Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olisikin stanssatut merkit...Meinaatteko ihan oikeasti, että ne on tehtaalla ihan lämpimikseen stanssanneet nuo merkit svingiin?
Eihän se nyt mitään tiedettä ole. Mutta jos haluat äänettömät ja värinättömät ketjut niin silloin linjan suoruus on tärkeä.Melkoista tiedettä...ite oon luottanut pyörän omiin "säätömerkkeihin" enkä ole huomannut että ketjut tai rattaat olisi kuluneet normaalia aiemmin loppuun![]()
Taitaa olla kulumisen kannalta tärkeempää ketjujen pesu ja voitelu![]()
Kiristetään ketjun puoli oikeaan kireyteen, laitetaan tönärin perä takahaarukan päähän ja työnnetään piikki kiristyspalikkaan kiinni, laitetaan työntömitan lukko kiinni.Parempi mittailla digitaalisella tönärilla.
joo minullakin samansuuntainen arvio heitosta,vajaa puoli viivanväliä,pyärähän on XX super bläkkäriSwingin lovet heittää vajaa puoli pykälää öögaan verrattuna. Siis jos öögaan on uskominen.
Ja tuohon haarukan päähän/säätöpalikan päähän sitten pitäisi luottaa? Kun merkeissäkin jo on reilun puoli viivan väliä heittoa..Kiristetään ketjun puoli oikeaan kireyteen, laitetaan tönärin perä takahaarukan päähän ja työnnetään piikki kiristyspalikkaan kiinni, laitetaan työntömitan lukko kiinni.Parempi mittailla digitaalisella tönärilla.
Laitetaan lukittu työntömitta toiselle puolelle takahaarukan päähän ja kiristetään toinen puoli niin, että työntömitan pinnat vastaa haarukkaa ja kiristyspalikkaa.
Ei siinä tarvitse lukea työntömitan lukemaa, eikä digitaalistakaan lukemaa. Saman homman tekee vaikka ruuvimeisselillä kunhan mittakohta pysyy samana eikä sormi liikaha.
Ei olis uskonu, että tätäkin pitää rautalangasta vääntää. Eikä todellakaan ole yhtään mitään tiedettä, vaikka orgissa taas vaihteeksi parhaansa yrittää.
Seisooko sulla, kun puhut kahdesta akselista?Ja tuohon haarukan päähän/säätöpalikan päähän sitten pitäisi luottaa? Kun merkeissäkin jo on reilun puoli viivan väliä heittoa..
Riiiight.
Sehän onkin niin kamalan vaikeaa kouluttamattomalle ihmiselle ottaa rullamitta tai ihan mikä tahansa mitta-apuväline ja mitata kahden akselin väli. Ymmärrän toki, jos ei oikeasti osaa. Voi toki kysyä neuvoa joltain..
*tähän pari vapaavalintaista hymiötä, myhiötä ja kyrpiötä*
Tuota tapaa minäkin olen käyttänyt.Jos ei jaksa mittailla, niin pyörittelee rengasta ja katsoo kuinka rattaan piikit asettuu ketjun reikiin keskelle rattaan takaosassa. Siitä näkee helposti jos vähänkin vinossa.
ja +1 tälleTuota tapaa minäkin olen käyttänyt.Jos ei jaksa mittailla, niin pyörittelee rengasta ja katsoo kuinka rattaan piikit asettuu ketjun reikiin keskelle rattaan takaosassa. Siitä näkee helposti jos vähänkin vinossa.
Vastaavasti renkaankyljestä linjarilla, voi verratta ketjulinjaa linjarin suhteen..Yks sellainen karvalakki-tapa on ottaa tarpeeksi pitkä ja suora skeba, laittaa se takarenkaan kylkeen niin että skeban toinen pää ylettää etuakselin kohdalle.
Kun kokeilee molemmille puolille rengasta niin näkee kyllä onko takapyörä suorassa vai ei.
Tässä siis tarvii pyörä olla joko keskituella tai takapukin päällä.
Olen itse huomannut, kun on ollut tarpeeksi tasainen suoranpätkä ja tuuleton päivä, että fillari puoltaa ilman käsiä ajaessa jos takapyörä ei ole suorassa.