• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ketjujen kestävyys

Sijainti
Takametsä
Olen viime vuosina huomannut, että ainakin 520 ketjujen laatu on huonontunut. Olen aika paljon ajanut 520 tyypin ketjuilla ja ihan tunnettuilla merkeillä Aikaisemmin oli D.I.D ERT mallit olivat ihan hyviä ja nimen omaan ei mitään O eikä X renkaita. Vastus on pienempi. Lopetin käytön, kun muutaman ajokerran jälkeen roikkui kuin pyykkinarut. Koitan varoa ettei ketjut katkea ja riko lohkoja. Ajattelin että valmistaja ei enää panosta tavallisiin ketjuihin. Joten siirryin X rengas D.I.D ketjuihin, eipä juuri laatu parantunut. Olen myös kokeillut RK vastaavia malleja, sama homma. Onko muilla vastaavia kokemuksia.

O/X-renkaattomista ei ole kokemusta. Mulla on nyt menossa veenelkussa kolmannet Reginan 525 Hpe-ketjut. Näyttäisivät kestävän reilut 30000 jos voitelee 4000-5000km välein. Rattaat kuluu hyvin vähän. Tällä huoltomäärällä (ei tarvi reissussa rasvapurkkia kuljetella) seuraavatkin tulee samaa lajia. Isokuutioisessa vähämukisessa koneessa 530 olisi varmaan parempi. Kovin luotettavia havaintoja ei pysty tekemään kun ketjujen vaihtoväli on kuitenkin pidempi kuin ajokausi.

Mullakaan ei ole kokemusta renkaattomista sitten 250-kisailun, mutta nopeushan se tappaa. 690 kotarilla kun ajelin periaatteessa pelkästään kaupungissa ja metsässä, orggisketjut ei kuluneet mihinkään, mutta rattaita sai vaihdella silloin tällöin. Sitten kun kävin vähän vauhdikkaammalla adventure-reissulla, niin kappas kun saikin kiristää.

Back