitä sit pystyy säätämään haluttuun momenttiin, ja ku kiristetty siihe arvoo ni se ei enää vissiin pyöräytä mutteria?Säätämällä momenttiavain ko. arvoon ja käyttämällä sitä.
aalrigght... tattis!Ja biltemasta löydät avaimen joka on halpa ja hyvä.
![]()
Juu, ja olen aina ollut sitä mieltä että tämän foorumin vahvuus on siinä, että ensimmäinen vastaus noviisille ei ole mikää viisastelu, vaan asiallinen neuvo. Pidetään siitä linjasta kiinni.Vain ORGissa vastaus pamahtaa pöytään ennen kysymystä.
työpaikalta saan hylsyt lainettuuHuomioi myös että jos sulla ei ole ko. ruuviin/mutteriin sopivaa hylsyä, niin tarviit sellaisenkin. Jos sulla ennestään on vaan jako- tai kiintoavain, eikä hylsysettiä, niin pelkällä momenttiavaimella et tee mitään.
Se avain naksahtaa kun asetettu momenttiarvo kiristäessä saavutetaan.ku kiristetty siihe arvoo ni se ei enää vissiin pyöräytä mutteria?
Aivan!! sen takii tääl uskaltaaki udella ja kysellä vaikka tyhmiiki asioit.. ku ei oo pelkoo et saa vastaukset -->Juu, ja olen aina ollut sitä mieltä että tämän foorumin vahvuus on siinä, että ensimmäinen vastaus noviisille ei ole mikää viisastelu, vaan asiallinen neuvo. Pidetään siitä linjasta kiinni.
![]()
Toimii, jos kiristettävä mutteri/pultti on vaakatasossa. Jos taas pystyssä, voi joutua ensin kippaamaan pyörän kylelleen...Eiks yhden mutterin vois vetää momenttiin ilman avaintakin... ostat siwasta kolme litran kokista/maitoo/mitä vain mieltymysten mukaan, juot yhdestä tölkistä/pullosta puolet ja laitat ne roikkuun metrin vipuvarren päähän ja paketti mutteriin kiinni. Kun ei enää liiku niin on momentissa.
Jos on vaan puolen metrin varsi, niin sitten tuplapainot. Jos taas varsi itsessään on kovin painava niin ota se huomioon painoissa.
..joka naisena ei osaa asiaa kertoa ja tuon Bilteman halpa-avaimen skaala taitaa olla 20-120 Nm, joten pyöränropausta ajatellen vähän liian jämäkkä.Biltsusta kysyt sitä tekniikan maailmassa hyvin menestynyttä momenttiavainta, muistaakseni hinta 49,90e. Ja kysyt sit samalla myyjältä miten sitä käytetään...
ihan öljyn ja suodattimen vaihtoo varten työkaluja tarttis.. ei oo täl hetkel ainakaa muuhu tarkotuksee tarvetta, mut kyl mä meinaan harrastaa tätä mopoilua sillee et alkais opetella muutaki ku vaa tollaset perus jutut..Kerros mikä mutteri on kyseessä?
Se on kyllä:..joka naisena ei osaa asiaa kertoa ja tuon Bilteman halpa-avaimen skaala taitaa olla 20-120 Nm, joten pyöränropausta ajatellen vähän liian jämäkkä.Biltsusta kysyt sitä tekniikan maailmassa hyvin menestynyttä momenttiavainta, muistaakseni hinta 49,90e. Ja kysyt sit samalla myyjältä miten sitä käytetään...
Sieltä kyllä saa sen pienemmänkin avaimen(oisko ollu 4-25 Nm) joka on yhtä laadukkaan oloinen, mutta hinta pompsahtaa sitten -->79,90,- muistakseni.
Kerros mikä mutteri on kyseessä?
Komppaan tätä. Käytän itse momenttiavainta vain suurissa momenteissa pyöränpulteissa ja vastaavissa. Nuo pikkumomentit hoituu sopivalla otteella avaimesta, kun vääntää tarpeeksi läheltä mutteria ei saa liian kireälle (tietysti omista voimista riippuen, itse pidän peukaloa mutterin päällä). Sen näppituntuman oppii helposti, eikä noissa öljypropuissa ole niin tarkkaa. Kierteet menee paljon helpommin jos lähtee väärälle kierteelle ja siitä isolla tunnottamalla momenttiavaimella vääntää. Sama tulpissa, ensin käsin pohjaan ja sitten pikkuräikällä kiristys.Öljyn vaihtoon voisi kyllä mahdollisesti riittää ihan tavan työkalut.Kun ei vain ota liian isoa avainta millä kiristää öljypropun ja laittaa rannemonentilla, niin ei siinä liikaa metsään mennä.![]()
Kansiremontti on sitten asia erikseen.