• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Keskinopeusmittaus mutkatiellä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja veepee78
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
saunan taakse tommosesta kaahailusta  
kaboom.gif

(kukkahattuhymiö)

Ei vain mene koneeseen kuinka se tuossa omalla kohdalla suoritettiin... "Perässä" eli vastaantullut auto sitä tuskin pystyi mittaamaan kun olin jo ottanut kypäränkin pois kun se vasta kurvasi paikalle. Eli ei kyllä voinut aikaa saada oikein ja kilsan matkalla sekunnitkin merkkaavat kyllä vauhtiin.
Mikähän siinä on hankalaa? Näkivät, että tulet vastaa vähän vauhdikkaammin, ottivat sopivan kiintopisteen mihin sinut merkkaavat, esim liikennemerkki. Naps -> ajanmittaus päälle. Kääntävät auton ympäri ja laittavat matkanmittauksen päälle samassa kohtaa mistä ajanmittaus alkoi.
Tulet perille pysäytysautolle, joka ilmoittaa radiosta siviiliautolle, jossa ajanmittaus pysäytetään. Siviiliauto tulee perässäsi rysälle, jossa toteavat kuljetun matkan/ajan ja tekevät laskelman.

Näin se ainakin mulle aikoinaan tapahtui.

Tokihan tuossa on pientä virhemarginaalia olemassa, mutta se on pientä verrattuna piikkinopeuteen.
Tokihan se kuullostaa hassulta, jos mitattu matka oli tasan 1000 metriä, sitten se voisi haista. Jos epäilet, kuten nyt siltä näyttää, niin valitusta kehiin. 2 viikkoa aikaa rakentaa valitus, kehoitan kyllä ottamaan yhteyttä lakimieheen, koska raastupaanhan siinä mennään. Näin mä itse tekisin... Ja teinkin.
Lainaa vaikka jostain gps-paikannin ja laita mittaamaan matkaa pysäytyskohdasta taaksepäin 1000 metriä ja muistele tuliko siviilipoliisi vastaan siinä kohtaa. Kaksi kiintopistettähän heillä täytyy olla, alku ja loppu. Tuosta lähtisin miettimään rakentaisinko juttua eteenpäin. Jos todellinen matka menee yli 1000 metriä olisin hissukseen.

Mäkään en ollut kovin onnellinen aikoinaan siitä 168 keskinopeudesta minkä onnistuivat mittaamaan, mutta jos olisivat saaneet sen +200 huipun, niin silloin olisi voinut jo vituuttaa.

Mikähän siinä on hankalaa? Näkivät, että tulet vastaa vähän vauhdikkaammin, ottivat sopivan kiintopisteen mihin sinut merkkaavat, esim liikennemerkki. Naps -> ajanmittaus päälle. Kääntävät auton ympäri ja laittavat matkanmittauksen päälle samassa kohtaa mistä ajanmittaus alkoi.
Tulet perille pysäytysautolle, joka ilmoittaa radiosta siviiliautolle, jossa ajanmittaus pysäytetään. Siviiliauto tulee perässäsi rysälle, jossa toteavat kuljetun matkan/ajan ja tekevät laskelman.

Näin se ainakin mulle aikoinaan tapahtui.
Juu, tuon ymmärrän kyllä, mutta kuten aiemissa posteissa sanoin, pysäytysauton jamppa ei kyllä ollut tietävinään tuosta taktiikasta mitään kun kysyin että miten nopeus on mitattu. Vastasi vain että "näin se minulle ilmoitti". Ja kun vielä sanoi että oli ajanut takana ja mitannut nopeuden
033102ass_1_prv.gif
Painotan, että se ei missään vaiheessa ehtinyt ajaa perässä. Jotenkin tuntuu että tuossa kohtaa on kusetettu, mutten viitsi käydä vääntämään, maksan pois sillä hyvä.

siinä sakkolapussa lukee luultavasti "mitattu keskinopeusmittarilla sillä ja sillä matkalla" ei "mitattu keskinopeusmittarilla vastaan tulevana".

Tutkalla mitataan vastaan tulevien nopeuksia. keskinopeusmittarila ajetaan joku tietty matka, jossa mitataan aika ja matka josta saadaan nopeus.

mittaus auto oli luutavasti joku muu kuin sinut pysäyttänyt porsliini.

jos tiedät ajaneesi ylinopeutta, niin mitä siitä valittamaan kun olet virheen tehnyt....

..eli tarinan opetus: Jos tietää ajavansa ylinopeutta, kun tulee skoudet vastaan, niin sillon olis hyvä hetki vetästä tien sivuun hetkeksi tupakille/tarkistaa karttaa/ tjms.
smile_org.gif

Back