Kesä aikaa tienata kevariin joten mietintäaikaa vielä löytyy.
Ajattelin että kesän lopuksi, kun on työt tehtynä ja rahat kasassa, niin voisi ostaa sesongin loppuessa kevarin jos vaikka halvemmalla saisi, ehkä jonkinlainen pientä remppaa vaativa niin olis talvella tekemistä.
Aprilia RS vm 2000, voisiko olla huono hankinta? Ajattelin että aikaa kun on(asun ehterinperseessä, kavereille olis kevarin vaativa matka, muuten menis koneella istuessa) niin ei se olis edes ongelma välillä vähän paapoakkin kulkuvälinettä.
Tuleeko noissa 2 tahdeissa kuinka paljon lisäkulunkeja 4 tahteihin verrattuna huolloissa ja konerempoissa yms.? Huollot vois hoitaa itsekkin, osat vaan olis ne mitkä maksaa...
Ihan ekana sanon, että pysyt nelarissa ja cbrrä on itseasiassa pirun hyvä vaihtoehto! Itsekin kuulin aikoinaan saman vitt***lun kuinka näyttää fillarilta yms. Omistin -05 ceparin, ajoin sillä 42 000km ilman mitään ongelmia. Itselläni oli noin 1000e vakuutukset täyskaskolla vuodessa. Ketjut kuluu vähän ajotavasta riippuen, mutta 10000km on ainakin taattu. Bensaa minun -05 söi 10l /340km. Cbr05 ei tarvitse huollattaa kuin 10t välein ellet itse huolla, joka sekin on erittäin helppoa! Öljyt vaihat 6000km välein ja kiristät pultit ja mutterit se riittää, 10t välein huollat kunnolla. Itellä hyvät kokemukset pyörästä, ja ei voi muutakuin ehdottaa kaikille tuleville piikkikuskeille ekaksi pyöräksi
Lähtee tarvittaessa ja kulkee sen mitä suomessa saa maximissaan körötellä!
2-tahti, varsinki rs imee bensaa niin pirusti, tosin kyllähän se kulkeekin kovempaa varsinkin kurittomana. 2-tahtiin sulla tulee uppoamaan omaisuus huoltoihin,osiin ja bensoihin. Mitä kavereilta kuullut, niin syövät mäntiä hyvään tahtiin (40-70h).
Varsinkin jos haluat vähän pidempiä matkoja ajella, rupee 150km välein tankkaaminen ottamaan hattuun!
Heitinpä myös viime kesänä 4000km reissun tuolla -05lla, 8pv ja paras päivä matka oli 1000km. Hondat on luotuja kulkemaan! Tänä kesänä heitän samalla pyörällä 09 mallilla,30pv/ 10tkm euroopan tourin!
Eiköhän se ole kunnon testi piikille
Ps. rautaperse lähtee 7pv 1750km tavoitteena 24h! Itse luotan täysin pyörääni!
Yhteenvetona: Jos haluat luotettavan, vähän bensaa syövän, vapaammin / helposti huollettavan ja kestävän pyörän niin osta Cbr:rä, itellä jo toinen menossa, kertonee jotain ?