• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ketkä kaikki harrastaa crossia tai enduroa täällä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja p78
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Viikolla tuli hankittua yamaha wr250f enska, eli sillä siis harjoottelen.

Kovasti on rankkaa mettäpolkujen koluaminen.

sanoi:
Jee. Tänään meni sitten crossirataneitsyys
Sulla noita riittää  
tounge.gif
Täytyis saada kyllä aikaa järjestymään et saatais vedettyä samanlainen setti kun viimesyksynä. Tammisaari/jaala jne. Tosiaan itsellä ei nykyisin ole kura mopoa, Madmanin kotaria olen saanut lainailla. Oma on kyllä ollut jo pitempään hakusessa, ja se kyllä tulee varmasti. On se vaan niin hauskaa hommaa.  
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
Tänään se nyt sit tuli, niinkun lupasin. Kotarin 250 sx.

sanoi:
Sulla noita riittää  
tounge.gif
Täytyis saada kyllä aikaa järjestymään et saatais vedettyä samanlainen setti kun viimesyksynä. Tammisaari/jaala jne. Tosiaan itsellä ei nykyisin ole kura mopoa, Madmanin kotaria olen saanut lainailla. Oma on kyllä ollut jo pitempään hakusessa, ja se kyllä tulee varmasti. On se vaan niin hauskaa hommaa.  
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
Noin sen kurapyörä kuumeen saa loppumaan! Onnex olkoon uutukaiselle
062802moto_prv.gif

sanoi:
Sulla noita riittää  
tounge.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
Noin sen kurapyörä kuumeen saa loppumaan! Onnex olkoon uutukaiselle
062802moto_prv.gif
Pitkään sitä sairastettiinkin.
smile_org.gif
Siihen ei oo kun tosiaan yksi lääke.

Tapahtumasta on jo aikaa, mutta mulla on mopo jo purettuna osiks. Ei mitn vikaa, mutta haluan varmistua ensi kesästä...

Aloittelijana sanon että pikeä tulee ajettua enemmän. Tietty kun työmatkat taittuu yhdellä mopolla. Mutta ennenkuin rajamäen porukkaan tutustuin, luulin ajavani lujaa noilla sorapätkillä. Mutta siinä porukassa saaki alottelija ylittää ittensä. Ylitinki. Aina odotin hitaampaa ja revittelin kiinni taas seuraavan. Olin 8:n jonossa toiseks tai kolmanneks viimenen. Hauskaa, eikä kellään kaatumisia.

Mutta tahdon enemmän enskaa, ehdottomasti. Kun kerran tuli testattua mopo oikeillaki poluilla.

E: Tuli vaa mieleen tuosta enska-ajosta. Ei sillä että mun pyörä olis edes liki 2t kotaria. Mutta ku ei oo varaa kahteen pyörään.

Itte oon alottan Crossi/enska ajeluilla omaksi huviksi n5 pyörää omistin ennen katupyörää n. 1 vuosi sitten päätin että myyn crossipyörän Honda Cr 125cc -94 pois kun on niin pirun kallista touhua eikä enää rahat meinannu riittää joten tein 800e huollon ja myin veljelle.

Nyt sitten 4vk sitten ostin fzr 600 -93 joka lunastettiin tällä viikolla kotilokuskin uu käännöksen johdosta seuraava uhri on jo tulossa "pikku-rosmo -96"

Meinaan ostaa Enduropyörän kunhan saan rahat tasapainoon eli n.3v päästä
buttrock.gif
Kurapyöräily on aina kurapyöräilyy
nixweiss.gif

Huvin vuoksi pitää olla rupulikumi,YZ 490.Ei mitään kisataustaa,pelkkää harrastamista. Ja kivaa on,kausi kestää ympäri vuoden.

Itte oon alottan Crossi/enska ajeluilla omaksi huviksi n5 pyörää omistin ennen katupyörää n. 1 vuosi sitten päätin että myyn crossipyörän Honda Cr 125cc -94 pois kun on niin pirun kallista touhua eikä enää rahat meinannu riittää joten tein 800e huollon ja myin veljelle.

Nyt sitten 4vk sitten ostin fzr 600 -93 joka lunastettiin tällä viikolla kotilokuskin uu käännöksen johdosta seuraava uhri on jo tulossa "pikku-rosmo -96"

Meinaan ostaa Enduropyörän kunhan saan rahat tasapainoon eli n.3v päästä
buttrock.gif
Kurapyöräily on aina kurapyöräilyy
nixweiss.gif
Tämä mun 650 dominator on ensimmäinen pyörä millä ajoin pentuajan 100piikkien jälkeen. Rakkautta ensi silmäyksellä. Voimaa ja kokoa riitti vaikka muille antaa. Ja sillä pysty kuulemma ajamaan myös hiekalla (saksan tuonti). Siksipä ostin. Eikä kauppa ole kaduttanu päivääkään, sillä tuo pyörä on tehty enemmän hiekalle, kuin asvaltille... Paitti nyt äskettäin tuli hullutus, että haluan kokea sen muoviliitäjän. Kattelin jo mulle sopivia muoviliitäjiä ja päädyin gsxr:ään. Mutta kun mun velipojalla on jo se(vissiin oli se se uusin malli). Oon kokeillu ja kiihty ku tautinen. Enkä osaa ajaa sillä. Pääedellä meno on vähän vierasta. Mutta tää tahtoo kokeilla kyykkyä. Jos sellanen vaan onnistuu ni en voi jäädä poluilta pois, ja haluan lisää menoa. Mikähän tähän olis avuks? Auttakaa, ku pää menee kahteen suuntaan.

Ostinpa siis minäkin tässä taannoin CRF 250 -07, muistelen millaista se kurapyörällä ajaminen oli. Samalla pidän ajotuntumaa yllä, että keväällä matkat sujuu luontevammin. Ajokuntoa ja ajosilmää pitää pitää yllä ja vaalia. Niin ja jäärataa myös, siinä saa sitä vauhdin hurmaa ja ajolinjoja. Ajelen ihan omaksi iloksi, ottaen huomioon muut motoristit, niin kadulla, crossissa kuin jäälläkin.

Lainaan hieman topikkia. Ajattelin veronpalutuksilla ostaa itselleni joululahjaksi jonkun 90-luvun alun min.250cc 2t crossin tai kilvettömän enskan. hintakatoksi kaavailin jotain 500-700euroa.

No sitten asiaan ilmoituksia selatessani yllätys oli melkoinen, kun huomasin ettei 500e saa käytännössä yhtään mitään!! jonkun pihasaunan taakse ruostuneen konevikaisen raadon saattaa tuurilla saada jos oikein jaksaa tinkiä!!??

Itse ostin aikoinaan vuosituhannen vaihteessa 125cc cr:rrän vuosimalli oli 92 hinta 4000mk ja vielä liikkeestä. Piitää nyt miettiä viittiikö maksaa lähemmäs 20v vanhoista 2t vinguttimista min 1500e.

Kyllä tulee enskaa ja crossia vedettyä. Oon nyt jonkun 3V harrastanu. Taas on ajolupa saatu ku meni vähän aika sitten solisluu poikki!
mad.gif

Ei muuta ku radalle soittamaan
buttrock.gif

Monta enduroa/crossia on jo ollut kokoluokassa 80-600cc. Nyt kyykky alla, mutta taidan kesäksi ostaa 250cc 2t hondan, kun kotipuoleen rakentavat rataakin.

Itteltä löytyy vanha 500 kurapyörä. Kun tuli viime kesänä hankittua toi triple, niin en käynyt ajelemassa kurapyörällä kuin kerran. Nyt oon vähän kunnostanut tota vanhusta, joten ehkäpä ensi kesänä tulee ajeltua vähän useamman kerran sillä.

Kuukausi takaperin tuli puolikas WR Husse hommailtua,edellinen kurapyörä oli ennen mopoikää suitsakkeen RM eli koitetaan lämmitellä vanhaa harrastetta...
062802moto_prv.gif

Kaikkea on kokeiltava, ainakin kaikkea, missä on moottori
wink.gif
Ensimmäiset toilailut 125:lla enskalla takana ja ei voi kun fiilistellä
inlove.gif
Alkuun tuntui, että miten hel....tissä noilla piikkirenkailla voi ajaa ja kuinka paljon sitä ryysyä pitää niskaan kiskoa, että tarkenee, mutta kun vauhtiin pääsee, niin pikku paleltumia ei edes huomaa ja mutkassakin uskaltaa jo painaa kaasua
thumbs-up.gif
Vielä ei kuitenkaan tunnu, että isompaa alle, mutta kesää odotan innolla. Aamut alkaa entten tenttenillä, että Ässällä motarille vai KMX:llä pöhheikköön... Vai mihin se oli...

Back