• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kestävien renkaiden valinta ss900ff

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Tervehdys kaikille!!

kevättä odotellessa kysäisen muutaman kysymyksen pyöräni kulutusosiin liittyen.

uusi pyöräni Ducati  ss 900 ff, vm. 2000
biggrin.gif

renkaista, mitä olette käyttäneet...miten paljon kilometrejä kumeilla ennen uutta vaihtoa, miten ovat toimineet alla (ajettavuus sateella, mutkateillä)

itse olen ajatellut Continentalin kumeja, itsellä edellisessä pyörässä tälläiset...kestävyydestä en juuri osaa sanoa koska kevään karkeat asfaltit ja todella pitkään jatkunut nopea ajo söivät eri tavoin kuin normaali ajelu
buttrock.gif
...kokemuksia, kukaan???

toinen kysymykseni koskee jarrupaloja, oletteko käyttänut sintteri vai normaaleja "mustia" paloja...kokemuksia niistä
confused_orig.gif

kolmas, onko kukaan käyttänyt jarru / kytkin nesteenä silikoni jarru nestettä, toi on siitä kivaa kamaa ettei ime itseensä kosteutta...eli sitä ei tarvitse ikinä vaihtaa...ja jarrujen männät ei jumi koska silikoni toimii myös erinomaisena liukasteena.
thumbs-up.gif

miten olette toimineet Ducateilla matka ajossa??? eli miten laukkujen kanssa?? tankkilaukku varmaan on nopein ratkaisu...ja varmasti myös halvin, mutta sillä ei lähdetä ajamaan 4000 kilometrin reissuja eurooppaan....eli käyttääkö kukaan kovialaukkuja matka-ajossa??
confused_orig.gif

kirjoitelkaapa kokemuksianne aiheesta tähän, niin kaikki pääsevät valkkaamaan oikeat kulutus osat ducateihinsa heti keväästä, ilman harjoittelu kappaleita
biggrin.gif

Terveisin, uusi Ducatisti
biggrin.gif

Morjens.

Ite olen kurvaillut tuollaisella n. 3 tkm kadulla, ihan vakiokuntoisella. Radalla kaksi kautta.

Jarrupaloina käytin SBS:n sinttereitä, niitä mitä SS Cuppilaisille maahantuoja tarjoaa, myyvät myös muille. Hyvät palat Ducessa ja pito on hyvä myös sateella.

Renkaina käytin Bridgen 002:sia, kuten kaikki Cuppilaiset. Taitavat olla kuitenkin sateella liian liukkaat vähäisen urituksen takia. Suosittelisin jotain Sportechin / BT010 tyylistä kumia.

Eipä tuosta oikein muuta kokemusta ole. Kohtuullista kyytiä sillä pääsee radalla. Matkalaukiksi suosittelen reppua ja tankkilaukkua.

Laukkuja olen omassa ST4s:ssä tullut käyttäneeksi koko ajan, koskapa siihen melko luonnollisena osana kuuluvat ja ovat näppärät.

Renkaiksi ilman muuta joko Pirellin Diablot tai Diablo Corsat. Sopivat tuohon pyörään hyvin ja ovat testivoittajalaatuunsa nähden erittäin edullisesti saatavilla. (klikkaa sivun ylälaidasta "shoppi" ja sieltä vasen yläkulma "renkaat" ja rekisteröidy jos ei tunnuksia vielä ole. Ne saat siten meiliisi samantien. Odota kuitenkin hiukan, jos sinulla on hotmail osoite tai vastaava. Ne meilit ei päivity yhtä nopeasti kuin oman domainin takana olevat laatikot)

Toki hyviä renkaita on myös esim. Metzeler Sportec M-1, mutta sitä ei kannata laittaa kevään ensikumiksi, koska kuluu alta hyvin nopsaan. Michelin Pilot Power on myös hyvä rengas, mutta hiukan hintavampi. Bridgestonen uusi BT014 on myös saanut kehuja, joten heikompi ei ole sekään.

Ducatin omat laukut maksavat paljon, mutta kuuluvat siihen parhaaseen A-ryhmään. Oheisessa linkissä on juttua uudesta takalaukusta laukusta. http://www.ducatibikes.com/?artikkeli=alusta&id=3

Minä asentaisin ensin sivulaukut ja jos rahaa ja tarvetta lisätilalle, niin sitten myös takalaukun. Matkakäytössä tietenkin tankkilaukku on ehdoton.

Renkaista sen verran että alkuperäinen Michelin meni takaa totaalisen sileäksi 5700 km:n ajolla. Sitten vaihdettiin Metzelerin Z4 ja se kesti kaksi kertaa pidempään. Eturenkaana on nyt Metzeler Z6 ja se tuntuu paremmalta kuin alkuperäinen Michelin.

jeps,

toi Merzeller on tunnetustu tehnyt tosi hyviä renkaita...itsellä kokemusta crossi ja enska käytössä, kestäviä kamppeita, jos kin hiukka hintavia!!!

ostin juuri nopan-autolta Kajaanista Continentalin toiseksi parhaat katukumit...contikasta pystyivät tarjoamaan mukavan paketin 180/55 ZR 17 ja 120/60 ZR 17 yhteishintaan 252e!!!
biggrin.gif
ovh:sta alennus pinnat oli 30%
tyyppi tais olla jokin road attack...tai jotain siihen suuntaan, heti 0asteen vyörenkaiden alla olevat mallit.

onko kellään kokemuksi continentalista??
thumbs-up.gif

Continental Road Attack on saanut kehuja lehdissä ja varmasti tulee lisäämään ko. merkin myyntiä myös suomessa.

Shopin hinnat saattaa vielä olla ns. "metikössä" tuon tuotteen osalta, mutta päivitetään kohdilleen pian. Hyvä tuote kuiteskin kyseessä.

Mulla on ollu Michelin Pilot Sportit edessä ja takana. Takatossulla pääsee noin kymppitonnin kun ajaa "järkevästi". Eturengas kestää hiukan paremmin. Ongelma on vain huono saatavuus. Reppu se on motoristin paras ystävä.

Mulla on ollu Michelin Pilot Sportit edessä ja takana. Takatossulla pääsee noin kymppitonnin kun ajaa "järkevästi". Eturengas kestää hiukan paremmin. Ongelma on vain huono saatavuus. Reppu se on motoristin paras ystävä.
Enkä yhtään ihmettele miksi Pilot Sporttien saatavuus on huono, ne on ihan kauheet kumit!

Mulla on ainakin ko. kumeista erittäin huonoja kokemuksia.

edelisessä -93 750ff:ssä bridgen bt:t oli tosi mukavat ja kulutusta kestivät hyvin(n.8-9000Km).Huomas kyl heti ku alko sit olee finaalissa.pirun liukkaiks muuttu ja "veteli kanteissa ihan omii kuvioita.
Sama show edessä ny tän seuraavan potilaan kans.Dunlopit alla mut aika kehnot alkaa olee(ketjut ja rattaat kans)

Itse heitin omaan Ducceeni viime keväänä alle kunnon touring- gummit, eli siis Michelin Pilot Roadit. Tuli oikein 3500 km ajettua viime kesänä, eivätkä ne ole kuluneet juuri yhtään.
lookaround_orig.gif

Tiedetään, tiedetään.
biggrin.gif

Mutta kun pääasiassa kadulla kurvailen ja loput on sitä maantietä, niin en tarvitse mitään liimakumeja. Eivät mielestäni vaella tai muutenkaan muljua alla, joten sopivat käyttötarkoitukseensa. Sateellakin pärjäilee hienosti. Tosin, ensi kesänä jos uskaltaisi vähän radallakin kokeilla, voipi mielipide muuttua.
biggrin.gif

Pilot Sport haukuttiin muutama viesti ylöspäin, mutta mielestäni nämä kuitenkin toimivat siis ihan hyvin.

Ääni Michelinin Pilot Roadeille täältäkin. Vaikkakin touring kumit niin ei ihan pappainen ulkonäkö ja toimii kelillä kun kelillä OK. Mulla kulutus kestävyys noin tuplat verrattuna ensiasennus Mez4 kumeihin. Takanakin oma fasu kyllä syö silti 10000km.n jälkeen aika ahnaasti, siihen asti tuntuu ettei kulu ollenkaan...
omg.gif

Renkaista voisi varmaan sanoa noin karkeesti, että mitä parempi pito sitä lyhyempi kestävyys. Mulla meni S900:ssa ensiasennus- Michelin HiSportit n. 7000 tuhannen kohdalla vaihtoon. Nyt katotaan paljonko Bridgen BT020 kestää. Pito ei ole paras mahdollinen mutta tuntuu riittävän tavalliseen ajoon. BT010 meni edellisessä pyörässä aika nopeesti sileeksi, mutta se onkin huomattavasti pehmeämpi kuin 020.

Mitä taas laukkuihin tulee, olen käyttänyt yleismallin tankkilaukkua ja Bagsterin penkille takamatkustajan paikalle kiinnitettävää laukkua (myy Hailac). Takalaukun kylkeen on joskun köytetty lisärompetta mikä ei ole laukkuun mahtunut ja hyvin on pärjätty. Pakaasit ei ole ehkä maailman kauneimmat mutta toimii. Kovia sivulaukkuja en ole näissä sporteissa nähnyt, ja vaikea niitä on kuvitellakaan.

Joitain pehmeitä sivulaukkuja voisin kokeilla, kuorma olisi silloin vähän alempana ja ehkä siivomman näköinen. Sitten on tietysti vielä R.M.Heinon Tampereella myymät Bags Connection -laukut joita en ole nähnyt kuin kuvissa. ks.  www.bags-connection.com , ainakin malli Racepack kiinnosti kuvan perusteella. Sen hinta on kuulemma 189 €.

Ääni Michelinin Pilot Roadeille täältäkin. Vaikkakin touring kumit niin ei ihan pappainen ulkonäkö ja toimii kelillä kun kelillä OK. Mulla kulutus kestävyys noin tuplat verrattuna ensiasennus Mez4 kumeihin. Takanakin oma fasu kyllä syö silti 10000km.n jälkeen aika ahnaasti, siihen asti tuntuu ettei kulu ollenkaan...  
omg.gif
Enpä menisi touring-kumeja Supersportiin asentamaan... Kestävyydestä päätellen Michelin on Z4:stakin liukkaampi ja senkin kanssa meinasi pito päästä yllättämään, joten josko vain sporttiseen mopoon sporttiset renkaat. Ihan hyvä rengas tuo Nelonen oli MUUTEN ajella...

Enpä menisi touring-kumeja Supersportiin asentamaan... Kestävyydestä päätellen Michelin on Z4:stakin liukkaampi ja senkin kanssa meinasi pito päästä yllättämään, joten josko vain sporttiseen mopoon sporttiset renkaat. Ihan hyvä rengas tuo Nelonen oli MUUTEN ajella...
Onneksi mulla onkin vaan Sport.
biggrin.gif
.... mutta hetkinen, nyt kun siinä on touring-gummit niin onko se nyt sitten Sport Touring.
omg.gif
sad_orig.gif
bawling.gif
voi itku.

Onneksi mulla onkin vaan Sport.
biggrin.gif
.... mutta hetkinen, nyt kun siinä on touring-gummit niin onko se nyt sitten Sport Touring.  
omg.gif
sad_orig.gif
bawling.gif
voi itku.
Hähää!
033102bebe_1_prv.gif

Erehdyin vanhaan mopoon (750 sport) laittamaan Z4:t eteen ja taakse. Ei hyvä, kääntyminen muuttui ikävän raskaaksi. Sportti pyörään sportti kumit
biggrin.gif

Kannataa ottaa huomioon että V2 on aika voimakas moottorijarru. Kostealla kelillä saa takasen lukkoon aika herkästi risteyksissä ja tiukemmissa mutkissa ihan vaan hölläämällä kaasun.
Omassa 851 oli joku tourinki mez1 tms takana keväällä ja oli otettava aika varovaisesti sateella ja kylmemmällä säällä.
Nyt Pirelli Diablo corsat ja eipä ole luistellut enää.
Ja hyvin ovat kestäneet.

Siis ducatikuljettajat ei pysy pystyssä muutaku liimarengastuksella moottorijarrutuksen takia? Totaali *REPS*... Ite ajelen näillä touring renkailla joilla en jarruttele olleskaan ikinä = pysyn pystyssä. No joo...  
wink.gif
Taidan taas olla muurahaispesässä.

Mistälähtien tuommonen kyseessä oleva ducce on ollut sportti? Ei se riitä jos kylkeen liimaa hyper super sport tarrat... Niin että rauhoittukaas niitten hypereidenne kanssa. Jos ei radalle ole hinkua niin Pilot Road menee vallan mainiosti, varsinkin jos ei ole tuota tehoakaan millä mällätä...
Tässä asiassa olen samaa mieltä.
thumbs-up.gif

Omassa Ducatissani on huimat 64 hv, eikä varmasti lopu takaselta pito vaikka kuinka rääkkäisi. Mutkapito jossain radalla voi olla se missä alkaa meno muuttua horjuvaksi.

Toistaiseksi ei ole kadulla pito loppunut, eikä renkaissa todellakaan ole mitään kolmen sentin pussy stripejä.
biggrin.gif
tounge.gif
wink.gif

Itse olen niiiiin touringh*mosohvaeko- kuski, että jarruttelen pääasiassa kytkin pohjassa ja pelkällä etujarrulla. Taas säästyy muutama milli kesässä..
biggrin.gif
confused_orig.gif
crazy.gif

Mistälähtien tuommonen kyseessä oleva ducce on ollut sportti? Ei se riitä jos kylkeen liimaa hyper super sport tarrat... Niin että rauhoittukaas niitten hypereidenne kanssa. Jos ei radalle ole hinkua niin Pilot Road menee vallan mainiosti, varsinkin jos ei ole tuota tehoakaan millä mällätä...  
tounge.gif
Siinä teille ny sitte...  
biggrin.gif
Mistä lähtien se on ollut vaikkapa cruiseri tai matkapyörä? Sportille taitaa ollakin muut kriteerit, kuin ajo-ominaisuudet tai -luonne, esimerkiksi moottoriteho? Omasta mielestäni tälläiselle n00bille on aivan sama Ahveniston mutkassa, onko alla 75-heppainen Sport-Ducati vai tuplasti tehokkaampi touring-Yammu, loppu tulos on sama. Kummallakaan harrastatelija ei ole mutkassa sen nopampi, mutta renkaat luistavat, jos ne ovat luistaneet.

Unohtakaa edellinen, siinä puhuttiin radasta. Vähäisestä kokemuksestani tiedän, että touring-renkailla saattaa olla pelottavan huonot pito-ominaisuudet ja ne ovat samat, niin asfaltilla, kuin radallakin. Tulos näkyy selkeimmin esimerkiksi tiukassa jarrutuksessa: lukkiutuneella Z4:lla oli aivan turha haaveilla samoista pysähtymismatkoista, kuin jollain "liimarenkaalla".

Tässä kaikessa on kuitenkin kyse vallankin subjektiivisesta inttämisestä ja makuasiasta. Keli on sama kaikille, mutta toiset käyttävät pitoa, toiset luistoa. Itse enää koskaan-milloinkaan-ikinä asenna eturenkaaksi ns. touring-rengasta.

Ja urheilullisuus on mielentila
biggrin.gif

Back