• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kiitos 27.4. 1-tiellä huitoneelle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja riisor
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

riisor

MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava
MotOrg ry jäsen
Moderaattori
MotOrg ry hallitus
Betatestaaja
Sijainti
Kytäjä
Tattista vaan sille motoristille, joka viittoili himmaamaan Nummenkylän suoralla neljän aikoihin stadiin päin ajaessaan.

Olisin normaalisti kääntynyt heti Nesteen jälkeen oikealle, mutta ihan mielenkiinnosta köröttelin nyt Myllylammen Shellin kautta, ja siellähän niitä oli valkoisia ajoneuvoja odottamassa.

Eli ei olisi mulla napsahtanut, mutta asiallinen meininki siitä huolimatta.
thumbs-up.gif

Hieno homma! Toivottavasti kaikki muistaa, että merkki kukkivista sinivuokoista on kämmen alaspäin edestakaista liikettä (=himmaa), tai sormi ylhäällä kypärän päällä pyörivää liikettä (=sireeni) tekevä lapanen.

Viime kesänä joku ystävällinen pelasti sakoilta tuolla kouvolan kieppeillä.

sormi ylhäällä kypärän päällä pyörivää liikettä (=sireeni) tekevä lapanen.
Joskus yritin tuota, enkä ole varma, näyttikö enemmän ampiaisen huitomiselta
tounge.gif

Kaipa vastaantulija väistämättä himmas naurukohtauksen takia. Tästä lähin pysyn tuossa kämmen alas -versiossa tai ainakin treenaan vilkkua peilin edessä
biggrin.gif

Mulla huitoi kotilo kuski ja vilkutti valoja, samalla sekunnilla juoksi kaksi hirveä
omg.gif

Sittenhän autosta voi näyttää tuulilasin takaa peukalo pystyssä vasemmalta oikealle edestakaisin skannaten.. vähän niinkuin tutkaa esittäen.

Sittenhän autosta voi näyttää tuulilasin takaa peukalo pystyssä vasemmalta oikealle edestakaisin skannaten.. vähän niinkuin tutkaa esittäen.
Kyllä ainakin vanhan kansan kuskien pitää tietää mitä pitkien valojen vilkuttelu tarkoittaa.

Kovassa vauhdissa tuo propellijuttu pään päällä vaatii jo melkoista koordinaatiokykyä ja miimikon lahjoja
tounge.gif
Tiedä mistä on alun perin lähtöisin koko idis.

Himmausmerkki eli kämmenen työntely asfalttia kohti toimii yleensä takuuvarmasti.

-hh-

Joo joku ystävällinen pelasti mut sakoilta eilen myllylammen kohdilla. Ei jääny kyllä epäselväksi että hidasta, kun kämmenellä heilutellaan asfalttia kohti.
Kiitosta kovasti teen kyllä itse samallain jos vaan on tarvis.

sanoi:
Kyllä ainakin vanhan kansan kuskien pitää tietää mitä pitkien valojen vilkuttelu tarkoittaa.

Kyllä vaistomaisesti jo himmaa hiukan jos vastaantuleva kotilo tai mopo vilkuttelee pitkiä. Autoon on kuitenkin aikavaikeaa nähdä sisään kauempaa.

sanoi:

Kyllä vaistomaisesti jo himmaa hiukan jos vastaantuleva kotilo tai mopo vilkuttelee pitkiä. Autoon on kuitenkin aikavaikeaa nähdä sisään kauempaa.
Lisättäköön, että vilkutuksen jälkeen peukku tuulilasissa, niin ei tarvii vastaantulevan alkaa pohtimaan onko valot päällä jne..

Elikkä yhteenvetona: Kaikki sekalainen huitominen tarkoittaa, että hidasta. Toi sormen pyörittely kypärän päällä on kyllä sen verran vekkulin näköistä, että vastaantulija jää ainakin funtsimaan, että mitä p... se oikein teki.
baaa.gif

Viikko sitten Mikkeli-Heinola välillä peräti vastaantuleva auto väläytteli valoja.
bowdown.gif

Himmasin parikymmentä km pois vauhdista ja kohta pääsinkin moikkaamaan yhden mutkan takana pientareella tutkaa pitänyttä moottoripyöräpolliisia. Eipä olisi ollut mahdollisuuksia ajaa pakoon, kun tuo oli R1:llä itse liikenteessä..
crazy.gif

Viikko sitten Mikkeli-Heinola välillä peräti vastaantuleva auto väläytteli valoja.
bowdown.gif

Himmasin parikymmentä km pois vauhdista ja kohta pääsinkin moikkaamaan yhden mutkan takana pientareella tutkaa pitänyttä moottoripyöräpolliisia. Eipä olisi ollut mahdollisuuksia ajaa pakoon, kun tuo oli R1:llä itse liikenteessä..
crazy.gif
Ihan pakko kommentoida: epistä!
tounge.gif
Perskele niillä muutenkin lukumäärällinen ylivoima, niin mitä mahkuja tässä enää on reppana amatöörillä bandukuskilla kun pollareilla Rykköset alla
omg.gif

Ennen vanhaan oli sentään edes teoriassa pikku porsaanreikä "pelastaa nahkansa".

-hh-

Minä taas tuossa toisessa ketjussa kiroilin, kun ei voinut vastaantulevat motoristit kuin iloisesti moikata, kun ajelin eilen Ykköstietä länteen juurikin tuossa Myllylammella noin klo: 16 aikoihin. No onneksi ei ajonopeus ollut sakkojen arvoinen. Joskus (hyvin harvoin) juuri siinä suoralla ennen Nestettä tulee heitettyä hidastelevan kotilon ohi ja nyt olisi varmasti vähintään sakko tullut, jos sen olisin tehnyt.
En kuitenkaan viitsinyt pistää vahinkoa kiertämään vaan koitin sitten käsimerkillä kertoa vastaantuleville motoristeille mikä edessä odottaa.

Ja mä tossa toisessa ketjussa sain merkin poliiseista. Tosi loistavaa että on vielä yhteishenkeä olemassa. Se kädellä alaspäin painaminen on ainakin selkeä merkki ja sen moni ymmärtää. Samoin tein kyllä sitten muo vastaan ajaneille ja toivottavasti ymmärsivät.

Joskus on joku säästänyt mulle viikonlopun bensa rahat tuolla "käsi alas" merkillä, joten kiitos heille näin vuosienkin jälkeen,

Yleensä ainakin rekoilla liikenteessä olevat käyttävät tuota "tutka kojelaudalla" merkkiä, ainakin suomessa ja pohjois maissa se tunnutaan tuntevan hyvin.

Aion itsekin jatkaa merkittelyä, nyt ja jatkossakin.
Uskon ja toivon että meikäläiset laittavat nekin rahat mieluummin tankkiin kuin valtiolle.
smile_org.gif

Back