Tollasesta -04 käytetystä Rykkösestä ei kyllä nyt saa kuin ihan max 16000e, koska uuden saa harmaatuojilta nyt alle 18000e.
Ja jos oletetaan, että siitä kuitenkin maksetaan ainakin 11000e (tuskin myy kauheen paljon alle pyynnin), niin erotusta jää 5000e. Jos joku maksaa pyyntihinnan, niin enää jää 4000e.. Sekin sillä oletuksella, että käytetystä R1:stä saa vielä 16000e, vaikeeta voi olla
Uudenhan se vakuutusyhtiö tilalle ostaa eikä käytettyä - käsittääkseni, vai onko mulla nyt homma ihan hakusessa.
Mitäs mä nyt en tässä tajua?? Selittäkää nyt!
Pyörän arvosta:
Eli siis jos, vakuutusyhtiö arvioi tuon kolaripyörän hinnaksi 12000€, tai sitä ne ainakin pyytää. Uusi jonka ne ostaa tilalle maksaa 20900€. Eihän vakuutusyhtiöt mitään harmaatuotujen hintoja käsittääkseni katso, eihän. Viralliset maahantuojat varmasti pitää siitä huolen. Se on hyvää pisnestä.
Mikäköhän on uuden R1:sen käteishinta? 19000 - 19500 €?? Käteishinnan ja kolaripyörän hinnan erotushan on siis vakuutusyhtiölle koituva kustannus = 7500€ - 7000€, eikö? Siis tuosta pyörästä pelkästään.
edit: Tuossa alemassa viestissä lukee, että korvataan ovh hinnan mukaan. Eli siis 20900€ ja väliraha pyyntiin siis se 8900€. Eli n. 43% uuden pyörän arvosta. Kyllä luulis tuolla rahalla saavan pyörän itsessään kuntoon. Ei ymmärrä, ei sitten millään.
Muuta:
Tottahan on, että jos otetaan mukaan kaikki nuo naarmut takahaarukassa => uusi takahaarukka- tapaukset jne. niin hintahan pompsahtaa justiinsa. Vaikkei se naarmu olisikaan tullut siitä kaatumisesta, vaan vaikka huonosta ylläpidosta tai muusta tupeloinnista. Ne on helppo selitellä ja vaatia korvattavaksi siinä samalla. Epäilemättä näin myös näissä tapauksissa. Miksipä niitä ei otettaisi huomioon, kun paha se on sanoa onko siinä haarukassa rakenteellista vikaa vai ei. Jos sanoo, että ei ole ja olikin ja se hajoaa => joku loukkaantuu tai pahimmassa tapauksessa vammautuu tai kuolee... niin sitten tulee niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin perhanan kalliiksi.
Yhteenveto:
Jep, myönnän tappioni. Ei voi mitään.
Kertakulutusyhteiskunta rulaa, j##sus, j##sus, j##sus.. ja me muut maksetaan.
Mulla on edelleen se naarmu siinä tankissa.. pitäskö käydä konttorilla.. jos vaikka sais uuden.
edit: korjausta kohtaan Pyörän arvosta