• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ketkä kaikki harrastaa crossia tai enduroa täällä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja p78
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Parasta mitä tiedän ovat pienet soratiet metsiköissä (Tornio/Haaparanta-alueella). Talvella vielä kivempaa.
Kunto tai taito ei riitä oikeaan enskaan tai crossiin eikä ehkä halutkaan..
Jäärata ois kunkkua, mutta kun tosi harvoin on hyväkuntoista rataa.

Aikaisemmin tuli ajettua enskaa ja crossia aktiivisemminkin mut nyt perheen lisäännyttyä on jääny vähemmälle.Talvisin on aikaa himpun enempi joten en oo ees viittiny vaihtaa piikkirenkaita Gassista pois.

Itse ajan kurapyörällä aina kun vaan sattuu tilaisuus, mutta kun omaa ei ole, niin harvoinpa tuo onnistuu. Lisänä omien crossikamppeiden puute ei helpota asiaa... Kunpa olis vaan ylimääräisiä pelimerkkejä.
confused_orig.gif

Onkos muuten enska/crossi-harrastajilla jotain omaa foorumia vai onko tässä koko tarjonta?

Joo Gixxeri 1000cc vaihtui matkaenskaan XT600 yammuun pari viikkoa sitten. Paljon hauskempaa ollut sen jälkeen. Tuskin kyykkyyn ihan heti palaan. Pitäis vissiin hommata kilvetön kyykky että säilyis mielenkiinto. Ajoin kyykyllä K1:llä nyt keväällä ehkä 1000-2000km ja loppui mielenkiinto. Ainakuin tilaisuus koitti niin piti ajaa "aika kovaa" että sai kiksit. Mulle riitti kuin kokeilin kaverin DR400 Suzukia mettässä ja tajusin että tää on mua varten. Vielä kun saan kunnon endurolajin vaatimalle tasolle niin kyllä mettä raikaa ja hauskuus on kympissä.

Muutaman pyörättömän vuoden jälkeen tuli hommattu eka crossi ja enemmän sillä saa "ajokiksejä" kuin kyykyllä!
kaboom.gif

Crossia tuli aikoinaan veivattua lähes 10v kisaa, omasta mielestä edelleen yksi hienoimpia kisalajeja ja ehkä vielä jonain päivän vielä kuntoilumielessä voisi enskaa tai crossia harrastaa.

Hayabusa kadulle ja kotari enskaan. Enskahommat on varsinkin talvella ihan jees, pysyy kunto ja ajotuntuma yllä.

Silloin tällöin tulee montulla tai metsässä ajeltua. Katupyöräilyyn verrattuna aika haastavaa puuhaa.
wink.gif

sanoi:
Jee. Tänään meni sitten crossirataneitsyys
Sulla noita riittää  
tounge.gif
Täytyis saada kyllä aikaa järjestymään et saatais vedettyä samanlainen setti kun viimesyksynä. Tammisaari/jaala jne. Tosiaan itsellä ei nykyisin ole kura mopoa, Madmanin kotaria olen saanut lainailla. Oma on kyllä ollut jo pitempään hakusessa, ja se kyllä tulee varmasti. On se vaan niin hauskaa hommaa.  
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Kyykyllä ajan kadulla sekä joskus radalla ja enskalla metsässä. Tuolla maantiellä homma alkaa mennä sellaiseksi sosialidemokraattiseksi poliisikyttäämiseksi, että olen ruvennut miettimään, pitäisikö siirtyä kokonaan metsäkonekuskiksi. Tänään iltalenkillä (vajaa 200 km) tapahtunutta: Erään eteläsuomalaisen tien eräältä levähdyspaikalta säntäsi perään paskalakkien siviilikottero kun saavuin ko. kohtaan 25-30 km/h yli rajoituksen. Taas ajettiin se pakollinen n. 10 km rajoituksen mukaan ennen kuin kytät luovuttivat. Positiivista oli se, että ei tullut sakkoja (edelliset eivät ole vielä vanhentuneet) ja että paskalakit eivät olleet paikalla hetkeä aikaisemmin kun ohitin hieman ripeämmin erään henkilöauton (kortti olisi kuivumassa ja pitkään). Ei ole hauskaa, mutta toisten ilon pilaamiseen sosialidemokraatit juuri pyrkivätkin kun heillä itsellään ei ole hauskaa.

Katupyörää en ole vielä edes kokeillut. (tämä on ihan totta)
Tallissa on yksi KooTeeÄmmä...se oli rakkautta ensisilmäyksellä!
inlove.gif

Supermotoa ja jäärataa, kakstahtisella tietysti. Katupyörällä ajaminen jäänyt tosi vähille tänä kesänä, ei vaan nappaa.. Mutta mietinnässä on, josko hommaisi toisen crossin entisen lisäksi.

Back