• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kevyet ajohousut, mistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pepper
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eurobiker myy alle satkulla kalvottomia housuja. Niistä saa jopa lahkeet irti polven alapuolelta > sortseiksi.
+1 Itsellä tuollaiset urbanit ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Tosin lahkeiden irrotuksessa on pöljää kun polvisuojat jää hölmösti näkyviin mutta eipä noita lahkeita tarvii irroitellakaan.
Samanlaisilla Urpaneilla ajelen itsekin ja ovat kyllä mukavat päällä, sekä viileät.

Sitä en vain ymmärrä, että mitä ne höpöttää Eurobikerin sivuilla vettähylkivästä pinnasta?

Lähinnä vettä imevä pinta löytyy omista pöksyistä. Oikein slurps kuuluu, jos tippakin vettä housuille tärähtää, elikkäs sateeseen eivät sovi, mutta helteille omiaan..
Multakin löyty sellaiset pöksyt kaapin pohjalta, tosiaan viileät ovat, mutta kuten jo todettua niin vettä ne hylkii vaan kun ovat siellä kaapissa... Tulee meinaan samantien pienikin vesimäärä läpi....

Mie oon ollu tyytyväinen Lindstrandin Lizard-malliin.

Edit: myydään melkeen jokapaikassa
smile_org.gif
Miä taas en tajua miksi aina kuumien kelien pöksyistä keskuteltaessa tuodaan esiin nää Lizardit, eihän niillä ole mitään tekemistä hellehousujen kanssa! Meinasin saada lämpöhalvauksen jo sovituskopissa....
crazy.gif

Tuli tänään poikettua vielä Heinolla ja sieltä löyty Halvarssonin ajofarkut 100e, oli alennuksessa... Tuntuu melkolailla normi farkuilta paitsi niissä on paikat suojille ja jotain "säkkikangasta" persuuksissa, reisien takaosassa ja polvissa siis sisäpuolella
062802jumpie_prv.gif

Eli mistähän löytyis järki hintaiset kevyemmät ajohousut näille hellepäiville kaupunki-ajeluun? En kyllä viittisi ajofarkuista maksaa 150-200e
omg.gif
, luulis vähän "järkevämpäänkin hintaan noita saavan...
Tuossa käytiin juttua ajofarkuista, löysin todella hyvät noin sadalla eurolla:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=97019
lue tuosta lisää.
Red Route farkut ovat mielestäni oivat hellepöksyt, ja vieläpä mitoitettukin ajokäyttöön soveltuviksi.
Tosin vie parisen viikkoa aikaa saada farkut puntakaupasta.

Onko omakohtaisia kokemuksia? Näyttäisi juuri sellaisilta ulkonäöllisesti ja ominaisuuksiltaan, mitä olen hakenut!
On kokemusta. Noissa on sellanen verkko säärien etuosassa, reiden takaosassa ja lähellä palleroita, joten viilennystä tulee ihan mukavasti.
Malli on vaan jollekkin linnunluiselle diskopojalle suunniteltu, joten piti ottaa reippaampi koko kuin normaalisti.
Siis kannattaa käydä sovittamassa, jos mahdollista.
Kokeilin noita tuossa keväällä Hanxilla. Laadukkaan ja todella hyvän näköiset housut. Ainoa oli vaan uo outo mitoitus. L:ssä yläosa istui kuin minulle tehtynä, mutta lahkeet olivat erittäin tiukat ja lyhyet polvien alta. XL taasen sopi polvista alaspäin, ollen ylhäältä pussilla..
Jos koko olisi oikea, olisin sotanut empimättä. Kuin nahkahousut, mutta erittäin ilmavat.

Miksi kukaan kokeillut ei laita "Strategisia" mittojaan tänne
sad_orig.gif
Tietäisi meneekö housut edes
033102ass_1_prv.gif

Eurobiker myy alle satkulla kalvottomia housuja. Niistä saa jopa lahkeet irti polven alapuolelta > sortseiksi.
+1 Itsellä tuollaiset urbanit ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Tosin lahkeiden irrotuksessa on pöljää kun polvisuojat jää hölmösti näkyviin mutta eipä noita lahkeita tarvii irroitellakaan.
Samanlaisilla Urpaneilla ajelen itsekin ja ovat kyllä mukavat päällä, sekä viileät.

Sitä en vain ymmärrä, että mitä ne höpöttää Eurobikerin sivuilla vettähylkivästä pinnasta?

Lähinnä vettä imevä pinta löytyy omista pöksyistä. Oikein slurps kuuluu, jos tippakin vettä housuille tärähtää, elikkäs sateeseen eivät sovi, mutta helteille omiaan..
Multakin löyty sellaiset pöksyt kaapin pohjalta, tosiaan viileät ovat, mutta kuten jo todettua niin vettä ne hylkii vaan kun ovat siellä kaapissa... Tulee meinaan samantien pienikin vesimäärä läpi....
Täältäkin löytyy parit Sweep Urbanit. Itse ajelen niillä vanhemmilla malleilla missä ei vielä ollut tota lahkeen irroitusmahdollisuutta. Hyvät pökät ja aika viileät, vettä ne ei kyllä pidä mutta kuivuu hetkessä jos vaikkakin kastuu. Kiinnostaiskin löytää vastaavat pöksyt mutta kunnon suojilla, noilla en välttämättä haluaisi kaatua. Vai meneekö nahkapöksyjen ostamiseksi?

Löytyis muuten yhdet ylimääräiset Urbanit, uudempaa mallia koko L, väri musta.  Kerran kokeilin niitä viime kesänä mutta oli liian lyhyet ajoasennossa kuitenkin, vaikka muuten sopivat.

Miksi kukaan kokeillut ei laita "Strategisia" mittojaan tänne  
sad_orig.gif
  Tietäisi meneekö housut edes  
033102ass_1_prv.gif
Eilen pistin XXL -koon housut tilaukseen. Olen 186/84 eli normikoot vaatteissa yleensä 54/XL, joten katsotaan kun pökät saapuvat. Pistetään sitten kokemuksia...
cool.gif
Maanantaina tuli soitettua Hanxille ja kysyttyä pöksyjen koosta. Selvisi ettei XXL -koon pöksyjä ollut enää ja täti vakuutti minulle että XL sopii. Pökät tuli, muuten istuivat loistavasti ja olivat mukavan tuntuiset, mutta puntit aivan liian lyhyet. Ajoasennossa polvisuojat olivat puolessa reidessä ja puntit puolisääressä. Ihme mitoitus. Tänään lähtivät sitten paluupostissa takaisin ...
nixweiss.gif

Back