• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kesällä suuremmat vakuutusmaksut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dabster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hieno homma, ettei vakuutusta ottaessa tällaisesta huomattu mitään mainita
mad.gif

Onko muilla käyttäjillä tästä kokemuksia, entäs muut yhtiöt - onko tällainen kesälisä nykyinen trendi muissakin laakeissa?
Nyt on kyllä uusavuttomuus huipussaan.
thumbs-up.gif

Kannattaa lukee ne vakuutusehdot, joissa asia ihan varmasti kerrotaan.

Itse tässä alkuvuoden aikana käynyt läpi kaikki vakuutukseni lähes kaikkien vakuutusyhtiöiden tarjousten perusteella ja kyllä toi asia jokaisessa mainittiin jos se tavallisesta poikkesi.

Suurin osa maksusta suurimmassa osassa peritään kesällä.
Kyllä tämä asia aika monelle muullekkin näyttää hieman ihmetystä tuottavan, eli sä voit noiden sun uusavuttomuuksiesi kanssa painua vaikka sanonko minne..
Itse vertailin kans noita vakuutuksia vuoden alussa kun ostin pyörän.

En tiedä minkälaisia puusilmiä niitä vakuutuksia on lukenut. Kyllä mä ainakin huomasin ne tekstinpätkät, missä oli eri vaihtoehtoja sille maksamiselle.

Sit myöhemmin vielä tein soittokierroksen ja aina ne mainitsi noista maksuehdoista.

Hieno homma, ettei vakuutusta ottaessa tällaisesta huomattu mitään mainita
mad.gif

Onko muilla käyttäjillä tästä kokemuksia, entäs muut yhtiöt - onko tällainen kesälisä nykyinen trendi muissakin laakeissa?
Nyt on kyllä uusavuttomuus huipussaan.
thumbs-up.gif

Kannattaa lukee ne vakuutusehdot, joissa asia ihan varmasti kerrotaan.

Itse tässä alkuvuoden aikana käynyt läpi kaikki vakuutukseni lähes kaikkien vakuutusyhtiöiden tarjousten perusteella ja kyllä toi asia jokaisessa mainittiin jos se tavallisesta poikkesi.

Suurin osa maksusta suurimmassa osassa peritään kesällä.
Kyllä tämä asia aika monelle muullekkin näyttää hieman ihmetystä tuottavan, eli sä voit noiden sun uusavuttomuuksiesi kanssa painua vaikka sanonko minne..
Itse vertailin kans noita vakuutuksia vuoden alussa kun ostin pyörän.

En tiedä minkälaisia puusilmiä niitä vakuutuksia on lukenut. Kyllä mä ainakin huomasin ne tekstinpätkät, missä oli eri vaihtoehtoja sille maksamiselle.

Sit myöhemmin vielä tein soittokierroksen ja aina ne mainitsi noista maksuehdoista.
Tosi hienoa että huomasit, vähänkö mä olen ylpeä sinusta!
tounge.gif

Kun maksaa yhdessä erässä kirpasee vain kerran vuodessa ja saa mahdolliset maksutapa-alennukset.
Juurikin näin.
Nimenomaan näin niin homma on hoidettu eikä tarvitse sen enempää naukua. Kannattaa katsoa hieman nokkaansa pitemmälle. Maksaa vaikka tammikuussa niin ei tarvise maksaa kesällälainkaan ja jakautuu kulut tasaisemmin niin kuin tuossa joku peräänkuulutti... Tällai sen ainakin voi hoitaa...

Voiskohan tää vakuutusmaksujen painotus kesälle johtua siitä, että uusien lakien mukaan pyörän voi poistaa liikennekäytöstä palauttamalla kilvet ja maksamalla muistaakseni 10,20€ ja samalla vakuutusmaksu keskeytyy. Ja takaisin liikennekäyttöön otto maksaa saman 10,20 + uudet kilvet 6€, tai jos haluaa vanhat takas niin 8€... melkonen säästö jos tolla vois kikkailla(siis jos olis tasamaksut ympäri vuoden). Tuli vaan mieleen kun juuri ostin ensipyöräni, ja se oli pari kuukautta sitten poistettu liikennekäytöstä juuri vakuutusmaksujen takia.

Eikös tuo ole aivan looginen juttu. Nordeassa saa laskutuksen kivasti miten haluaa, mutta sielläkin eittämättä ajokauden kuukaudet maksavat enemmän kuin hiljaisempi aika? Veikkaisin että monessa muussakin yhtiössä saa laskutuksen sovittua minkälaiseksi tahansa, vaikka tuollaista tasakuukausierää maksaiskin niin lopullinen säästö on aika häviävän pieni.

Ja kyllähän tuosta joka jampalle kerrotaan, vakuutusehdoissa, jotka varmasti kaikki lukee ennen nimen laittamista paperiin?  
biggrin.gif
Kannattaisi lukea, niin ei tulisi niitä nillitystopicceja vakuutuksen huonoudesta mikä kalliilla rahalla on otettu.

Ihmiset ei nähtävästi ymmärrä, että vakuutusta ottaessasi teet sopimuksen mihin toinen osapuoli on ladellut sopimusehdot (=vakuutusehdot). Näitä sopimusehtoja sitten noudatetaan, kun tavaran "lunastamisen" aika tulee = tapahtuu vahinko, vakuutus konkretisoituu. Kovin yksinkertaista. Kukaan teistä ei varmaan tietoisesti esim. työelämässäkään tee kauppoja lukematta sopimuksia? En puhu nyt raksapuolen ihmisistä jotka käy rautakaupassa ostamassa lisää nauloja... vai?

Back