• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ketjujen kestävyys

Hiukan oudolta kyllä kuulostaa...
Säätäessä noilla ajoilla on säätötarve ollut 0.5-1mm luokkaa, eli suht. vähän...
Jo on tarkkaa puuhaa. Kawassani toleranssi on 30-45 mm manuaalin mukaan. Ja toiset säätää 0.5-1 mm:n verran... Ehkä mä en ymmärtänyt.
nixweiss.gif

Minä ajoin Ducati ST4S:llä alkuperäisillä ketjuilla tasan 40000 km. Ketjuissa ei ollut mitään vikaa ja ne oli hyvässä kunnossa, mutta JT:n etuhammasrattaasta oli 2 piikkiä jo poikki... Luulen että noilla alkuperäisillä DID:n ketjuilla olisi muuten ajanut sen 50000 km. Nyt Reginoilla ajettu 8000 km ja en ole vielä kertaakaa säätänyt ketjujen kireyttä - se on se tasainen ajotapa ja hyvä ketjujen voitelu, joka lisää niiden ikää.

Hiukan oudolta kyllä kuulostaa...
Säätäessä noilla ajoilla on säätötarve ollut 0.5-1mm luokkaa, eli suht. vähän...
Jo on tarkkaa puuhaa. Kawassani toleranssi on 30-45 mm manuaalin mukaan. Ja toiset säätää 0.5-1 mm:n verran... Ehkä mä en ymmärtänyt.
nixweiss.gif
Holtsu varmaan tarkoitti, että tuon verran kiristetään niitä ketjuja. Siis pituussuunnassa. Saa olla ketjut aika löysällä, jos 30-45mm pystyy kiristämään
wink.gif

B1200 alkuperäinen ketju+ratas pkt. kesti 21500km.
Nyt on d.i.d paketti kiinni,ajettu 19500km eikä ole edes
kiristetty ketjuja,tuntusi olevan ainakin puolet kestävämpi kuin alkuperäinen.

Back