• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kimppakiva sunnuntaina 11.7 klo 11

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jolanda
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
KIMPPAKIVA SUNNUNTAINA 11.7.2010 Kello 11
Nyt kaikki tuoksuja jahtaamaan ympäri valloitettua ja vielä valloittamatonta itä Helsinkiä.
Sieraimet avoinna nuuhkimaan apilan ja rypsin tuoksua, haistelemaan hevonkakan, meren, rahan ja ruoan tuoksua.
Lisämausteena muutama kilometri helppoa hiekkatietä ja toinen mokoma harvinaisempaa öljysoraa.
Jos et ole aiemmin poistunut asvaltilta, tee se nyt!

Lounas syödään puoliltapäivin Kotojärven Golfkerholla, jossa tilaisuus hankkia kaunis talonpoikaiskaappi tarakalle.
http://golfpiste.com/kotojarvigolf/palvelut/?p=ravintola
Takapuolen saa irti penkistä myös Paippisten Moottorikahvilassa.
Lyhyt, nätti, hyvälle tuoksuva reitti, mukavassa, samanhenkisessä seurassa. Ei kannata jäädä pois!

Lähtö Vartiokylän TB:ltä kello 11.
http://maps.google.fi/maps....74&z=16
Paluu 120km:n ja noin neljän tunnin jälkeen takaisin TB:lle.

Josta jatkoyhteys Kaivarin Mutterille.

Muista tankata pyörä ja käydä vessassa ennen lähtöä!
Jos sateen uhkaa, retki siirretään myöhempään ajankohtaan.
Seuratkaa foorumia!

Tervetuloa kaikki.
Terveisin
Veturi Jolanda  (Tuire)

Kertaus on opintojen äiti.
ONNISTUNUT RYHMÄAJO EDELLYTTÄÄ MUUTAMAN ASIAN MUISTAMISTA JA NOUDATTAMISTA

Letkassa ajetaan parijonossa lomittain.
Veturi ajaa edessä kaistan vasenta laitaa, seuraava sisäkaistaa hieman taaempana jne. Näin jarrutusmatkaa jää kullekin riittävästi.
Oma paikka jonossa säilytetään seuraavaan stoppiin asti.
Maantieltä kapealle tielle käännyttäessä siirrytään ajamaan peräkkäin.
Risteyksistä lähdetään pareittain yhtäaikaa kuin auton renkaat.
Näin saadaan nopeutettua risteyksen ylitystä.
Käännyttäessä, varmista että takana tulija näkee minne letka on kääntynyt. Takanatulijan vilkku on hyvä merkki siitä, että voit jatkaa matkaa.
Älä jätä liian pitkää matkaa edellä ajavaan.
Letkassa pyörien tulisi säilyttää samanpituiset välit.
'Auton mentävät' aukot tulee vetää kiinni.
Jos tunnet olevasi vielä epävarma kuljettaja on Kimppakiva-ajossa paikkasi letkan alkupäässä. Vaikka veturi noudattaa nopeusrajoituksia, loppupäässä letkaa ajonopeus kasvaa jojo liikkeen vuoksi usein selvästi alkupään vauhtia kovemmaksi.
Veturin seuraa tienpintaa ja näyttää takanatulijoille mahdolliset vaaratekijät; kuopat, hiekat ym. Kukin jatkaa merkinantoa takanatulijoille.
Ja tärkein kaikista ja vielä kerran kertauksena.
Olet osaltasi vastuussa siitä, että letka pysyy koossa ja kaikille jää reissusta hyvä mieli. Huolehdi, että takanasi ajava ei katoa taustapeilistä!
Hiljennä, ja tarvittaessa vaikka pysähdy odottamaan. Et jää porukasta sillä muut kuljettajat noudattavat samaa sääntöä.
Jos letka katkeaa liikennevaloissa tai risteyksessä, jää alkupää odottamaan loppupäätä tienlaitaan.
Jos aiot oikaista kotiin paluumatkalla, kerro muille selkeästi asiasta.
Poistumisesi saattaa muuten aiheuttaa hämminkiä.
Letka-ajo on yllättävän mukavaa, kun se tehdään ohjeita noudattaen.

mä voisin tulla suoraan Kotojärvelle lounaalle
biggrin.gif
(jos vaan ajokunto sallii mahdollisen terassikeikan jäljiltä)

mä voisin tulla suoraan Kotojärvelle lounaalle
biggrin.gif
(jos vaan ajokunto sallii mahdollisen terassikeikan jäljiltä)

Jos et kykene koko kierrokselle, tule sitten vaikka vaan lounalle. Vai tullaanko me teille syömään? Viime kerrasta on jo kohta vuosi ja porukat on vähän kyselleet.
Jäi se kukon miehustan tutkiminen vähän puolitiehen..

Olemme lounaspaikassa noin kello 12.30.

Ottaiskoha kukaan kyytiin mut, ku oma rautaratsu on pajalla pannutuksen jälkeen, ja käsikin on sillee kivasti tuettuna.
Muutes Jolanda, ei kai MUN miehustan tutkimisesta ollu kyse, käytän meinaan eräissä yhteyksissä nikkiä kukkokusee......=)
haamu

Ottaiskoha kukaan kyytiin mut, ku oma rautaratsu on pajalla pannutuksen jälkeen, ja käsikin on sillee kivasti tuettuna.
Muutes Jolanda, ei kai MUN miehustan tutkimisesta ollu kyse, käytän meinaan eräissä yhteyksissä nikkiä kukkokusee......=)
haamu
hih hih, ei ollut sun, Haamu. Jolanda oli kiinnostunut meidän Matista ja hänen kröhöm.. vehkeistään. Liekö meinaa pannulle ne laittaa vai mitä?

Ei ollut sinusta kyse.
Klaarallahan on tunnetusti söötti kanala. Minua oli jo vuosia vaivannut onko kukolla muna? Klaara väitti että on. No, me juostiin yksi hänen kukoistaan kiinni.
Ei siitä sitten sen kummempaa varmuutta saatu. Ei ehditty löytää kuin yksi pieni reikä ja sitten kukko jo kyllästy olemaan tutkittavana. Piti laskea irti. Täytyy yrittää ensikerralla uudestaan.
Ehkä parempi ettette kommentoi aihetta  
biggrin.gif

Ei ollut sinusta kyse.
Klaarallahan on tunnetusti söötti kanala. Minua oli jo vuosia vaivannut onko kukolla muna? Klaara väitti että on. No, me juostiin yksi hänen kukoistaan kiinni.
Ei siitä sitten sen kummempaa varmuutta saatu. Ei ehditty löytää kuin yksi pieni reikä ja sitten kukko jo kyllästy olemaan tutkittavana. Piti laskea irti. Täytyy yrittää ensikerralla uudestaan.
Ehkä parempi ettette kommentoi aihetta  
biggrin.gif
Se varmaan hiukan *vilauttelemalla* onnistuisi paremmin....
tounge.gif

Jos mä laitan tähän että tulen niin sitten en varmaan pääse. Yritetään kuitenkin.

En kommentoi..............öööh Mattikukon vehkeitä, en ees tässä pienessä kapulassa......
tounge.gif

Huomenta kaikki.
Eipä tarvii arvuutella, saadaanko vettä niskaan vai ei.
Nähdään  reilusti ennen yhtätoista TB:llä.

Tulee kiva päivä.
sport05.gif

Ei tullut terassikeikkaa (ellei omaa terdeä lueta mukaan) ja olen siis valmiina päivän koitoksiin! Tosin tulen vaan moikkaa, tuletteko ensteks Kotojärvelle?

Mulla jää tämä nyt väliin. Lähden ajamaan jonkun vähän pidemmän pätkän ja katselen samalla uusia reittejä tuleviin ajoihin.

Mihis te oikein jouduitte? Sai naapurinkin mukaan ajelemaan, mutta mentiin sitten omia reittejä, kun ei Kimppakivaa löytynyt. Huh kun kuuma oli ajella, ei oikein voi mainita ajoviimaa, kun se on vaan kuuma lehmän henkäys
tounge.gif

Oltiin me siellä, mutta aika paljon alkuperäisestä aikataulusta jäljessä, oli nimittäin ohjelmasta poiketen huikanottoa matkanvarrella.
Ja ei kyllä tällä kertaa tullut kylmä ollenkaan.

e:typot

Hyvä kun selvisitte helteen läpi sitten kuitenkin! Me lähdettiin jotain 12:45 hissuttelee moottorikahvilaan ja sieltä käytiin Halkialla kotieläinpihalla ottaa lämmöt ylös ennen lopputaipaletta kotia.

Mihis te oikein jouduitte?

Joo sorry Klaara, tultiin myöhässä kun piti huolehtia nestetasapainosta kahdella ylimääräisellä stopilla.
Meinasin itse ihan kuukahtaa.

Löytyipä Kimppakiva-ajojen lämpötilalle yläraja, kolmekymmentä oli aivan liikaa.
Seuraavat ajot järjestetään vasta kun lämpö laskee siedettävälle tasolle.

Kiitos kaikille, hyvä porukka taas.

Juu, ei hätää Jolanda
smile_org.gif

mekin pidettiin nesteytys ajantasalla latkimalla vissyä ja kahvia ja teetä (!). Hyvä kun selvisitte, ei ole ihan leikin asia nestehukka ja ylilämpeneminen.

Back