Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No mä oikeastaan arvasin niin käyvän, no hard feelingsMä poistin sen kuvatuksen, saa antaa palautetta... ei kasvoihin![]()
Hyvä ottaa kantaa ku ei tiedä minkä senMä poistin sen kuvatuksen, saa antaa palautetta... ei kasvoihin![]()
Tere,Ei kai tässä ole kysymys auktoriteettien kunniottamisesta tai sen puutteesta?Tästähän tässä on juuri kysymys. Miksi antaa joidenkin mellastaa ja ajaa 99,999% ihmisistä sellaiseen tilanteeseen, jossa tänne ei halua kirjoittaa. Miksi niin marginaalinen porukka, kuin muutama tyyppi voi olla organisaatiolle niin kallis asia, ettei niitä saa kokonaan kuriin.Mutta eikö asia ole niin, pakko täällä ei ole olla. Suuri osa ei edes osallistu näihin vääntöihin.
Tässä ei ole kysymys mistään kukkis-vetis -asetelmasta, vaan oman pesän kunnioittamisessa. Jos joku on valmis kusasemaan foorumin niskaan epäkunnioittavalla tavalla ja hän ;
a) ei itse ymmärrä sitä, eikä halua sitä
b) ei ymmärrä sitä, mutta haluais sitä
c) ymmärtää sen, eikä halua sitä
d) ymmärtää sen ja haluaa sitä,
voidaan sanoa, että ryhmän (a) kanssa on hyvoin vaikea mennä eteenpäin. Ryhmiin (b) ja © voidaan vaikuttaa ohjaavalla keskustelulla. Ryhhmän (d) kanssa saadaan paljon hedelmällistä aihetta tähän foorumiin.
Kukin voi nyt mennä peilin eteen ja tutkia, mihin ryhmään hän itse kuuluu. Ihan vilpitön kysymys, olenko ja haluanko vaikuttaa toisia kirjoittajia sekä foorumia kunnioittavalla tavalla.
![]()
-M
PS. tän keskustelun ei siis tarvitse olla sillä tasolla, joita teini-ikäiset lapset toimiessaan kohtaa, nimittäin auktoriteettien kunnioittamista. Tälläkin järjestelmällä on omat valvojansa, jotka pyytää ja ohjaa noudattamaan sääntöjä. Nuorien ja keskenkasvuisten elämään kuuluu kapina ja ns. tilan- ja oman paikan raivaaminen. Menköön kukin nyt oman peilinsä tykö ja kohdatkoon oman kuvatuksensa, olenko kapinassa tätä järjestelmää kohtaan ja eikö he huomioi minua pientä?
Eiköhän yleensä ensin riitele asiat ja mielipiteet, ja sitten vasta alkaa naama vituttamaan?
Enkä nyt ymmärrä tuota oman pesän kunnioittamattomuuttakaan?
Eikö se nyt ole selvää lihaa että kaikki ihmiset eivät ajattele samalla tavalla? Eihän tämä foorumi ole mikään rippileiri jossa jokaisen on osattava isämeidän ennenkuin saa ehtoollisen?
Ehdottamallasi tavalla ollaan taas siinä pisteessä että vain yksi on oikeassa ja muita mielipiteitä ja totuuksia ei voi olla,koska omaa pesää ei voi liata?
Hmmm.. vaikuttaa ihan järjestelmältä joka muinoin oli käytössä eräässä naapurimaassa, ja sitä ennen oli joku geheim staat-polizai vai mikä klubi se olikaan kun valvoi sanaa ja varsinkin sitä että ei tullut omaa pesää likaavaa sanaa...
Kävin äsken peilin edessä ja ajoin rintakarvat,ihan hyvältä näytti ja olen edelleen eri mieltä asioista ja joskus samaa mieltä asioista.
Mitäs huutoa tästä odotat? Kyllähän se nyt on ollut tiedossa jo kauan ketkä täällä ovat piikkejä pinkissä lihassa. Ja onhan sulla ollut minun puhelinnumero sekä yhteistiedot jo aikoja,et ole vaan ottanut yhteyttä.- En pidä siitä, että Anatooli, Bali Sunset, Tuppervaari tai kuka tahansa nimimerkki kirjoittaa usein turhia, asiaankuulumattomia viestejä ketjuihin, joissa muut koettavat puida jotakin asiaa (Nyt mainitsin nimeltä muutaman, kuten on pyydetty. Saa nähdä millainen huuto siitä tulee).
- Kiitos ja hyvää yötä.
sanoi:Niin kun en oikein ymmärrä edes, mistä täällä kinataan.
Olen melko pitkälti samaa mieltä.Tästähän tässä on juuri kysymys. Miksi antaa joidenkin mellastaa ja ajaa 99,999% ihmisistä sellaiseen tilanteeseen, jossa tänne ei halua kirjoittaa. Miksi niin marginaalinen porukka, kuin muutama tyyppi voi olla organisaatiolle niin kallis asia, ettei niitä saa kokonaan kuriin.Mutta eikö asia ole niin, pakko täällä ei ole olla. Suuri osa ei edes osallistu näihin vääntöihin.
Tässä ei ole kysymys mistään kukkis-vetis -asetelmasta, vaan oman pesän kunnioittamisessa. Jos joku on valmis kusasemaan foorumin niskaan epäkunnioittavalla tavalla ja hän ;
a) ei itse ymmärrä sitä, eikä halua sitä
b) ei ymmärrä sitä, mutta haluais sitä
c) ymmärtää sen, eikä halua sitä
d) ymmärtää sen ja haluaa sitä,
voidaan sanoa, että ryhmän (a) kanssa on hyvoin vaikea mennä eteenpäin. Ryhmiin (b) ja © voidaan vaikuttaa ohjaavalla keskustelulla. Ryhhmän (d) kanssa saadaan paljon hedelmällistä aihetta tähän foorumiin.
Kukin voi nyt mennä peilin eteen ja tutkia, mihin ryhmään hän itse kuuluu. Ihan vilpitön kysymys, olenko ja haluanko vaikuttaa toisia kirjoittajia sekä foorumia kunnioittavalla tavalla.
![]()
-M
PS. tän keskustelun ei siis tarvitse olla sillä tasolla, joita teini-ikäiset lapset toimiessaan kohtaa, nimittäin auktoriteettien kunnioittamista. Tälläkin järjestelmällä on omat valvojansa, jotka pyytää ja ohjaa noudattamaan sääntöjä. Nuorien ja keskenkasvuisten elämään kuuluu kapina ja ns. tilan- ja oman paikan raivaaminen. Menköön kukin nyt oman peilinsä tykö ja kohdatkoon oman kuvatuksensa, olenko kapinassa tätä järjestelmää kohtaan ja eikö he huomioi minua pientä?
Minuakin kiinnostaisi tietää miksi viesti(ni) pyyhittiin pois. Jos se on asiallinen eikä loukkaa ketään. Mielipiteitähän voi jokaisella olla ja perusteltuja sellaisia.3. Kun poistatte ketjuista yksittäisiä viestejä, niin pyyhkikää kyseinen viesti pois ja kirjoittakaa pyyhkimänne viestin tilalle perustelut, jotka johtivat kyseisen viestin pyyhkimiseen.
Olen samaa mieltä.Minuakin kiinnostaisi tietää miksi viesti(ni) pyyhittiin pois. Jos se on asiallinen eikä loukkaa ketään. Mielipiteitähän voi jokaisella olla ja perusteltuja sellaisia.3. Kun poistatte ketjuista yksittäisiä viestejä, niin pyyhkikää kyseinen viesti pois ja kirjoittakaa pyyhkimänne viestin tilalle perustelut, jotka johtivat kyseisen viestin pyyhkimiseen.![]()
Oisko kiva lukea keskustelua, jossa enemmän kuin joka toinen viesti ois vaan "asiaton" tms? Tosi iisilukuista ja silleen.Jos on aikaa poistaa viesti, on aikaa kirjoittaa; asiaton, väärä, osio, loukkavaa...jne.Yhdellä sanalla.
Tuo mielestäni kertois kirjoittajalle, mistä on kysymys ja aukasis sitä avoimuutta.
Samalla ilmestys näkyviin, joka moderoi.
Kai se on sitten asiaa että jokainen lehtien kaahaus- ja känniääliöjuttu pitää tänne linkittää, useimmiten ilman mitään omaa mielipidettä ihan vaan provoksi. Siinäpä asiaa kerrakseen.- En pidä siitä, että Anatooli, Bali Sunset, Tuppervaari tai kuka tahansa nimimerkki kirjoittaa usein turhia, asiaankuulumattomia viestejä ketjuihin, joissa muut koettavat puida jotakin asiaa (Nyt mainitsin nimeltä muutaman, kuten on pyydetty. Saa nähdä millainen huuto siitä tulee).
Kuin myös, sormrella osoittamatta.Ketään sen kummemmin sormella osittamatta.
On ihmisiä joilla tarve halu hallita toisia ihmisiä. Tätä näkee kaikkialla.
Kotona,työpaikalla,liikenteessä, ihmissuhteissa kaikessa.
Samaiset ihmiset kuvittelet itsensä toisten yläpuolelle, olevansa älykkäämpiä kuin muut silti heitä vaivaa suunnattomasti mitä toiset heistä ajattelevat.
Olen muuten huomannut että kun motoristi mokaa, niin tää tietty älämölöporukka onkin yht'äkkiä sitä mieltä että asiasta ei saa keskustella. Ihan esimerkkinä vaikkapa mäntsälän tapaus... Juu, kaveri sai sen kovimman rangaistuksen teostaan ja asia on huomioitu, silti vaan pistää silmään tämmönen eikä ko. ketju ole ainoa jossa näin on.Kai se on sitten asiaa että jokainen lehtien kaahaus- ja känniääliöjuttu pitää tänne linkittää, useimmiten ilman mitään omaa mielipidettä ihan vaan provoksi. Siinäpä asiaa kerrakseen.- En pidä siitä, että Anatooli, Bali Sunset, Tuppervaari tai kuka tahansa nimimerkki kirjoittaa usein turhia, asiaankuulumattomia viestejä ketjuihin, joissa muut koettavat puida jotakin asiaa (Nyt mainitsin nimeltä muutaman, kuten on pyydetty. Saa nähdä millainen huuto siitä tulee).
En viitsi tähän laittaa listaa nickeistä ketkä näitä linkittää ja "vetomiehet saunan taakse" kommentteja heittää joka ikiseen ketjuun, kun ne on varmasti tiedossa muutenkin. Erityisen lahjakkaina kirjoittajina en niitä pidä.
Näitä pidät siis asiallisina kirjoittajina, mutta et tuota toista aaltoa, joka kuittaa usein huumorilla ja aika harvoin aloittaa älyttömyyksiä. Taitaa kyllä moderointilinjasi noudattaa omia mielipiteitäsi.