mattipoeka
www.mattipoeka.com
Oma vaihtoehto oli, että hankkii kilvettömän siihen rinnalle. Kadulle mahd. monipuolinen laite, niin johan alkoi ajelut taas maistumaan 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tamik87 sanoi:Niin ja tämä on yksi puoli mihin haluaisin mielipiteitä. Itse olen osittain siinä käsityksessä, että kilvettömällä radan kiertely olisi halvempaa, kuin katupärräily.
Vuorela sanoi:Kadulla ajaminen on ihan ilmaista.
Jos laskee 300-500e per ratapäivä ei huijaa itseään liikaa. Alle 200e per päivä on ihan turha uneksia vaikka olis liputtamassa ja ajais roskis renkailla. Tai olihan rata-ajo halpaa silloin kun renkaat kesti sen minkä kadullakin ja ajaa vain päivän tai pari kesässä. Mitä kovempaa ajaa sitä kalliimpaa se on.

Jos laskee 300-500e per ratapäivä ei huijaa itseään liikaa. Alle 200e per päivä on ihan turha uneksia vaikka olis liputtamassa ja ajais roskis renkailla. Tai olihan rata-ajo halpaa silloin kun renkaat kesti sen minkä kadullakin ja ajaa vain päivän tai pari kesässä. Mitä kovempaa ajaa sitä kalliimpaa se on.

tamik87 sanoi:Onhan se näin, että jos täysin rehellisesti kaikki harrastukseen liittyvät kustannukset ynnää yhteen niin eihän sitä rahan puolesta huvittais harrastaa kuin ulkona lenkkeilemistä.
Ehkä on mielenterveyden kannalta parempi jatkaa itsensä huijaamista
No mutta kiitoksia herroille hyvistä kommenteista. Itse olen ainakin saanut nyt mielenrauhan siinä suhteessa, ettei minun tällä hetkellä ole "pakko" vaihtaa katumopoa kilvettömään... Ei siinä mitään rahaa säästä!
Täytyy tosin jatkossakin pysyä pystyssä. Ilman suurempia ohotilanteita on päästy tähänkin asti, mutta kai niidenkin aika koittaa kun ruvetaan enemmän sitä aikaa sheivaamaan.

hidas57 sanoi:Jaa, miksiköhän minäkin tätä pohdin...ilmeisesti jotain mielikuvaharjoittelua.![]()

Nitrous sanoi:Hmm...lasketaanpan esimerkki Alastaron osalta kun liikkuu pk-seudulta:
Matkat: 400km x 10 l/100km x 1,7€ =68€
Renkaat: 1 takanen (50€) ja 1/4 etunen (50€) = 62,5€
Ratabensat: 8 settiä x 4 l / setti x 1,75€ (98E) = 54,4 €
Safkat + juotavat: 0-20€ (0€ jos liputtaa)
Ratamaksu: 0-60€ (0€ jos liputtaa)
Öljyt 1/3 x 4 l x 12€/l = 16€
Yhteensä tosta tulee mukavat 185€ jos liputtaa, jos ei liputa loppusumma on 264,9€. Ja tämä siis laskettuna lähimmälle radalle, jossa uskaltaa ajaa täysillä ja niin, että ajaa halvoilla renkailla. Ehdottomasti kaksi suurinta menoerää kesän aikana olivat renkaat (vaikka ajeli käytetyillä) ja matkoihin käytetyt bensat. Kemoralle kun lähtee, tuleekin kilsoja kaikkineen tuhannen kieppeille, joten matka maksaa vähän eri malliin.
jarska sanoi:Nonihnonih, onnea jo valmiiksi uudelle ratapelille!
Ei tässä lajissa ikä mitään paina jos sitä mietit ja sitäpaitti sulla olis tohon hommaan lahjoja, selvästi.![]()

Nitrous sanoi:Hmm...lasketaanpan esimerkki Alastaron osalta kun liikkuu pk-seudulta:
Jassu sanoi:Tää on aina se kohta mihin kannattaa lopettaa - harrastusten kanssa liian tarkkojen laskelmien teko vaan vituttaa.

Jassu sanoi:Tää on aina se kohta mihin kannattaa lopettaa - harrastusten kanssa liian tarkkojen laskelmien teko vaan vituttaa.