• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kiireinen polliisisetä:

Tässä paikkakunnalla oli kuluneena vkonloppuna "pienet" rokkikemut ja siellähän sitä tuli sitten rymyttyä vkonloppu. Sunnuntai"aamuna" sitten oli tarkoitus hypätä pyöränsarviin ja käydä pieni lenkki heittämässä. Edellisen illan törpöttely vielä mietitytti ja otinkin puhelun poliisilaitokselle ja kysyin, näkevätkö järjestelmästään mistä löytyisi minua lähinnä oleva partio jotta voisin tepastella maijan luo ja antaa pinkeän puhalluksen pilliin tarkistaakseni ajokunnon (asun rokkialueen tuntumassa, ja partioita kun päräyttelee ristiinrastiin alueella aika-ajoin). Asiallinen keskusneiti oli hyvin auttavainen ja kertoi ihan lähistöllä olevan partioauton, mutta ei voinut luvata ehtivätkö odottaa minua antamaan näytteeni. Tämähän nyt on ihan selvä juttu, että alueella sattuu ja tapahtuu ja häly voi tulla milloin ja mistä syystä hyvänsä.

Nooh, lähdin läpsyttelemään kohti paikkaa, jossa partioauto (ehkä) odottaisi. Kuinka ollakkaan omalta pihalta päästyäni, ajoi heti kaksi moottoripyöräpoliisia vastaan ja minä tietenkin käsi pitkällä viittomassa ja näyttämässä, että ajaisivatko tiensivuun, tämä mies haluaisi vähän puhallella. Pyörät pysähtyivät suojatien eteen ja vit...ntuneen poliisisetä karjaisi vit...tuneella äänellä: Mitä sä haluat?! No minä siihen, että josko sitä puhaltaa sais? - Ei nyt ehdi!! oli tyly vastaus ja kaupanpäällisinä sain äkäisen vinkkauksen kädellä, että alahan poika painua siitä.

No minä poika hetken äimistelin saamani kohtelua ja tillustelin sitten sinne partioautolle ja puhalsin (nollat). Tepastellessani takaisin, oli nuo kyseiset mopopoliisisedät juuri siinä samassa risteyksessä (jossa heiltä sain ystävällisen kohtelun) pyörinensä pitämässä puhallusratsiaa!! Aikaa juttutuokiostamme oli mennyt noin 3 minuuttia.!
nixweiss.gif

Juu, ymmärrän, että tällaisen sähinävkonlopun jälkeen voipi polliisisetällä olla pinna tiukassa. Enkä tiedä mihin todellisuudessa oli niin kiire, mutta jos olivat samaiseen risteykseen ehtineet muutamassa minuutissa laittaa puhallusratsian pystyyn, niin ennen sitä eivät ole kyllä kovin suurta "casea" ehtineet suorittaa.

Meinasinkin ajella mopottimella ratsiaan ja kysyä ennen puhallusta, että joko nyt ehditte?! ...en sitte uskaltanu, ois tullu kommentoitua varmasti jotakin muutakin ja setä-äkäinen olis varmaan kirjottanu kuitin.....tai en tiiä oisko ehtiny....

Ihime touhua sanon minä....

....mutta elämähän tunnetusti on...

Voihan se olla niinkin että pojilla oli oikeasti kiire joka loppui, tiedä häntä...varmaan miljoona hommaa tulessa tuommosen viikonlopun aikana.

Oletko ajatellut hankkia itsellesi omaa mittaria,
sais puhallettua silloin kun haluaa
wink.gif

Jos ajattelee poliisin kannalta mitkä on niiden hommia, niin ihan ymmärrettävää toi kieltäytyminen. Mutta ei poliisinkaan tarvi olla epäystävällinen, se on palveluammatti.

Jos kaikki tarkastaisivat ajokuntossa poliisilla, menis koko työaika siihen.

hehheh, pirun hauska teksti, mut ei kiva=) olisit vaan menny siihen puhalluttamaan uusiks :P

Olinpa myös kyseisessä tapahtumassa, ja su aamuna ajatuksena kanssa että käynpä puhaltamassa, ettei tuu sponsoroitua valtiota turhaan. Lähdettiin sitten puolison kanssa autolla asemalle ( minä apukuskissa) ja kun sinne päästiin niin täti teippaa lasiin lappua "täällä ei puhallutuksia, vain rokkialueella". No siinä mun edellä meni sitten vanhempi mies joka kinui että saiskos puhaltaa. menivät sisälle ja minä perästä, ja siinä vaiheessa tuli kaks konstaapelia vastaan ja kysyin että saisko puhaltaa. tokaisivat vaan että mee sisälle. no menin sinne kanssa ja tiskille että saisko puhaltaa. "Ei saa" tuli puoliv*lla äänellä. Kysyin sitte asiallisesti että miks toi toinen sai puhaltaa."noku se on tullu rokkialueelta eikä oo enää menossa sinne" sanoin sitte että niin minäki oon tullu. "johonki se raja pitää vetää" aivan hermona mulle.Ajattelin että selevä, mennään sitte v*tu sinne alueelle prkl. no lähettiin sitte ajeleen niin ne kaks vastaantullutta konstaapelia ajaa edellä ja sitte siihen tien sivuun ennen aluetta pitää ratsiaa! mä ajattelin että voi kilinv*ttu että siinä taas oikein valopilkut matkassa. piti sitte maksaa 2 euroa jollekki ihme järkkäreille kun ei poliisit antanu puhaltaa.

Viimekesänä oltiin rokkijuhlissa, kans siellä pohjanmaan suunnilla, tosin kauhajoella. Tiedettiin kyllä paikka missä poliisi puhalluttaa: noin pari kilsaa kylille päin festarialueelta. Aamulla (lue iltapäivällä) kun oltiin lähdössä kotiin päin, niin ajateltiin käydä kävellen puhalluttamassa itsemme. Copperin tyly vastaus: "tulkaa autolla niin saatte puhaltaa."
Tunsin oloni vahvaksi ja levänneeksi, joten ajattelin, että lähdetään liikkeelle. Puhalsin mittariin joka näytti nollan. Takana tulevalle kaverille kävi huonommin, kolmen päivän pämppäämisen jälkeen olo olo hyvä, mutta promille juuri sallitun yli...

Kysyimme poliiseilta miten tämän olisi voinut ennaltaehkäistä. Poliisin tuumaus: "ei meidän tarvi tietää oletteko te humalassa, meidän tehtävä on huolehtia ettette aja autolla humalssa"
nixweiss.gif

wink.gif
Luottaa noihin sitten kuka haluaa. Mulla on kaksikin mittaria. Toinen melko uusi, testeissä oikein hyvät arvostelut saanut. Sen voi kalibroida ja kaikkea hienoa. Toinen vanha ja mielestäni näyttää mitä sattuu. Pääsääntöisesti se mielestäni näyttää liikaa (myös sen toisen mittarin mukaan) ja puhallustulos vielä muuttuu melkein jokaisella puhalluksella.

Verrattuna "empiiriseen oloon", se uudempi (mukamas hyvä) taas mielestäni näyttää liian vähän - tai sitten meikäläisen maksa on melkosen treenattu
lookaround_orig.gif
(Joka tietty sekin voinee pitää paikkansa).

Siitä huolimatta noista kahdesta kun arvot - yleensä pidän ohjenuorana tuota vanhaa, mielestäni liian herkkää mittaria. Jos se heilahtaa, ei ukkokaan heilahda moottorikäyttöisellä. Välillä vaan mietin voiko tuo uudempi "hyvä" mittari olla oikeassa. Silloin 0,5 promillea on OIKEASTI PALJON!

En haluaisi ikinä selittää ratsiassa korvat punaisena "mut ku se mun mittari...."

Tässä paikkakunnalla oli kuluneena vkonloppuna "pienet" rokkikemut ja siellähän sitä tuli sitten rymyttyä vkonloppu. Sunnuntai"aamuna" sitten oli tarkoitus hypätä pyöränsarviin ja käydä pieni lenkki heittämässä. Edellisen illan törpöttely vielä mietitytti ja otinkin puhelun poliisilaitokselle ja kysyin, näkevätkö järjestelmästään mistä löytyisi minua lähinnä oleva partio jotta voisin tepastella maijan luo ja antaa pinkeän puhalluksen pilliin tarkistaakseni ajokunnon (asun rokkialueen tuntumassa, ja partioita kun päräyttelee ristiinrastiin alueella aika-ajoin). Asiallinen keskusneiti oli hyvin auttavainen ja kertoi ihan lähistöllä olevan partioauton, mutta ei voinut luvata ehtivätkö odottaa minua antamaan näytteeni. Tämähän nyt on ihan selvä juttu, että alueella sattuu ja tapahtuu ja häly voi tulla milloin ja mistä syystä hyvänsä.

Nooh, lähdin läpsyttelemään kohti paikkaa, jossa partioauto (ehkä) odottaisi. Kuinka ollakkaan omalta pihalta päästyäni, ajoi heti kaksi moottoripyöräpoliisia vastaan ja minä tietenkin käsi pitkällä viittomassa ja näyttämässä, että ajaisivatko tiensivuun, tämä mies haluaisi vähän puhallella. Pyörät pysähtyivät suojatien eteen ja vit...ntuneen poliisisetä karjaisi vit...tuneella äänellä: Mitä sä haluat?! No minä siihen, että josko sitä puhaltaa sais? - Ei nyt ehdi!! oli tyly vastaus ja kaupanpäällisinä sain äkäisen vinkkauksen kädellä, että alahan poika painua siitä.

No minä poika hetken äimistelin saamani kohtelua ja tillustelin sitten sinne partioautolle ja puhalsin (nollat). Tepastellessani takaisin, oli nuo kyseiset mopopoliisisedät juuri siinä samassa risteyksessä (jossa heiltä sain ystävällisen kohtelun) pyörinensä pitämässä puhallusratsiaa!! Aikaa juttutuokiostamme oli mennyt noin 3 minuuttia.!
nixweiss.gif

Juu, ymmärrän, että tällaisen sähinävkonlopun jälkeen voipi polliisisetällä olla pinna tiukassa. Enkä tiedä mihin todellisuudessa oli niin kiire, mutta jos olivat samaiseen risteykseen ehtineet muutamassa minuutissa laittaa puhallusratsian pystyyn, niin ennen sitä eivät ole kyllä kovin suurta "casea" ehtineet suorittaa.

Meinasinkin ajella mopottimella ratsiaan ja kysyä ennen puhallusta, että joko nyt ehditte?! ...en sitte uskaltanu, ois tullu kommentoitua varmasti jotakin muutakin ja setä-äkäinen olis varmaan kirjottanu kuitin.....tai en tiiä oisko ehtiny....

Ihime touhua sanon minä....

....mutta elämähän tunnetusti on...
Se voi olla että homma on ollut mutta peruutettu. Lukemattomia kertoja on ollut että neljän aikoihin aamuyöllä virve herättää, kun justiinsa päset autoon niin ilmoitetaan että keikka on peruttu
mad.gif

wink.gif
Joo, oma pilli löytyy, mutta tulokset/luotettavuus on niin ja näin. Samaisena aamuna sitä siinä testailtiinkin, ja kaveri joka oli jo hyväsesti ottanut aamusta saakka "korjaussarjaa" turautti kunnon henkoset mittariin ja tulos -> LO. You are ready to drive.  
cool.gif

...ehkä polkuauton rattiin olisi kaverin uskaltanut päästää...

Nuo promillemittarit by Anttila on ihan tyhjän kans. En uskaltasi luottaa noihin vappupilleihin pätkääkään.

Tuo -Kivi-:n kertoma juttu kuulostaa kyllä aika hel...tin vastuuntunnottomalta ja käsittämättömältä poliisin toiminnalta! Eikös tuo ole jo "rikokseen yllyttämistä"
tounge.gif

Kyllä mua ainakin vituttais kun kuumana päivänä pitää painaa duunia nahkapuku päällä ja sit tulee vielä joku krapulainen urpo kinuamaan puhallutusta ;)

Toi on kyllä totta. Hikinorot valuu ajokenkiin, sakkovihko vettyy ja kaikki on jonossa vinkumassa pilliä virkamieheltä.

Jos noi on totta että poliisi ei anna puhalluttaa kun kunniallinen kansalainen haluaa niin miksi valitatte täällä. Mulle jos kerrankin tapahtuisi sama niin kysyn poliisilta että kuka johtaa ratsiaa eli vastaava kenttäjohtaja. Soitto hänelle jos homma ei etene niin soitto sitten taas eteenpäin. Älkää saatana täällä valittako poliisin paskasta käyttäytymisestä vaan viekää asia eteenpäin jos aihetta. Pohjimmiltaan poliisi on ystävä.

Jos noi on totta että poliisi ei anna puhalluttaa kun kunniallinen kansalainen haluaa niin miksi valitatte täällä. Mulle jos kerrankin tapahtuisi sama niin kysyn poliisilta että kuka johtaa ratsiaa eli vastaava kenttäjohtaja. Soitto hänelle jos homma ei etene niin soitto sitten taas eteenpäin. Älkää saatana täällä valittako poliisin paskasta käyttäytymisestä vaan viekää asia eteenpäin jos aihetta. Pohjimmiltaan poliisi on ystävä.
Näinhän se menee... Itse olen aina saanut puhaltaa tarvittaessa, ja ymmärtääkseni puhallustestin suorittaminen myös "asiakkaan" pyynnöstä pitäisi olla aina (ei siis kesken hälytystehtävää jne.) mahdollinen.

Itelläkin oma pilli kulkee yleensä reissuilla mukana ja jos se sattuu ilmoittamaan yhtään mitään, niin jää kyllä moottorikäyttöiset menopelit ajamatta.

Vielä parempi (tai huonompi) tohon ois ollu mennä mopottimella ja kommentoida vaan "Ei nyt (enää) ehdi!!" kun pilliä yrittävät tunkea.
tounge.gif

Esimieheen tai johonkin vielä suurempaan herraan yhteys ja kerro mulkkujen nimet niin saavat palautetta.

Back