- Sijainti
- Pori
Eli kuinka usein ketjuja pitäisi rasvata ja millainen olisi parasta rasvaa ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei niitä ketjuja kokoajan tarvitse olla rasvaamassa. O-rengasketjut taltioivat "sisäänsä" vahat ja rasvat. Sensijaan olisi hyvä kerran kuussa pestä ketjut mömmöistä, pysyvät parempina. Vesisateella ajettaessa on hyvä ajon jälkeen rasvailla, koska vesi valuttaa hetkessä rasvat pois. Itse rasvailen ketjuja noin 400 km:n -600 km:n välein.
Samat öljyt, mutta aiemman hammasharjan sijasta levitys nykyään tuollaisella harjakannulla (ainakin IKH työkaluliikkeestä Vantaalta löytyy):Minä levittelen 80w90-öljyä sellaisella pienehköllä kynsiharjalla.
Ja mikähän siitä tekee niin ylivertaista ainetta löpöön verrattuna? Valopetrooli(lamppuöljy) on myös sopiva aine ja melko hajuton.Kerosiini olis kuulemma hyvä aine (myös O-renkaille). On vaan tänä päivänä pirun hankala saada, ellei harrasta ilmailua.
Minä levitän vaihteistoöljyn pitkävartisella pensselillä, että se ihanan hajuinen öljy pysyy mahdollisimman kaukana sormistaMinä levittelen 80w90-öljyä sellaisella pienehköllä kynsiharjalla. Vähemmän sotkevaa kuin sprayn käyttö. Samalla lähtee scheisse ja ketju pysyy erittäin puhtaana.
Ja mikähän siitä tekee niin ylivertaista ainetta löpöön verrattuna? Valopetrooli(lamppuöljy) on myös sopiva aine ja melko hajuton.Kerosiini olis kuulemma hyvä aine (myös O-renkaille). On vaan tänä päivänä pirun hankala saada, ellei harrasta ilmailua.