• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Keskustelun tason parantaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawajack
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Siis ajatuksena vain tuntuu että kai meillä on muutakin elämää kuin mopot, miksi siis emme eläisi sitäkin täällä muiden samanhenkisten seurassa...
Mikäpä siinä jos sitten voisin esimerkiksi ruksia pois sellaiset aiheet jotka ei kiinnosta, ettei "uusia viestejä" klikkaamalla tule piiitkä lista astianpesuainetopicceja niin että varsinainen mp-asia hukkuisi sinne johonkin.
baaa.gif

Siis ajatuksena vain tuntuu että kai meillä on muutakin elämää kuin mopot, miksi siis emme eläisi sitäkin täällä muiden samanhenkisten seurassa...
Mikäpä siinä jos sitten voisin esimerkiksi ruksia pois sellaiset aiheet jotka ei kiinnosta, ettei "uusia viestejä" klikkaamalla tule piiitkä lista astianpesuainetopicceja niin että varsinainen mp-asia hukkuisi sinne johonkin.
baaa.gif
Siellä sais muutenkin olla semmonne OMA ETUSIVU eli sai tosiaan rastia ne alueet joiden uusia viestejä haluaa seurata, en sitten tiijä vaikka jo tommonen ominaisuus oliskin, ei vaan oo tullut silmiin
omg.gif

Mun mielestä sivusto toimii ihan hyvin. Asiat saa monesti selville haulla, joten ihan joka asiaa ei tartte udella.

Paskanjauhanta ym. on selkeästi erikseen, ja mun mielestä ihan tarpeellinen. On kliffaa lukea kevennyksiä ilman, että menee juuri niitä varten tehdyille sivustoille. Ajattelinkin laittaa yhden linkin seuraavaksi teitä härnäämään, nimittäin salarakkaitten nimibiisin(loistava, kuunnelkaa sanat), jollei joku ole jo ehtinyt...
033102bebe_1_prv.gif

Trumppa -osio, varuste-, ja turvallisuusasiat kiinnostaa paskanjauhannan ohella...
biggrin.gif

Siellä sais muutenkin olla semmonne OMA ETUSIVU eli sai tosiaan rastia ne alueet joiden uusia viestejä haluaa seurata, en sitten tiijä vaikka jo tommonen ominaisuus oliskin, ei vaan oo tullut silmiin
omg.gif
Tämmöiselle olisi kyllä tarvetta. Sellaista ei varmaan valmiina löydy eikä se varmaankaan synny ihan pienellä työllä, mutta onneksi kohta tulee talvi ja Jassulla ei ole muutakaan tekemistä kuin koodata meille sellainen.
wink.gif

Esitetty idea ei-moottoripyorä-aiheisesta asiakeskusteluosiosta on ihan hyvä. Erotukseksi paskanjauhannasta, mikä sekin on hyvä osasto.
Mihin sitä tarvittas?
Eikös niitä ole netti jo pullollaan ja tämä nyt kuitenkin on mp-aiheinen sivusto.
Ei minua ainakaan kiinnosta keskustella onko fairy parempaa kuin Sun.
Tai onko luonnonkivilaatta pihalla parempi kuin puristekuonalaatta?
Mistä te meinaatte siellä puhua?
Olen kanssasi ihan samaa mieltä, tämä sivusto mielestäni palvelee paskanjauhantaa lukuunottamatta hyvin mp-asioissa ja liika "laajeneminen" ei välttämättä ole hyvästä.

Jos haluan keskustella mp-asioista, tulen tänne. Jos haluan taasen keskutella chilien kasvattelusta niin painelen infernon foorumeille, paintball asioissa sitten palvelee kolmas sivusto ja neljänneltä löytyy dj-porukoita kenen kanssa turista.

Esitetty idea ei-moottoripyorä-aiheisesta asiakeskusteluosiosta on ihan hyvä. Erotukseksi paskanjauhannasta, mikä sekin on hyvä osasto.
Mihin sitä tarvittas?
Eikös niitä ole netti jo pullollaan ja tämä nyt kuitenkin on mp-aiheinen sivusto.
Olen kanssasi ihan samaa mieltä, tämä sivusto mielestäni palvelee paskanjauhantaa lukuunottamatta hyvin mp-asioissa ja liika "laajeneminen" ei välttämättä ole hyvästä.

Jos haluan keskustella mp-asioista, tulen tänne. Jos haluan taasen keskutella chilien kasvattelusta niin painelen infernon foorumeille, paintball asioissa sitten palvelee kolmas sivusto ja neljänneltä löytyy dj-porukoita kenen kanssa turista.
Mulle tää taas on ainoa foorumi johon olen koskaan kirjoittanut. Kiinnostus ja aika ei riitä muihin. Vaikka täällä ollaan nimimerkkien takana, niin sitä ikäänkuin oppii tuntemaan muut kirjoittajat.

Paskanjauhanta on ihan jees. Asiakeskustelu ilman potaskaa joukossa voisi nostaa keskustelun tasoa. Kyllähän siellä joukossa nytkin joku yrittää asiaa puhua, mutta siis pitääkö taso aina laskea potaskalla? Millä tavalla asiallinen keskustelu ei olisi hyvästä? Tai onko se peräti pahasta?

Jenkkien FZS10 palstalla on moottipyöräkeskustelu, ei- moottoripyöräkeskustelu, ja vitsit ym. kevennykset.

En tiedä tulisko keskustelua yhtään nykyistä enemmän, mutta ehkä potaska ei sotkis kaikkia paikkoja.

Totta on tietenkin se, että tämä on moottoripyörä foorumi. Jos asialliset ei- moottoriketjut häiritsee, ei voi mitään.

Mihin sitä tarvittas?

Mulle tää taas on ainoa foorumi johon olen koskaan kirjoittanut. Kiinnostus ja aika ei riitä muihin. Vaikka täällä ollaan nimimerkkien takana, niin sitä ikäänkuin oppii tuntemaan muut kirjoittajat.

Paskanjauhanta on ihan jees. Asiakeskustelu ilman potaskaa joukossa voisi nostaa keskustelun tasoa. Kyllähän siellä joukossa nytkin joku yrittää asiaa puhua, mutta siis pitääkö taso aina laskea potaskalla? Millä tavalla asiallinen keskustelu ei olisi hyvästä? Tai onko se peräti pahasta?

Jenkkien FZS10 palstalla on moottipyöräkeskustelu, ei- moottoripyöräkeskustelu, ja vitsit ym. kevennykset.

En tiedä tulisko keskustelua yhtään nykyistä enemmän, mutta ehkä potaska ei sotkis kaikkia paikkoja.

Totta on tietenkin se, että tämä on moottoripyörä foorumi. Jos asialliset ei- moottoriketjut häiritsee, ei voi mitään.
Jos ei tämän sivuston paskanjauhantaosasto riitä, kannattaa varmaan siirtyä Suomi24-sivustoon. Siellä tuntuu ainakin tälle sivustolle laitetuista linkeistä päätellen riittävän keskustelunaiheita muista asioista kuin prätkistä. Jos siis esim. kaipaat keskustelua siitä, miten pyöreitä kiviä asetellaan polun reunoille, keskusteliijoita löytyy varmaan siihenkin ko. sivustolta.
tounge.gif

Jos ei tämän sivuston paskanjauhantaosasto riitä, kannattaa varmaan siirtyä Suomi24-sivustoon. Siellä tuntuu ainakin tälle sivustolle laitetuista linkeistä päätellen riittävän keskustelunaiheita muista asioista kuin prätkistä. Jos siis esim. kaipaat keskustelua siitä, miten pyöreitä kiviä asetellaan polun reunoille, keskusteliijoita löytyy varmaan siihenkin ko. sivustolta.
tounge.gif
Mutta kun haluaisi keskustella "samalla tasolla" olevien kanssa, ei kaikenmaailman hörhöjen mitä tuo suomi24.fi tuntuu olevan täynnä. Ja jos täältä porukat kovasti laittelee sinne viestejä ja viittaa täällä käytyihin keskusteluihin, on ne samat hörhöt sitten täällä niiden pesuainekeskustelujen kanssa.

Mitä turhia, nähtävästi pitää kääntää myös oma kelkka siihen suuntaan että täällä keskustellaan vain:
* moottoripyöristä
* niillä ajamisesta
* niihin liittyvistä varusteista

Ei siinä mitään, voi näidenkin tasoa nostaa!
Kaikki muu onkin sitten sitä jauhantaa.

Tätä pitää vielä miettiä...aika kapealta tuntuu...

Täältä niitä haetaan. Ehkä petytään, ettei niitä löydy. Mutta... ehkäpä löytyy sittenkin. Kannattaa sinne omiin tietoihin panna se sähköpostiosoite. Sieltä voi sitten karsia asiattomat pois.

Tonne chattiin ei kannata mennä.
Jos ei sätissä olis koskaan käyny, niin monta reissua olis jäänyt lähtemättä.
Monta kertaa olen siellä antanut ylipuhua itseni reissuun.
Ensimmäinen Jysärikin olis jäänyt käymättä....
Ja moneen ihmiseen tutustumatta.
Sätillä on oma tarkoituksensa.

baaa.gif
Juu, mun lähtökohta oli se, että jos tänne vielä laitetaan kaikki maailman muutkin aiheet, niin taitaa foorumi paisua liian isoksi.
Tarttis aina ajatella asiaa sivuston ylläpitäjänkin kannalta.
Nytkin aiheita on puolet enemmän, kuin oli kaks vuotta sitten.
Teetättää töitä ylläpidolla ja moderaattoreilla.Ja vaatii varmaankin serverikapasiteettia aika paljon?
Jassu sen taitaa tietää, taitaa ne serverikoneet syödä sähköä siellä sun nurkissas ;)

Juu, mun lähtökohta oli se, että jos tänne vielä laitetaan kaikki maailman muutkin aiheet, niin taitaa foorumi paisua liian isoksi.
Teetättää töitä ylläpidolla ja moderaattoreilla.Ja vaatii varmaankin serverikapasiteettia aika paljon?
Jassu sen taitaa tietää, taitaa ne serverikoneet syödä sähköä siellä sun nurkissas  ;)
On se mielenkiintoista kun ihmiset jaksaa murehtia asioita joista niiden ei tarvitsisi huolta kantaa, ja vastustaa asioita jotka ei vaikuta niiden elämään yhtään.

Minä kyllä uskon että Ylläpito osaa ajatella itsekkin, mun ei tartte toisten puolesta sitä tehdä.

Mä katsoisin asiaa siltä kannalta että jos tänne kerätään kaikki mahdolliset muutkin aihealueet niin sitten tänne alkaa kerääntyä huonossa lykyssä myös "ei-motoristeja" keskustelemaan juurikin noista muista aiheista. Sekään ei liene toivottavaa.

Myöskin ylenpalttinen "laajentuminen" ja "rönsyily" ei liene aina niitä positiivisia asioita. Tehdään sitä osa-aluetta missä ollaan hyviä ja jätetään ne toiset muille
smile_org.gif

sanoi:
Serverikapasiteetti on siitä hassu juttu että sitä saa aina rahalla lisää, siis jos esim foorumi alkaa syömään konetta liikaa niin sitten ostetaan lisää rautaa tai laajennetaan vanhaa - niinkuin kertaalleen tässä omankin serverin aikana on jo tehty.

Sen olen sanonut että jos serveriltä alkaa kapa loppua niin periaatteessahan se on vaan hyvä asia, sillon tiedetään että kasvua on tapahtunut
smile_org.gif

sanoi:
Jassu sen taitaa tietää, taitaa ne serverikoneet syödä sähköä siellä sun nurkissas ;)
Kiittäkäämme jotain ylempää tahoa että näin ei todellakaan ole
biggrin.gif
Jos orgin pannu olisi mun kotona voisi käyttö olla hieman tökkivää - nyt kone kun majailee ihan huipputason serveritiloissa 100 Mbit/s yhteydessä ja mulla kotona se olisi pölyisessä työhuoneessa 2.3 Mbit/s SDSL-liittymän takana
smile_org.gif

Joskus aikoinaan mulla oli serverikoneita 5 kpl kotona ja sähkölasku oli sen mukainen, ekan tasauslaskun jälkeen etsin kaikille koneille uudet sijoituspaikat ihan kunnon serveritiloista
smile_org.gif
Sähkölaskun kasvamisen lisäksi todettakoon vielä että pari serveriä kotona talvisaikaan lämmittää sen verran että pattereita ei tarvitse pistää päälle
smile_org.gif

Tasoa...stä? Keskustelijoilla on tapana kommentoida kaikkea, oli sitten tietoa aiheesta tai ei. Tässä pieni esimerkki. Mp-tallin aiheeseen "Scottoiler kilokyykkyyn, kokemuksia" on tullut parissa päivässä 35 vastausta, joista
- 6% vastasi täysin aiheeseen;
- kaikkiaan 11%:ssa oli kokemuksia scottoilerista;
- kaikkiaan 17%:ssa oli kokemuksia yleensä voitelulaitteesta;
- 83% vastauksista oli kohinaa, ei aiheeseen liittyvää.
Ulkomaisissa mp-sivuistoissa käytetään tervehdyksiä ja puhutteluja. Pysytään aiheissa "Se soitaa joka osaa" -periaatteella, joten ongelmiin löytyy tietoa ja kuvia. Eikä sorruta alapääntyyliin. Mistähän moinen ero meikäläiseen tapaan johtuu?
kolmipy%f6r%e4.gif

Tasoa...stä? Keskustelijoilla on tapana kommentoida kaikkea, oli sitten tietoa aiheesta tai ei. Tässä pieni esimerkki. Mp-tallin aiheeseen  "Scottoiler kilokyykkyyn, kokemuksia" on tullut parissa päivässä 35 vastausta, joista
- 6% vastasi täysin aiheeseen;
- kaikkiaan 11%:ssa oli kokemuksia scottoilerista;
- kaikkiaan 17%:ssa oli kokemuksia yleensä voitelulaitteesta;
- 83% vastauksista oli kohinaa, ei aiheeseen liittyvää.
Ulkomaisissa mp-sivuistoissa käytetään tervehdyksiä ja puhutteluja. Pysytään aiheissa "Se soitaa joka osaa" -periaatteella, joten ongelmiin löytyy tietoa ja kuvia. Eikä sorruta alapääntyyliin. Mistähän moinen ero meikäläiseen tapaan johtuu?
kolmipy%f6r%e4.gif
Kannattaa lukea tarkoin mitä topikin aloittaja on ajanut takaa...otsikko ei aina kerro kaikkea. Esim. Profi Dry Lube kuului aiheeseen.

Jos oikein hiuksia halotaan, niin simbadin ja wasserschweinin kommentitkaan ei liity aiheeseen, koska kummallakaan heistä ei ole "kilokyykkyä", eikä kyykkyä muutenkaan
wink.gif

*siivottu pahimmat off-topic'it ko. threadistä*

Jokainen, jos haluaa, voi pohtia, mitä ja missä mielessä yhteistä on termeillä parantaminen ja latistaminen...tätä mahdollisesti saatavaa pohdinnan tulosta voi sitten käyttää oman itsesensuurinsa mausteena, joka kenties antaa kaunista lisäväriä vuoropuheluun.

Valitettavasti se, että jos lausuu vain silloin kun on pakko, menettää harjoituksen (vapaa käännös...). Hmm...tuotakin vois pohtia...

Jokainen, jos haluaa, voi pohtia, mitä ja missä mielessä yhteistä on termeillä parantaminen ja latistaminen...tätä mahdollisesti saatavaa pohdinnan tulosta voi sitten käyttää oman itsesensuurinsa mausteena, joka kenties antaa kaunista lisäväriä vuoropuheluun.

Valitettavasti se, että jos lausuu vain silloin kun on pakko, menettää harjoituksen (vapaa käännös...). Hmm...tuotakin vois pohtia...
Ihan ok tasoisiahan täälä on useimmat jutut ovat olleet. Ainakin kun vertaa moneen muuhun saittiin. Tänne kun nyt liityin, on hyvä jatkaa vertailua. Tää lainattu juttu on kyllä melkoisen sekava jorina, kaikkine, ihan, kammottavine, pilkku, virheineen.  
tounge.gif

Moderaattorithan tuota tasoa/tasottomuutta hallinoi. Heidän mode- perusteistaan/tyyleistään tietysti jokainen saa muodostaa oman mielipiteensä.

Yhtä monta tyyliä ja ajatusmaailmaa näyttää olevan modeiluun kun on modeakin.

Kun kirjoittaa julkisesti, kirjoituksiin voi saada palautetta.

Kun kirjoittaa julkisesti paljon, kirjoituksiin saa palautetta.

Kun kirjoittaa bullshittiä tms, on oikein että saa palautetta
biggrin.gif

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back