• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

keskustelua motoparkista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kiira
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ihmeen asiallisesti on kommentoitu, voisi kuvitellä että värikkäämpääkin kieltä olisi käytetty.

Varsin ohkaisilla argumenteilla on näköjään saatu rata-toimintaa rajoitettua.

On muuten asia äijä tuo Tynkkynen... hieno kuva ja kaikkee... vaikka harrastan puutarhausta ja chilejä on kasvihuone täynnä, voisin talloa tuon sen rehun tuosta kädestä ja kaataa siihen jäteöljyä päälle... huh huh... Just luen tuota kommenttijuttua tuossa, pakko pastee tää:

Muuten: Ratoja sitkeästi puolustellaan liikenneturvallisuuden lisäämisellä, niin kuin tässäkin keskustelussa. Kannattaa kysyä asiaa Liikenneturvasta, jossa lienee hieman erilaista tietoa. On ymmärrettävää, että esimerkiksi poliisit sekä palo- ja pelastustehtävissä toimivat tarvitsevat kiiretilanteita varten ajoharjoittelua, mutta tavallisten ajajien liikenteessä kaahailua ei tule kannustaa. On nimittäin todettu, että erityisesti rata-ajoa harrastavat nuoret miehet ottavat liikenteessä isompia riskejä – ja sen vuoksi joutuvat useammin ja vakavampiin onnettomuuksiin.

Marja-Leena Nenonen tässä vuodattaa oraksen sivuilla... Ai, niin hieno passiivi tuo on todettu... kuka on? Marja-Leena?

Täytyy tähän kyllä vielä heittää, et ei Motoparkin kohtalo itseä hirveesti hetkauta... En oo koskaan käynyt siellä. Mutta yleensä radat on jees. Itte oon asunu alueella, jossa Ämmässuon kaatopaikka kolisee parhaimmillaan ympäri vuorokauden... Räjäytykset järisytti jatkuvasti maata ja hajuhaitat oli melkoisia... Tästä teki melkein mieli valittaa... Noh sitten oli vielä pienveneilijät kaupanpäälle, aika kiva ininä niistäkin lähti kyllä, kuului reippaasti pitkin kylää... Noh näistäkö valitin? Öö, en, mutta kerran tuli kyllä pienveneilijä valittamaan mulle, kun oltiin heidän laiturilla :-P

No juu mutta tuo vuodatus pistää kyllä vihaksi, huh pitäisi säätää joku laki, ettei noin ärsyttävää materiaalia sais julkasta nettiin ihmisten päivää pilaamaan... Pitäsköhän tästä tehdä kysely tai jotain?

Oras Tynkkynen:
"Minulla ei ole moottoriurheilua vastaan mitään silloin, kun se ei aiheuta kohtuuttomia ympäristö- tai muita haittoja. Sillä, satunko itse pitämään rallista, baletista, lavatanssista tai nyrkkeilystä, ei ole mitään vaikutusta poliittisille tavoitteilleni."

Veikkaisin balettia?

Onhan tuolla tullu ajettua ja mielestäni se on hieno rata. Alkaa ihan oikeasti ahistamaan, että yksi ihminen voi laittaa toiminnan noin ahtaalle. Eiköhän tuo loppupeleissä suljeta, mietityttää vaan, miten tää on mahdollista.

Koetan asettautua paikallisten asemaan. Melua kuuluu kesäisin, vaan paljonko, pitäisi käydä paikanpäällä kuuntelemassa kisojen aikaan. Ainakin Motomajojen rantaan meteli on kuuluva, ihan hitaan ryhmän ajossakin, paljonko se on desibeleissä en osaa sanoa. (Kerran kävin hellepäivänä uimassa kesken ajojen) Entä sitten mahdollisuudet? Myydä mökki Motoristeille, ei huono vaihtoehto. Saada lisää leipää pöytään, radan käyttäjät tuovat selkeästi rahaa radalle ja ainakin rengaskuvioita, cateringiä jne saattaisi voida ratapäivinä saada myytyä. Jos ainoa, mikä harmittaa on melu, niin voisiko siitä joku avautua? Voisiko pohtia vaihtoehtoja? Ja ennen kaikkea, suostuisiko esimerkiksi joku paikallinen, joka oli paikalla ennen rataa astumaan esiin?

Täytyy tähän kyllä vielä heittää, et ei Motoparkin kohtalo itseä hirveesti hetkauta... En oo koskaan käynyt siellä. Mutta yleensä radat on jees. Itte oon asunu alueella, jossa Ämmässuon kaatopaikka kolisee parhaimmillaan ympäri vuorokauden... Räjäytykset järisytti jatkuvasti maata ja hajuhaitat oli melkoisia... Tästä teki melkein mieli valittaa... Noh sitten oli vielä pienveneilijät kaupanpäälle, aika kiva ininä niistäkin lähti kyllä, kuului reippaasti pitkin kylää... Noh näistäkö valitin? Öö, en, mutta kerran tuli kyllä pienveneilijä valittamaan mulle, kun oltiin heidän laiturilla :-P

No juu mutta tuo vuodatus pistää kyllä vihaksi, huh pitäisi säätää joku laki, ettei noin ärsyttävää materiaalia sais julkasta nettiin ihmisten päivää pilaamaan... Pitäsköhän tästä tehdä kysely tai jotain?

Oras Tynkkynen:
"Minulla ei ole moottoriurheilua vastaan mitään silloin, kun se ei aiheuta kohtuuttomia ympäristö- tai muita haittoja. Sillä, satunko itse pitämään rallista, baletista, lavatanssista tai nyrkkeilystä, ei ole mitään vaikutusta poliittisille tavoitteilleni."

Veikkaisin balettia?
Aina kun kuulee tai lukee tuosta Oras Tynkkysestä juttua, tulee väkisinkin mieleen Radio Rockilla tullut "Taani, suomen ensimmäinen homosalarakas" juttu
biggrin.gif

Mites se olikaan, Oras oli homouden pioneeri tai jotain, voi perkele. Oras voisi tosiaan pysytellä siellä baletin piirissä.

Back