Joo, trolli tän täytyi olla. Mutta sanottakoon kuitenkin jos Janste oli tosissaan, että mielestäni säännöt on tehty ihmisten turvaksi. Ei valtion kassan kohentamiseksi, tai valvovan viranomaisen egotripiksi. Joten vähäiset voimavarat olisi kulloinkin kohdistettava sinne missä vaara on suurin. Aikaisin lauantai aamuna lähes tyhjä mooottoritie tuskin on vaarallisin paikka pääkäupunkiseudulla. Enkä minä täällä kyynelehdi saatuja sakkoja. (edellinen vuonna -73, 6 päiväsakkoa a 2 mk)
Ikävä tuottaa pettymystä mutta viestini ei ole provo. Ehkä sananvalintani saattavat jotakuta - ketä koskettavat - provota, mutta sisällöltään olen viestin kanssa samaa mieltä. Kyllä se on miehessä vika jos neljättä kertaa joutuu polkupyörämieheksi. Itselleni meni kerrasta oppi perille, vajaata kahtasataa autolla siviilipoliisin Vectran ohi, törkeä liikenteen vaarantaminen, 38 päiväsakkoa, ajokielto, kirjalliset ja inssi uusiksi. Sitä tuli mietittyä tekosiaan kun ajelin kirpakkaana kevätaamuna pappiksella työmaalle. Sen jälkeen olinkin kahdeksan vuotta välissä ilman ylinopeussakkoja. Ja tapahtuneen jälkeen hankin mp:n ja useammankin, säilyttäen kortin lompakossa.
Jostain syystä tapaan näitä peeloja joille on niin kamalan hankalaa ymmärtää että on itse syyllinen ongelmiinsa. Täytyisi osata/pystyä/kyetä katsomaan peiliin sen sijasta että osoittelee muita sormella omista teoistaan ja niiden seurauksista. Kaikki eivät tähän pysty, eivät lainkaan koko elämänsä aikana, vaan aina on vika muissa. Sääli.
Siitä olen samaa mieltä että voimavarojen ohjaamisessa olisi parannettavaa ja paljon. Tutkat koulujen ja päiväkotien nurkille ja joku järki niihin ylinopeudesta annettaviin sanktioihin. Mutta sitä sopii miettiä "big picturea". Mitä saamme vastineeksi nopeusrajoituksista, hirviaidoista, täristävistä reunaviivoista, heijastimista, talvinopeusrajoituksista, liikennevalistuksesta, vilkkujen e-hyväksyntää koskevista säädöksistä ym. Jos et nyt keksi vastausta, niin odota muutama vuosi ja yritä uudelleen. Jos et vielä silloinkaan niin olen pahoillani.