Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Moni käyttää sekä ketjuöljyä että ketjuvahaa. Unohda ketjuvaha. Käytä tavallista vaihteistoöljyä. Se putsaa ja voitelee ketjut, toimii hyvin eikä maksa paljoa.Uudessa pyörässäni on käytetty ketjuvahaa. On kellään tietoa voiko sen päälle laittaa suoraan ketjuoljyä? Vai pitääkö ketju ensin puhdistaa vahasta.
Ja onko kellään hyviä kokemuksia kumpi on parempaa ketjuöljy vai vaha?
Ihan mielenkiinnosta.. Miksi ihmeessä pitäisi unohtaa ketjuvaha? Itse ainakin olen käyttänyt ketjuvahaa ja olen ollut tyytyväinen. Tarraahan se roiskuessaan kohtuullisesti kiinni, mutta oikein levitettynä ei pahemmin roiskeita tule.Moni käyttää sekä ketjuöljyä että ketjuvahaa. Unohda ketjuvaha. Käytä tavallista vaihteistoöljyä. Se putsaa ja voitelee ketjut, toimii hyvin eikä maksa paljoa.
Siirryin itsekin tänä kesänä ketjuvahaan. Vahatut ketjut/rattaat pysyvät huomattavasti puhtaampina. AutoGlymin cleaner on erittäin hyvää tavaraa, vaikkakin kallista.Ihan mielenkiinnosta.. Miksi ihmeessä pitäisi unohtaa ketjuvaha? Itse ainakin olen käyttänyt ketjuvahaa ja olen ollut tyytyväinen. Tarraahan se roiskuessaan kohtuullisesti kiinni, mutta oikein levitettynä ei pahemmin roiskeita tule.Moni käyttää sekä ketjuöljyä että ketjuvahaa. Unohda ketjuvaha. Käytä tavallista vaihteistoöljyä. Se putsaa ja voitelee ketjut, toimii hyvin eikä maksa paljoa.
Ketjuvaha roiskeisiin tepsii muuten hyvin AutoGlym:n motorcycle cleaner. Samalla mönjällä lähtee sopivasti muutkin liat pois.
Ja mä haluaisin tietää mitä faktaa toi on?Vaihteistoöljyllä, (loobman), ketjuja tarvii kiristää n. 1200km välein vahalla n. 600km välein. Faktaa.
Omaa faktaa. Ajoin n. 6000 vahalla, säätö n. 600 km välein. Nyt n 5000 vaihdeöljyllä säätäny 3kertaa, nyt pitää tosin säätää, 4. säätö. Samat ketjut.Ja mä haluaisin tietää mitä faktaa toi on?Vaihteistoöljyllä, (loobman), ketjuja tarvii kiristää n. 1200km välein vahalla n. 600km välein. Faktaa.
Mahtaa olla voimaa pelissä ku ketjutki venyy tohon malliin!Omaa faktaa. Ajoin n. 6000 vahalla, säätö n. 600 km välein. Nyt n 5000 vaihdeöljyllä säätäny 3kertaa, nyt pitää tosin säätää, 4. säätö. Samat ketjut.Ja mä haluaisin tietää mitä faktaa toi on?Vaihteistoöljyllä, (loobman), ketjuja tarvii kiristää n. 1200km välein vahalla n. 600km välein. Faktaa.
Jännää, ajoin vuoden 2002 Firebladella 25 tkm (138 kaakkia renkaalla) ennenkuin vaihdoin sen uudenpaan. Tuosta ajosta ehkä joku 3500-4000 km radalla, en sanoisi kovaa mutta kuitenkin naru suht. kireellä. Koko aikana kiristin ketjut ehkä 3 kertaa, tosin viiden renkaanvaihdon yhdeydessä ne tuli laitettua oikeaan kireyteen ja koko matka mentiin samoilla orkkiketjuilla ja kiristysvaraa oli jäljellä reilusti. Rattaat oli vielä todella hyvässä kunnossa eli jollei pyörä olisi vaihtunut niin 10-15 tkm olisi menty samoilla ketjuilla ja rattailla. Kuulostas melkein siltä että pidät ketjuja liian tiukalla (liian löysä on aina parempi kuin liian tiukka) ja siksi niitä saat jatkuvasti kiristellä tai sitten moposi ketjut on vaan ihan hanurista. Tai sitten tehoa on enempi kuin me tavalliset kuolevaiset käsitetäänOmaa faktaa. Ajoin n. 6000 vahalla, säätö n. 600 km välein. Nyt n 5000 vaihdeöljyllä säätäny 3kertaa, nyt pitää tosin säätää, 4. säätö. Samat ketjut.Ja mä haluaisin tietää mitä faktaa toi on?Vaihteistoöljyllä, (loobman), ketjuja tarvii kiristää n. 1200km välein vahalla n. 600km välein. Faktaa.