• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ketjut ihmetyttää..

Tombo Armageddon

Betatestaaja
Ketjut ihmetyttää..

Xl motossa on tommosia http://www.xlmoto.fi/mp-ketju-did-530-vakio ketjuja halvalla. Samanlaiset samassa firmassa maksaa kympin enemmän jos ne ihan samanlaiset ostaa honda cm:ään:)?
No nuissa ei puhuta mitään leveyksistä ja korkeuksista tai en muka ainakaan löydä. Onko nuo 530 jakoset sitten aina 1/4 ,1/8 muilta mitoiltaan? Ois halvat jos 40e ketjut sais. Motonetissäkin satkun kieppeillä tosin x rengasketjut.
Mulla ei tule rankkaan käyttöön , että ihan tavallisetkin menis kai. Eihän tossa 400cm mopossa oo ku reilu 50hp...
Mikä järkevää ja miten nuo ei ilmoita muita mittoja vai enkö vaa tajua?

Tombo Armageddon sanoi:
Xl motossa on tommosia http://www.xlmoto.fi/mp-ketju-did-530-vakio ketjuja halvalla. Samanlaiset samassa firmassa maksaa kympin enemmän jos ne ihan samanlaiset ostaa honda cm:ään:)?
No nuissa ei puhuta mitään leveyksistä ja korkeuksista tai en muka ainakaan löydä. Onko nuo 530 jakoset sitten aina 1/4 ,1/8 muilta mitoiltaan? Ois halvat jos 40e ketjut sais. Motonetissäkin satkun kieppeillä tosin x rengasketjut.
Mulla ei tule rankkaan käyttöön , että ihan tavallisetkin menis kai. Eihän tossa 400cm mopossa oo ku reilu 50hp...
Mikä järkevää ja miten nuo ei ilmoita muita mittoja vai enkö vaa tajua?

Mitä muita mittoja sä tarviit.
5:n on jako eli 5/8 osa tuumasta ja 30:tä on sisäleveys eli 3/8 tuumaa.
Tiivisteettömät ketjut on aina ollu aika paljon tiivisteellisiä halvempia.

Viimeksi muokattu:
Aloittaja: Voinko ostaa nämä ketjut
Vastaus: Tiedän vastauksen, mutta en kerro. Katso tätä taulukkoa ja päättele itse

Hieno homma:orgmp:

tumb1 sanoi:
Aloittaja: Voinko ostaa nämä ketjut
Vastaus: Tiedän vastauksen, mutta en kerro. Katso tätä taulukkoa ja päättele itse

Hieno homma:orgmp:

Anna miehelle kala niin hän on kylläinen päivän. Opeta mies kalastamaan niin hän on kylläinen aina. :grin:

Tombo Armageddon sanoi:
No tarkoitin siis, että mitä meinaa nuo 1/4 ja 1/8.?ton 530 perässä.
Missä tommosia lukemia on 530 ketjun perässä. Noi vaikuttaisi tuuman osilta, mutta 530 ketjun mitat on tuumina 5/8" x 3/8" eli tuo ensimmäinen luku on tappien välinen pituus eli noin 16mm ja jälkimmäinen luku on ketjun sisempien levyjen sisämitta eli noin 9mm.

Eli 520, 525 ja 530 ketjuissa on kaikissa sama jako eli tappien välinen etäisyys sama eli 5/8 tuumaa.
520 ketju on näistä kapein eli 1/4 tuumaa, 525 leveys 5/16 tuumaa ja 530 ketju 3/8 tuumaa.

Ja tietty rattaiden pitää olla saman levyiset ketjun kanssa.

vai voiko leveempää ketjua käyttää ohuemmilla rattailla? Rattaiden pitää kai olla samanlevyiset ainakin ettei ketjulinja häiriinny

Back