• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Keskiryhmän kuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juutana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
wanico sanoi:
Juu oli pakko vaihtaa se pyörä hissiin, ku meni omakin pää pyörälle. :D

Jutun clue ei tule olemaan mahdollisimman korkea täyttöaste,
vaan vähentää kaatoja ja lyhentää katkoja merkittävästi.
Mutta koska yhtälö on moniosainen, niin kannattaa edetä rappunen kerrallaan.
(Kuten jo tuolla jossain mainitsin meillä on koko talvi aikaa)
Oletko 4.8 Ahvenistolla?
Silloin olisi tavoitteena höpötellä keissi läpi jonkun vapaavuorossa olevan kouluttajan kanssa.
Tää siis ei ole niin simppeli, että 1+1 olis 2
Vaan tavoitteena on päästä siihen, että kun paria muuttujaa liikutetaan, hyödyt kasvaisi tuplasti enemmän kuin haitat.

Kaatojen määrä ei vähene lisäämällä ajettua kierrosmäärää mikäli muut muuttujat pysyvät ennallaan (taito, vauhdin suhde taitoon jne), päinvastoin siinä käy.

4.8 Olen tiukasti töissä. Alastaroon varasin 18-19.7 seuraavat ajot. Itse olen jäsen, en ratavastaava. Jäsenenä ja rata-ajoa satunnaisesti harrastavana olen sitä mieltä ehjää ei kannata korjata ja sellaista ei ole nyt tullut esiin, että olisi päivän rytmityksessä jotain vikaa tai turvallisuuden takia pitäisi porukka päästää radalle jollakin toisella tavalla kuin nyt tehdään.

NOx sanoi:
Kaatojen määrä ei vähene lisäämällä ajettua kierrosmäärää mikäli muut muuttujat pysyvät ennallaan (taito, vauhdin suhde taitoon jne), päinvastoin siinä käy.

Juu, olet oikeassa, koska jos nyt heinäkuussa olisi tullut ilmi, että 8 kymmenestä on sitä mieltä, että nykysysteemissäkin ajetaan liian vähän, ni silloin jonkun sellaisen asian esittäminen jossa ajoaika mahdollisesti sittenkin vähenee vaikka 5-10% olisi ollut itsemurha. Nyt kuitenkin on tullut ilmi, että ajoaikaa on vähintäänkin riittävästi. Suurella osalla jää tarjolla olevista seteistä keskimäärin 2 käyttämättä.

[/QUOTE] Itse olen jäsen, en ratavastaava. Jäsenenä ja rata-ajoa satunnaisesti harrastavana olen sitä mieltä ehjää ei kannata korjata ja sellaista ei ole nyt tullut esiin, että olisi päivän rytmityksessä jotain vikaa tai turvallisuuden takia pitäisi porukka päästää radalle jollakin toisella tavalla kuin nyt tehdään.[/QUOTE]

Juu, tuon ehjää ei kannata korjata moton olen yrittänyt pitää tiukasti mielessä.
(Mulla on Kiinan mopo ja Webasto)

Ja erittäin antoisan viime Ahveniston keskustelun jälkeen ajattelin jo luopua koko projektista.
Siis lähinnä siksi, että kaikissa muutoksissa on ensin tämä paskaämpärivaihe.
Ja auta armias kun joku projekti ei sitten toteudukaan niin kuin ehdotit, niin kyllä nämä nilviäiset jaksaa tuoda itseään tykö vielä vuosia myöhemmin.

Mutta toisaalta tuo Lemminkäisen muutto torniin oli niin kivuton, että jäi vielä virtaa kokeilla jotain muuta.
(Se nyt ei siinä mielessä käy verrokkina että haittojen ja etujen suhde oli selkeämmin todistettavissa, mutta siinä mielessä kyllä, että orgissa on mahdollista muuttaa asioita jos ne pystyy perustelemaan).

Eli summa summarum.
Jos yrittää, voi epäonnistua.
Mutta jos ei edes yritä on jo epäonnistunut.

Jos ajoaikaa haluaa lisää niin ostaa liput kaikkiin ryhmiin ja ajaa sitten vaan hitaammin :grin: Nopeassa ei taida olla mahdollisuutta ajaa liian nopeasti :cruising:

m1kk0 sanoi:
Jos ajoaikaa haluaa lisää niin ostaa liput kaikkiin ryhmiin ja ajaa sitten vaan hitaammin :grin: Nopeassa ei taida olla mahdollisuutta ajaa liian nopeasti :cruising:

Ääni tälle. Toinen vaihtoehto on varata rata omaan käyttöön... Ei tarvitse täällä valittaa.

PoS sanoi:
Niin sinäkö sen sait aikaan :)-

No enpä tietenkään, kyllähän sinä sen tiedät ettei meikäläisen natsoilla täällä liikuteta edes pilkun paikkaa.

Mut mut, miks kuulun niihin viimeisiin jotka on orgin päivillä seisoneet Lemminkäisen Golkatalla vahdissa?

Mun jälkeen taisi tulla vielä Jukkis.
(Kiitti muuten ku kerroit siitä mun keulan erikoisesta käytöksestä, en vaan ikävä kyllä kerinnyt säätämään sitä ennen Motoparkkia)

Silloin taisin porttivahdille marmattaa, että viddu kun siellä ei mitään nää ku silmät on täynnä hiekkaa.

Edellisellä kerralla itkin siitepölystä, johon muuten pari mopottia mahdollisesti juuri Lemminkäisessä lippas.

Eikä tässä vielä kaikki, kun jaksat foorumia selata, niin löytänet myös ketjun jossa olen avautunut Lemminkäistä vastaan ja tornin puolesta.

Muistan sen siitä, koska silläkään kertaa en lyönyt kaikkia kortteja kerralla pöytään.
Odottelin vastaaninttäjien huutomyrskyä, joka syystä tai toisesta jäi tulematta.
Siks myös ässät meni pimeänä takas pakkaan.

Kuinka usein tuo palstan klikkauslaskuri päivittyy?
(Välillä on tapana odottaa 500 napsua ennen kuin vastaan)

Nyt on yksittäinen räärää thriidi vetänyt viikkoon 20.000 napsua.
Joko ollaan suomenennätys vauhdissa?

Ja välillä voi käydä kurkkimassa, onko ruoho vihreämpää toisaalla. Tänään olin klo 10-14 Alastarossa KTM Riding Academy/Easy Drivers -vuorolla. Neljä tuntia non stop rata käytössä. Enimmillään ~15 kuskia, alkuun pari tuntia ~5, kun osa treenasi kiihdytyssuoralla jarruja ja väistöjä.
Todella tehoreeni:thumbup: Aiempi 1:40 taso tippui 1:36,5. Enkä vieläkään ole tyytyväinen. Racechrono näytti edelleen virheitä.

wanico sanoi:
Kuinka usein tuo palstan klikkauslaskuri päivittyy?
(Välillä on tapana odottaa 500 napsua ennen kuin vastaan)

Nyt on yksittäinen räärää thriidi vetänyt viikkoon 20.000 napsua.
Joko ollaan suomenennätys vauhdissa?

Hyvä jos on saatu hyödyllisiä muutoksia aikaan. Mutta ei parilla muutosehdotuksella vielä legendaarisia klikkausmääriä saada aikaiseksi. :D

Miki sanoi:
Ja välillä voi käydä kurkkimassa, onko ruoho vihreämpää toisaalla. Tänään olin klo 10-14 Alastarossa KTM Riding Academy/Easy Drivers -vuorolla. Neljä tuntia non stop rata käytössä. Enimmillään ~15 kuskia, alkuun pari tuntia ~5, kun osa treenasi kiihdytyssuoralla jarruja ja väistöjä.
Todella tehoreeni:thumbup: Aiempi 1:40 taso tippui 1:36,5. Enkä vieläkään ole tyytyväinen. Racechrono näytti edelleen virheitä.
Tuo on muuten oikein hyvä setti, kehtaa suositella muillekin. Siinä saa parhaimmillaan aika paljon eväitä tiiviissä paketissa, taitaa isoin rajoittava tekijä olla oppilaiden kyky omaksua/vastaanottaa.

Mä ainakin luen tätä ketjua vaan sen takia, että näkee kuinka kauan
yksi mies jaksaa jankuttaa samasta asiasta. Ja luultavasti aika moni muukin, että se niistä
klikkauksista.:baahaahaa:

Minä kun kuvittelin, että sekunteja lasketaan vain kierrosajoissa, mutta tärkeämpää näyttääkin olevan settien pituuden mittaaminen sekuntikellolla.:p

jasu75 sanoi:
Mä ainakin luen tätä ketjua vaan sen takia, että näkee kuinka kauan
yksi mies jaksaa jankuttaa samasta asiasta. Ja luultavasti aika moni muukin, että se niistä
klikkauksista.:baahaahaa:

Kansa tarvii sirkushuvinsa. Nyt alkaa kylläkin popparit jäähtyä, kun on vain viestejä mutta ei mitään uutta sisältöä.

Vuorela sanoi:
Kansa tarvii sirkushuvinsa. Nyt alkaa kylläkin popparit jäähtyä, kun on vain viestejä mutta ei mitään uutta sisältöä.

Ehkä olisi aika uusille aiheille ja uusille spedeille.

Eli .ORGin ajokouluttajat voisivat nyt reippaasti kehua ja kiittää Wanicoa ja PekkaVeetä erittäin hyvästä ja harvinaisen poikkeuksellisesta työstä, niin päästäisiin jo uusien aiheiden kimppuun... On jo kaikille aika selvää että vastaohjaus on ainut tapa ohjata pyörää ja .org järjestää paskoja ratapäiviä missä ei kansaa kuunnella ja suositaan vaan kavereita. :D

jaulis sanoi:

Eli .ORGin ajokouluttajat voisivat nyt reippaasti kehua ja kiittää Wanicoa ja PekkaVeetä erittäin hyvästä ja harvinaisen poikkeuksellisesta työstä, niin päästäisiin jo uusien aiheiden kimppuun... On jo kaikille aika selvää että vastaohjaus on ainut tapa ohjata pyörää ja .org järjestää paskoja ratapäiviä missä ei kansaa kuunnella ja suositaan vaan kavereita. :D

Olen noin kymmenessä orgin tapahtumassa talkoolaisena mukana ja aika usein mahdollisesti joku asia on toteutettu ehdotukseni jälkeen toisin. Nyt siis herää kysymys miksi hyvästä ei saa tehdä parempaa?
(Keneltä se on pois jos lippumies pääsee turvaan paahteelta, sateelta tai kylmältä tai jos makkaroita ei makseta orgin, vaan sponsorin kassasta)

Olen itsekin sitä mieltä että 90% siitä mitä kirjoitan on ihan täyttä paskaa.
Enkä oikeasti ymmärrä miksi jokainen turpakäräjille kirjoitettu kommentti vetää viikosta toiseen tuhat lukukertaa.
Eihän siellä paikanpäällä käy ku reilut 10 heppua.

Mut, mut sit taas maggaroilla, letkoilla tai ratapäivillä tulee joku tuntematon taputtamaan olalle ja sanoo keep on, pidä sauna lämpimänä. Ni en mä sit itsekään tiedä mikä on oikein.

Eikös tuolla valikossa ole ihan täppä jolla ei toivotun kirjoittelijan viestit saa piiloon?
Ite en ole kokeillut miltä ketjut sen jälkeen näyttää, koska pystyn ihan silmillä hyppäämään ei toivotun nikin kirjoituksen yli.

Minusta ratailu sai tässä viikon aikana ihan helvetisti lisänäkyvyyttä. Ja sen 20.000 klikkauksen takana moni miettii, että pitäiskö se homma käydä ite tsiigaamassa livenä.

Eihän kukaan tuu letkoillekkaan jos niistä ei kirjoitella.

Man väntar inte på tillfället, man skapar det.

jaulis sanoi:
On jo kaikille aika selvää että vastaohjaus on ainut tapa ohjata pyörää ja .org järjestää paskoja ratapäiviä missä ei kansaa kuunnella ja suositaan vaan kavereita. :D

Vastakohta tälle on .ORG vastaohjauspäivät lentävällä lähdöllä. Pekkavee hinaa letkaa ja Wanico pitää radan täyttöasteen maksimissa. :p

jaulis sanoi:

:D

Tehäänkö testi?

(Voi tähän muutkin oasllistua ku Jaulis)

Poista sieltä valikosta 5 nikkiä jotka sua eniten ärsyttää.

Ja sen jälkeen katso ja kerro minulle
A lisäänyikö vai vähenikö käyntikerrat tällä sivustolla?
B kuis kävi klikkauksille?
C palstalla vietetylle ajalle?

Sovitaanko testijakson pituudeksi 1 viikko?

Eli sama aika joka nyt on vietetty tässä keskarikeskustelussa.

Vastaa tuonne käräjäketjuun, tai poikkee livenä Tebarilla.
Ei siis huomenna vaan viikon päästä.
Tai saa huomennakin tulla, mut silloin ei vielä päästä keskustelemaan tämän experimentin tuloksista.

Voi klikkauksien ja suosion määrää, jos tehtäs keskiryhmään pikku muutos. Keskiryhmä radalle aina nopeen sekaan lämmittelykierrokselle ja joka setille lähtö lähtöharjoituksena. Ajoaika maksimoitu, keskustelua ja vääntöä vaarallisista ohituksista sun muusta riittäisi ratapäivien väliin... auta armias jos lähtöpunanen palaa sen yli 5sek, niin lähettäjä muilutetaan foorumilla, koska se oli ajoajasta pois.

NOx sanoi:
Vastakohta tälle on .ORG vastaohjauspäivät lentävällä lähdöllä. Pekkavee hinaa letkaa ja Wanico pitää radan täyttöasteen maksimissa. :p

Olisi taatusti hyvä setti. Rata täyttyisi kuskeista jotka kaikki vastaohjaisivat mutkat kuin kiskoilla ja aina kun joku poistuisi päättymättömästä letkasta niin The Warikkomies lennättäisi uuden vastaohjaus-oppilaan sekaan. Turhia "luokkajakoja" ei enää tarvittaisi ja jopa savonlinnassa opittaisiin ajamaan.

Uskon että palsta täyttyisi kiitoksista ja kehuista kouluttajille ja internet hiljenisi lopullisesti.

Jos sitä välillä tähän topickkiin keskiryhmän liittyvää asiota.

Nyt tullu itellä kolmisen vuotta keskiryhmässä ajeltua ja kehitys tuntunut vähän jämähtäneen. Viime vuonna tuli vielä enkkoja, mutta tänä vuonna jääny vähemmälle. No osin johtuu ajanottalaitteiden temppuilustakin, että alkuvuonna kellotetut kierrokset jäi vähemmälle, mutta ei se ajokaan ole erityisen nopealle tuntunut. Aikaisemmin kehitys varmaankin tullut avauksia parantamalla sekä kovemmilla jarrutuksilla. Eli piiska-avaus ja kammojarru perään :).

Nyt pitänyt sitten miettiä, että missä vika. Vikaan en ole lähtenyt etsimään alustan napsuista, vaan kyllä se löytyy niiden välistä. Viisaampia kuuntelemalla suurin ongelma on se, että mutkat tullut vedettyä pikkukaasulla läpi. Osaltaan myös vauhti tullut tapettua liikaa jarrussa. Vähän vaihtelee radasta ja mutkasta. Nyt botnialla yritin keskittyä siihen, etten koske kaasuun ennen apeksia (tai omaa olettamaa siitä), vaikka tuntuis, että vauhti ei riitä. Seuraavalla kerralla ois tarkoitus opetella uskaltaa mennä mutkaan sisään jarrulla. Aluksi vaikka ihan vain sen verran, että saa jarruvalot vilkkumaan. Jos se rohkeus ja luotto siitä sitten pikkuhiljaa kasvais sitten. Linjoissakin luonnollisesti parantamisen varaa, mutta eiköhän siihenkin auta, että saa nuo ajamisen perusteet paremmin haltuun.

Olenko pahastikkin hakoteilla ajatuksieni kanssa?

rantaile sanoi:
Jos sitä välillä tähän topickkiin keskiryhmän liittyvää asiota.

Nyt tullu itellä kolmisen vuotta keskiryhmässä ajeltua ja kehitys tuntunut vähän jämähtäneen. Viime vuonna tuli vielä enkkoja, mutta tänä vuonna jääny vähemmälle. No osin johtuu ajanottalaitteiden temppuilustakin, että alkuvuonna kellotetut kierrokset jäi vähemmälle, mutta ei se ajokaan ole erityisen nopealle tuntunut. Aikaisemmin kehitys varmaankin tullut avauksia parantamalla sekä kovemmilla jarrutuksilla. Eli piiska-avaus ja kammojarru perään :).

Nyt pitänyt sitten miettiä, että missä vika. Vikaan en ole lähtenyt etsimään alustan napsuista, vaan kyllä se löytyy niiden välistä. Viisaampia kuuntelemalla suurin ongelma on se, että mutkat tullut vedettyä pikkukaasulla läpi. Osaltaan myös vauhti tullut tapettua liikaa jarrussa. Vähän vaihtelee radasta ja mutkasta. Nyt botnialla yritin keskittyä siihen, etten koske kaasuun ennen apeksia (tai omaa olettamaa siitä), vaikka tuntuis, että vauhti ei riitä. Seuraavalla kerralla ois tarkoitus opetella uskaltaa mennä mutkaan sisään jarrulla. Aluksi vaikka ihan vain sen verran, että saa jarruvalot vilkkumaan. Jos se rohkeus ja luotto siitä sitten pikkuhiljaa kasvais sitten. Linjoissakin luonnollisesti parantamisen varaa, mutta eiköhän siihenkin auta, että saa nuo ajamisen perusteet paremmin haltuun.

Olenko pahastikkin hakoteilla ajatuksieni kanssa?

Ihan oikeilla jäljillä. Jarrujen kanssa kannattaa olla riittävän pehmonen ja ruveta kiristämään niitä vasta sitten kun vauhti riittää apeksiin asti. Sen verran voi jarrua yrittää laahata, että keula pysyy nipussa eikä pomppaa suoraksi ennen apeksia.

Back