kyse on noissa suosituksissa lähinnä siinä, että 520 kokoinen ketju on ensiasennuksena vain noissa puhutuissa mantsa/endurofillareissa.osta vain zvm ei tartte olla aina kirimässä!! mä kun ostin 525 vm:ät niin suositus oli max 100hp kestää varmaan tehokkaammissakin mutta kannattaako säästää 40e??Kattelin just luettelosta... V: "sopii mantsapyöristä isoihin nelitahtienduroihin" Ja VM: "offroadkäyttöön". Ei noi kuulosta kauhean vakuuttavilta.kyllä se 520V kin kestää jotain.Täällä kun spesialisteja on, niin sanokaapa mahdollisimman halvat 520-ketjut jotka kestäis hyvin 600cc kyykyssä. Nyt on DID zvm ja on kyllä hyvät, mutta pirun kalliit... Ei huvittais samanlaisiin enään investoida.
itse käytän 520ERV3:sta. kallis mutta Rossikin ajelee sillä
No eihän toi mun mopo mikään tehohirmu ole, joten kaippa ne kestää. Jos nyt kokeilis vaikka tuota VM:ää. On sentään 40 egeä ZVM:ää halvempi.![]()
kaikissa 600+ pyörissä on vähintään 525, osassa 530 ketju ensiasennuksena, joten myös suositukset menevät näiden mukaan. se mitä ketju kestää on sitten aivan eri asia.
jos kysyjä haluaa 520 ketjut isoon pyörään, joka on painonsäästön takia ihan järkevää niin noi taulukkosuositukset saa unohtaa kertaheitolla.
nyrkkisääntö 520 ketjuissa on se että ne joutuu vaihtamaan joka vuosi. V/VM kestävät n 10000-15000km ja sitten ne ovat loppu. jos haluaa ketjujen kestävän 30-40th niin 525/530 ketju on se oikea vaihtoehto. ja niistäkin ne kaikkein parhaat X-rengas vaihtoehdot.