• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kilokyykkyjen arvonalennus omituista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Koris
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kawa 636 tuli ostettuu, suurimpana syynä teho ja se ett äänenvaimennin on pyrstön alla, joka näin jälkikäteen ajatellen on erittäin hyvä juttu käytännössäKIN, ostaessa ajattelin vaan pelkkää ulkonäköö.  
lookaround_orig.gif
Mikä siinä on hyvää? Minä olen meinannut -04 - -06 bladea ja harmittaa kun vaimennin on penkin alla, huono köyttää mitään tavaraa kyytiin. Ja kuulemma pakokaasut pyörteilevät niin että haju tarttuu vaatteisiin.

Itelläkin oli 600 cebari myynnissä kesällä, ei mennyt kaupaksi ja vaihdoin liikkestä uuden ( käytetyn ) pyörän.
Liike pyysi entisestä 500€ enemmän kuin minä ja kaupaksihan se meni aika pian.
Pyörä oli -05 ja ajettu alle 20tkm eli kuin uusi.
Liikkeet antaa aika hyvin tingata hinnasta, kaveri osti juuri krossimönkijän suoralla kaupalla liikkeestä, pyynti 5600e, lähti 4700 eurolla. Kun annat oman pyörän vaihdossa niin katteet on uuden pyörän hinnassa mihin vaihdat ja saat suurelta summalta kuulostavan määrän rahaa vaihdokista hyvityksenä.

Kawa 636 tuli ostettuu, suurimpana syynä teho ja se ett äänenvaimennin on pyrstön alla, joka näin jälkikäteen ajatellen on erittäin hyvä juttu käytännössäKIN, ostaessa ajattelin vaan pelkkää ulkonäköö.
lookaround_orig.gif
Mikä siinä on hyvää? Minä olen meinannut -04 - -06 bladea ja harmittaa kun vaimennin on penkin alla, huono köyttää mitään tavaraa kyytiin. Ja kuulemma pakokaasut pyörteilevät niin että haju tarttuu vaatteisiin.
Itsellä oli -06 Blade ja ei siinä kyllä pakokaasu mihinkään pyörteillyt haisemaan. Hanaa vaan, niin kaasut jää kauaksi taakse.
Takapenkin ympärille pystyy ihan ok kiinnittämään takapenkin päälle kiinnitettävän "tankkilaukun" ja kiinnitysremmeille on paikat myös takajalkatapeissa ja alkuperäisessä rekisterikilven telineessä
smile_org.gif
.

Itelläkin oli 600 cebari myynnissä kesällä, ei mennyt kaupaksi ja vaihdoin liikkestä uuden ( käytetyn ) pyörän.
No tuosta kun liike tiputtaa sen tonnin ostajalle niin sehän myy halvemmalla kuin sinun pyyntisi, joten miksiköhän ei mennyt kaupaksi? Liikkeet vielä (ainakin aina omalla kohdallani) antaneet jonkinlaisen takuun. Hyvin useasti sen kesän ja kun pyörällä ajetaan korkeintaan se yksi kesä on varmistettu se ettei tarvitse kävellä, kun liikkeestä saa aina fillarin alle jos jotain outoa tapahtuu.

Eipä noihin liikkeiden takuisiinkaan toinna liikoja tuijottaa... Tiedossa parikin tapausta joissa mopedi hajonnu eikä liikkeen ole tarvinnut korvata mitään vaikka on ns. käytetty takuupyörä.

Vaikka en kilosia katsellut niin:
750&600 kiksereiden kohdalla huomasin saman tossa ku vuos pari niit kattelin, 750:nen oli hakusessa. Pyynnöt oli selkeesti korkeella ja sit ku meni niit katteleen nii huomas ett ne oli tosissaan sen pyynnön kans. Noh jäi 750:nen ostamatta ihan sen takii ett en jaksanu turhasta maksaa.
lookaround_orig.gif
Ääni Kawa 636:lle, hinta-/laatusuhde kohdallaan
smile_org.gif
sain saman tänä vuonna mitä maksoin ite edellisvuonna ostamastani 636:sesta
smile_org.gif

Yleensäkin olen ihmetellyt kilokyykkyjen hinnanalennuksia, tuntuu että niistä katoa kahden ensimmäisen vuoden aikana muutenkin eniten rahaa uuteen verrattuna. Joku myyjä selitti että joidenkin on ihan pakko saada keväällä uusin miltei tinkimättä mutta eikai noin varakkaita joka oksalla kasva? Esim. jostain bläkbirdistä tuntuu putoavan hinta huomattavan verkkaisesti. Miksi?

Kalliimmista putoo nopeimmin, varsinkin kun niitä on "paljon".
Liikkeiden hinnat vs yksitysten pitais ottaa huomioon alv, jotta oltais samalla viivalla. Liikkeen myyntihinnassa on noin 1/5 arvonlisäveroa, jota liike ei saa, vaan joutuu tilittämään verottajalle.
Hinnat yksityisellä ja liikkeessä ovat samat kun yksityinen vähentää omasta hinnastaan 18,037´%

Kannattais huomioida myös nettimotohinnoissa.

Liikkeiden hinnat vs yksitysten pitais ottaa huomioon  alv, jotta oltais samalla viivalla. Liikkeen myyntihinnassa on noin 1/5 arvonlisäveroa, jota liike ei saa, vaan joutuu tilittämään verottajalle.
Hinnat yksityisellä ja liikkeessä ovat samat kun yksityinen vähentää omasta hinnastaan 18,037´%

No tuolla arvonlisäverolla ei kyllä ole mitään merkitystä yksityinen vs. liike hinnoissa. Yksityiseltä näet puuttuu arvonlisäveron vähennysoikeus hankinnoistaan. Arvonlisäveron maksaa aina lopulta kuluttaja.

Liikkeiden hinnat vs yksitysten pitais ottaa huomioon alv, jotta oltais samalla viivalla. Liikkeen myyntihinnassa on noin 1/5 arvonlisäveroa, jota liike ei saa, vaan joutuu tilittämään verottajalle.

Ja höpsistä. Arvonlisävero on vain uuden myyntihinnassa mukana. Ei käytettyjen omistajanvaihdoksen yhteydessä enää mitään lisä-alvia makseta.

Ja kilokyykkyjen nopea hinnanpudotus johtuu tietenkin malliston nopeasta vaihtuvuudesta. Jos vaikka Blackbirdiin vertaa, niin 10v vanha Blackbird on ulkoisesti lähes sama pyörä kuin uusi. Toisin on kiukkukyykkyjen laita.

No tuosta kun liike tiputtaa sen tonnin ostajalle niin sehän myy halvemmalla kuin sinun pyyntisi, joten miksiköhän ei mennyt kaupaksi? Liikkeet vielä (ainakin aina omalla kohdallani) antaneet jonkinlaisen takuun. Hyvin useasti sen kesän ja kun pyörällä ajetaan korkeintaan se yksi kesä on varmistettu se ettei tarvitse kävellä, kun liikkeestä saa aina fillarin alle jos jotain outoa tapahtuu.
Tuossahan oli vielä 2 vuotta maahantuojan takuuta jäljellä, mutta aivan sama, sain kuitenkin suht hyvät kaupat tehtyä liikkeen kanssa.

lookaround_orig.gif
Itsellä oli -06 Blade ja ei siinä kyllä pakokaasu mihinkään pyörteillyt haisemaan. Hanaa vaan, niin kaasut jää kauaksi taakse.
Takapenkin ympärille pystyy ihan ok kiinnittämään takapenkin päälle kiinnitettävän "tankkilaukun" ja kiinnitysremmeille on paikat myös takajalkatapeissa ja alkuperäisessä rekisterikilven telineessä
smile_org.gif
.
Mä oon vaan pistäny hihnat takasatulan alitse.
+ tankkilaukku imukupeilla, hyvin pysyy kahdella kiinni.

Eipä noihin liikkeiden takuisiinkaan toinna liikoja tuijottaa... Tiedossa parikin tapausta joissa mopedi hajonnu eikä liikkeen ole tarvinnut korvata mitään vaikka on ns. käytetty takuupyörä.
Tämä totta, itsekin joutunut erään nykyään oikeutta käyvän yhtön kaltoin kohtelemaksi. Tosin otin sitten oma-aloitteisesti takaisin varustepuolelta. Monasti hyvät neuvottelijan avut ja perään antamattomuus kyllä auttavat. Joka tapauksessa se on monasti asiakkasta itsestään kiinni. Yksityisellä puolellahan on lähes aina takavalon takuu. Nykyään kun ei tunneta sanoja moraali ja etiikka. Saati sitten että löytyisi suoraselkaisiä MIEHIÄ.

Muistakaa, että nettimotossa näkyvät vain ne pyörät, jotka eivät jostain syystä ole menneet kaupaksi. Myydyissäkin näkyy yleensä vain pyyntihinta, koska kauppias ei sitä kauppahintaa jaksa sinne päivittää.

Muistakaa, että nettimotossa näkyvät vain ne pyörät, jotka eivät jostain syystä ole menneet kaupaksi. Myydyissäkin näkyy yleensä vain pyyntihinta, koska kauppias ei sitä kauppahintaa jaksa sinne päivittää.
Näin juuri. Silti jo myytyjä katselemalla saa vähän haarukkaa millä pyynneillä on liikkeelle lähdetty ja varsinkin kuinka paljon yleensä kauppoja syntyy ko. mallista.

jos se ostaja on ottanu sen rahotuksella, ei oo paljo varaa vinkua hinnasta..
Mitä se rahoitus siihen hintaan vaikuttaa? Eiköhän se ole käteiskauppaa vastaava tapahtuma...
Kaikilta muilta osin on kyllä paitsi sen käteisen riittävyyden.
Eihän sillä ole merkitystä liikkeelle, he saavat sen rahan kyllä samantien. Rahoitusyhtiö maksaa heille ja perii itse sitten saatavansa asiakkaalta.

Myyjälle rahoitusyhtiö voi olla jopa mieluisampi, koska sieltä suunnasta saattaa heille tulla jotain bonuksia.

- Yak

jos se ostaja on ottanu sen rahotuksella, ei oo paljo varaa vinkua hinnasta..
Mitä se rahoitus siihen hintaan vaikuttaa? Eiköhän se ole käteiskauppaa vastaava tapahtuma...
Kaikilta muilta osin on kyllä paitsi sen käteisen riittävyyden.
Eihän sillä ole merkitystä liikkeelle, he saavat sen rahan kyllä samantien. Rahoitusyhtiö maksaa heille ja perii itse sitten saatavansa asiakkaalta.

Myyjälle rahoitusyhtiö voi olla jopa mieluisampi, koska sieltä suunnasta saattaa heille tulla jotain bonuksia.

- Yak
Kyllä juuri näin, koska kaikki rahoitusyhtiöt maksavat bonusta myydyistä luotoista ja järkkäävät myyntikilpailuja luottomyynnistä.
Eli myyjälle on USEIN tuottavanpaa myydä tuote luotolla kuin käteisellä
confused_orig.gif

Back