Birke sanoi:Itsellä lähtee kausi käyntiin kuun lopussa Kemorassa JMU:n kolmepäiväisellä ajoleirillä.
Varaudu ottamaan lumikola mukaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Birke sanoi:Itsellä lähtee kausi käyntiin kuun lopussa Kemorassa JMU:n kolmepäiväisellä ajoleirillä.
mattipoeka sanoi:Noni, ens vuonna taas hirveää analysointia ratapäivillä![]()
Nuo analysoinnit, kuvailut ym. toisen suolan tähän hommaan. No, analysoidaan Jarkon kanssa sit tuolla MP-tuen päivillä sitäkin enemmän Bobo sanoi:Harmittaa, kun Org ei noita kausikortteja tälle kaudele myynytNuo analysoinnit, kuvailut ym. toisen suolan tähän hommaan. No, analysoidaan Jarkon kanssa sit tuolla MP-tuen päivillä sitäkin enemmän
![]()
.Tarkoitus kuitenkin olis,kun käsi alkaa antaa myöden,että pääsisi puolen kesän jälkeen jo ajamaan nopeessa.grandi67 sanoi:Näinpä tulee käymään.Tarkoitus kuitenkin olis,kun käsi alkaa antaa myöden,että pääsisi puolen kesän jälkeen jo ajamaan nopeessa.
Tarviiko nastarenkaiden kanssa lämppäreitä?Nitrous sanoi:Varaudu ottamaan lumikola mukaan.![]()

laatite sanoi:Katselin viime kesältä videota alastaron seteistä. Huomasin omasta ajostani, että käännän liian aikaisin joka mutkaan sisään. Toisinaan nostin pyörää uudelleen pystyyn ja jouduin kallistamaan uudestaan. Välillä taas vaikutti siltä, että linja meni aikaisen sisään käännön takia leveäksi mutkan ulostulossa.
Olisiko jollain rataketulla tähän ongelmaan jokin järkevä kikka? Tietysti käännä sisään myöhemmin on loistava neuvo...
Viime kesän paras alastarolla oli 1.26.6
laatite sanoi:Katselin viime kesältä videota alastaron seteistä. Huomasin omasta ajostani, että käännän liian aikaisin joka mutkaan sisään. Toisinaan nostin pyörää uudelleen pystyyn ja jouduin kallistamaan uudestaan. Välillä taas vaikutti siltä, että linja meni aikaisen sisään käännön takia leveäksi mutkan ulostulossa.
Olisiko jollain rataketulla tähän ongelmaan jokin järkevä kikka? Tietysti käännä sisään myöhemmin on loistava neuvo...

Grodin sanoi:Itellä ropisi 5 sekuntia pois yhden ratapäivän välissä kun hieroin mielessäni tarkkaan jarrutus, kääntö ja kiihdytys paikat, joihin ei aikaisemmin kiinnittänyt mitään huomiota vaan meni ihan mututuntumalla.
Esim alastaron pääsuoran päässä vasemmassa laidassa on tummempi paikkaus, sen rajalla liinat kiinni, aavistus viimeisen etäisyysmerkin jälkeen taitto sisään, sisäkurvin puolen kanttarin loputtua pyörää hiljalleen pystyyn ja hanaa.
Ei vaan löydy joka kurville moisia merkkejä, mutta onneksi kaikkien suorien päästä löytyy paikat ja merkit tiestä.
Pelkästään näillä eväillä päästiin kauan paikallaan junnanneesta 1:44 ajoista 1:39 aikoihin. Kaukana nopeasta mutta kehitystä sekin![]()
oukkis sanoi:Oon tainnu jäädä talvella taas kyydistä, kun nykyään keskiryhmä painaa alle 1:30 aikoja Alastarossa...
Itse oon saanu entisen keskiryhmän vauhdeissa 3-5 sekunnin parannuksia mm. seuraavasti:
- Seuraamalla linjojen näyttäjää (kiitti Sammy)
- Vääntämällä kaasukahvaa (Jalavan ehdotuksesta)
- Vaihtamalla pyörää (1000k7 -> trumppa)
- Vääntämällä hanan auki suorilla (Scuuban ehdotuksesta)
Mikään noista ei varmaankaan ole kyseiseen kehityskaaren vaiheeseen suositeltava tapa, mutta niin kuitenkin on tultu 1:55 vauhdeista 1:35 vauhteihin. Meinasin tulevana kesänä aloitella keskiryhmästä ja koittaa hivuttaa kohti nopeaa mm. jarruja tehostamalla ja moottorijarrulla valutusta vähentämällä. Viimeisintä sivua lukiessa rupee jo tuntumaan että paree palata ostamaan niitä hitaan lippuja...
Mä oon kyl pariinkin otteeseen ehottanut modelle ett tekis oman triidin nopealle ryhmälle, mut ei oo näkyny...oukkis sanoi:Oon tainnu jäädä talvella taas kyydistä, kun nykyään keskiryhmä painaa alle 1:30 aikoja Alastarossa...
scuuba sanoi:Mä oon kyl pariinkin otteeseen ehottanut modelle ett tekis oman triidin nopealle ryhmälle, mut ei oo näkyny...
tonttuj sanoi: