Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En tiedä, mihin aikaan pruukaat aloittaa ajokautesi, mutta jos tuossa esim. helmikuun lopussa tai maaliskuun alkupuolella ajelee E-Suomessa, niin kyllä sillä tien vieressä olevan lumen määrällä vaan jonkin verran on merkitystä. Mitä enempi on kinosta, sitä enemmän on sulamisvettä/kurapaskaa tiellä, ja sitä enemmän on myös jäisiä paikkoja sitten, kun aurinko painuu mailleen. Vasta sitten, kun lumet on sulaneet sen verran, ettei kinos enää ulotu aivan tien reunaan saakka, alkaa baanat kuivua kunnolla.Eihän tuo lumenmäärä vaikuta mitenkään siihen mihin aikaan pääsee ajamaan. Tiet aurataan joten sulavan lumen paksuus on aika vakio. Ehkä penkoilta valuu vettä ja varjopaikat on liukkaita mutta muutoin tiet sulaa samaan aikaan riippumatta taivaalta tulleen lumen määrästä.Nyt on kyllä ainakin pääkaupunkiseudulla siihen malliin lunta, että toivottavasti suurin osa lähtee ennen juhannusta...![]()
Kukin tavallaan, meitä on moneen junaan, itse en vain koskaan ole ymmärtänyt että miksi täyskatetulla katupyörällä pitää lähteä esim. +5 kurakeliin väkisin ajamaan... ei tuollaisesta voi oikeasti nauttianolla kelissä voi ajella ihan hyvin ilman että tarvitsee vetää pilkkihaalaria päälle... pyörän otan ajoon heti kun mahdollisa ja suhtaan vaikka sitten kehä-3:sta niin perkeleesti ja kun pyörä on suolassa ja paskassa menen ja pesen sen! nautin ajamisesta ja pukeudun sään mukaan niin ei "tarvitse ajaa hampaat irvessä"
Kuten itse sanoit, kukin tavallaan. en kuitenkaan koe ajavani väkisin vaan ihan silkasta nautinnosta ajan pyörällä, autokin löytyy, mutta vaikka vettä tulee ja ja on kuraa ajan pyörällä koska nautin siitäKukin tavallaan, meitä on moneen junaan, itse en vain koskaan ole ymmärtänyt että miksi täyskatetulla katupyörällä pitää lähteä esim. +5 kurakeliin väkisin ajamaan... ei tuollaisesta voi oikeasti nauttia![]()
Marraskuun viimeisellä viikolla tuli ajeltua noin 600km tuolla melkein kattamattomalla katupyörällä. Lämpöä oli jotain 3-6 astetta.Kukin tavallaan, meitä on moneen junaan, itse en vain koskaan ole ymmärtänyt että miksi täyskatetulla katupyörällä pitää lähteä esim. +5 kurakeliin väkisin ajamaan... ei tuollaisesta voi oikeasti nauttia![]()
Sama juttu...ei ole vielä uutta pyörää.Ehkä ajan, ehkä en.![]()
Siitä juurikin on kyse, ajamisesta silloin kun huvittaa...Ei kai tässä harrastuksessa oo pääasiana kerätä kilsoja hampaat irvessä, vaan harrastaa sillon, ku huvittaa...