Pelkkä nimikin on jo pullistelua ja uhoa. Ei oikein aikuismaista toimintaa.
En missän tapauksessa vastusta erikoisosaamista. Mutta julkisuudessa pullistelu on kyllä jo aivan liikaa.
Sopii katsoa peiliin. Enhän minä poliisia vastusta, vaan näitä ylilyöntejä.
Hmm...En tiedä kuka on antanut heille nimen "karhukopla", tiedätkö sinä? Onko se ryhmän oikea nimi, vai kansan keksimä lempinimi? Aikuismaista saa tästä keskustelusta hakea hakemalla.
Milloin "karhukopla" on julkusuudessa pullistellut, vai tarkoitatko kenties joku muu? Mikä ylilyönti?
Poliisinhan "piti" olla yleisön palvelija. Siinä koko asenne on ihan toinen.
WilliLänsi meni jo. Terve tuloa 2000 luvulle.
YÄK.
PS. eipä poika kuitenkaan ole henkiin herännyt vaikka siitä onkin kauan.
Vai mitä se "kauan" tarkoitti. Meinaatko, että aika hoitelee hommat?
Herätys.
Pitäisi varoa, ettei tule ns. lopullisia ratkaisuja.
Missä vaiheessa poliisi on lopettanut kansan palveleminen ja valtion palveleminen?
No tuskin poika on henkiin herännyt, kuten varmasti useampi täällä ymmärtää. Tarkoitin vain, että ennen oli ennen, ja nyt on nyt, niinkuin itse sanot, mutta kuitenkin kaivelet luurankoja kaapista minkä ehdit.
Sanalla "kauan", tarkoitan että asioita on kehittynyt sen jälkeen, ja muutoksia on tapahtunut, mutta kaikki ei välttämättä niitä huomaa. Eli, herää ite.
Jatkuu:
Kävi niin, etten malta olla jatkamatta... sorry
Mitä tulee yksittäisen poliisimiehen virheeseen, niin...
Ne virheet on AINA yksittäisen ihmisen virheitä.
Esimerkki:
Jos paperitehdas pilaa vesiä ja tietyn ministerin kimppuu käydään, niin käy niin, että asiaa aletaankin pallottelemaan eri ministeriöiden välillä. "Ei kuulu meille" - tyyliin. Teollisuusministeriö lykkää sitä ympäristöministerölle ja päin vastoin. Ei löydy sitten millään sitä joka olisi oikeasti vastuussa. Tämä on politiikkaa.
Hmmm...sinun täytyy kysellä oikeusasiainmieheltä asiasta jos on epäselvää, hän ottaa kanteluita vastaan, mutta, yleensä poliisissa kun joku mokaa, niin päätöksen tekijä joutuu vastuusseen. Eli, jos esimies on käskenyt alaistaan tekemään jotain, ja mies sitten suorittaa käskyn, niin vastuu on esimiehellä viime kädessä, vaikka järjenkäyttö on sallittua, ja rivimiehellä/käskyn vastaanottajalla on myös oikeus/velvollisuus käyttää omaa järkeään. Olet varmasti käynyt armeijaa, ja tiedät miten käskytykset toimii.
Tässä nyt taas esille kaivatussa mikkelin tapauksessa, niin poliisimies joka pidettiin vastuullisena ko tapahtumasta, niin ei ole enää samaa mies, jos se helpottaa olosi jotenkin.
No kun Karhukoplaa syytetään (yhteisö), niin sitten tietenkin vedotaan, ettei se ollut yhteisön vika vaan virheen teki yksilö. Tämäkin on politiikkaa.
"Karhukopla" on poliisin erikoisryhmä, ja ovat sisäasiainministeriön alaisina loppujen lopuksi. Poliisimiehiä jolla on hemmetinmoinen vastuu, ja osaavat hommansa. Vaatii hermoja ja paljon muutakin. Minä en usko että minä uskaltaisin liittyä, voi olla että ei menisi kauan ennen kun hermot olisivat raunioina, ja istuisin kotona pienessä yksiössä alkoholisoituneena.
Virhe kun tapahtuu, niin sitä yritetään tutkia alkulähteeseen asti.
Vielä selvennys: Markkinavoimat tekivät sitä tai tätä.
Ei ole olemassa mitään markkinavoimaa, joka päättäisi yhtikäs mitään. Siellä on aina ihminen tai ihmisiä, jotka tekevät ne päätökset. Oikeat ja väärät.
Niin, että siellä Mikelissä tuli moka ja mukana oli yksityisiä ihmisiä ja yhteisöjä. Kenen taakse mennään vastuuta piiloon? Ettei yhteisön maine mene, niin syytetään yksilöä. Jos olisi ollut joku hiton iso pampu, niin olisi otettu kollektiivivastuu ja syyllinen oli ollut yhteisö. Silloin kyseltiin, että kenellä oli johtovastuu. Eikä siitä selvää saatu. Jummalavita mitä peliä.
On näitä nähty ennenkin - normaalia neuvottelutekniikkaa.
Repikää siitä.
Ennen kun revitään mitään, niin kerroin jo mitä oli tapahtunut.
Ja ihminen oppii virheistään. Suomessa oli todella vähän tietoa ja taitoa vastaanvanlaisesta tilanteesta, ja seuraamukset olivat sen mukaiset, valitettavasti. Tiedän että poliisikaan ei ollut tyytyväinen tilanteeseen. En tiedä miten Matti olisi itse reagoinut tilanteeseen, enkä voi edes sanoa miten olisin itse reagoinut, mutta onneksi ei tarvi miettiä sitä, koska se on ohi, ja juttu on suljettu. Moni joutui kärsimään siitä, eivätkä varmasti halua että sitä tuodaan esille enää. Kuka siitä muuten hyötyy.
Kannattaa pysyä poissa piiritystilanteistä ym jos ei tykkää "karhukoplasta".
Niissä on sentään se hyvä puoli että eivät seiso tutkan kanssa tienlaidalla, eli saamme keulia rauhassa, "karhukopla" ei tule kirjoittamaan sakkoja
Tulipas taas kirjoitettua melkoisen romaanin, tai ehkä vain novelli, mutta mitä se ihminen luonteelleen voi
(kysytään kaikki itseltämme saman...
)