• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kesää odotellessa: SV650s -04

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _paffa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jepjep!

Homma etenee hitaasti mutta varmasti...
biggrin.gif

Etumaski otettu irti ja vilkut vaihdettu eteen. Enää kolvaus ja maski takaisin. Vilkkujen "sovitteen" kanssa meinasi olla ongelmia mutta sorvasin vanhoista reikää hieman isommaksi että mahtui ledivilkkujen varsi läpi.
Vilkuiksi tuli siis tälläiset: http://www.shin-yo.de/artikeldetails/details_203-892.html

Taakse ostin MSP:n kilpitelineen motoplazasta hintaan 59e joka sisälsi rekisterikilvenvalon (ledi). Hyvin se istu siihen paikoilleen mutta viimeinen ruuvi kiristyi liikaa ja katkesi rungon sisälle. JES! Apuun löytyi paikallisesta pulttiliikkeestä ostettu vastakierretappisarja (20e prkl!). Hyvin se pultin loppu sieltä ulos tuli eikä kierteetkään vahingoittuneet. Teline on nyt onnistuneesti kiinni ja tilalla vahvemmat pultit. Eteen tuli siis vilkut lyhkäsemmillä varsilla ja taakse samallaiset hieman pidemmillä varsilla. Hyvä puoli vilkuissa on että niissä tuli mukana valmiit etuvastukset.

Pikku probleema on vielä enkä ole aivan varma kuinka sen toteutan. Kuten joku jo mainitsikin vaatii takakate hieman paikkaamista koska kilpiteline ei tukkinut reikää kokonaan ja vesi/kura pääsee takapään sisälle kilpitelineen vieressä olevista koloista. Mielessä kävi jos paikkaisin reiät muovilärpäkkeillä jotka löisi popniiteillä kiinni alkuperäiseen "undertrayhin". Jos jollain muulla on parempia ehdotuksia niin otetaan mielellään vastaan.

Kuvia pasteen kunhan saa projektia pikkaisen vielä eteenpäin eli katteet kiinni ja juotokset juotettua!

Seuraavaksi odotetaan Two Brothersin M5 vaimenninta ja Poly26 bellypania asennettaviksi.
http://www.oberon-performance.co.uk/acatalog/Suzuki_SV650S.html Tuolta tilasin öljytankin korkin koska ei niitä muualtakaan saanut ja koneistamoon en ko. tehtävää jaksanu viedä. Hintaa korkille tulee n.13e postikulujen kanssa.

Palaten vielä aikaisempiin keskusteluihin bellypanista. Itse olen sitä mieltä että pyörä on paremman näköinen sen kanssa ja toivon kovasti että se pitäisi moottorin pohjan myös puhtaampana. Eli lähes 85% bellypan on ulkonäkösyistä.

EDIT!! Tänään tuli Mach:lta ilmoitus että on laittanut bellypanin matkahuollon rahtiin eli pitäisi olla täällä huomenna tai viim. maanantaina
smile_org.gif

Moro Paffa!

Niistä peräpään koloista.

Itse väkersin tuossa talvilomalla perän kolot umpeen omasta SV:stä.
Laitoin alkuperäisen "undertrayn" sisäpinnalle liimalla kolot peittävät ohuet muovilärpäkkeet. Nythän "undertrayn" ja maalatun peräkatteen väliin jää edelleen matala kolo. Tähän matalaan koloon laitoin Würthin mustaa MS-polymeerimassaa. Liimaa tiukasti, on joustavaa ja päällemaalattavissa.(Würthillä oli jotain toistakin mustaa massaa, mutta siinä oli kovemmat myrkyt, en tiedä mitä olis katteet tykänny.)

Ainut ongelma on saada kerralla sileetä jälkeä, on sen verran räkää materiaalia, ei parane montaa kertaa lääppiä.

Mun SV on musta, joten ei näy tuo väkerrys niin helposti. Mutta olen silti tyytyväinen pikku kätösteni  jälkeen, eikä kura pääse penkin alle.

(Ne kolot voi tukkia myös vaikka vaahtomuovilla tai jollain muulla mikä estää ton massan pääsyn katteen sisään.)

Tuossa meidän pienempi:
2006%5C12%5C09%5Cbikepics-742558-800.jpg

-Bellypan
-Putki Micron
-etuvilkut
-takavalo kirkkaalla lasilla+vilkuilla
-kilpiteline
-duck tail

p.s profiilissa isoveli

Hyvältä näyttää sähköputkimies!

Itse en ajatellut laittaa ducktailia kun kuitenkin tulee tarve kyydittää ihmisiä. Mutta se siitä.

Vilkut asennettu ja kolvattu kiinni. Muuten hyvät mutta vilkkuu hieman liian nopeasti. Vilkuissa tuli mukana valmiit etuvastukset ja Motoplazan myyjä väitti vahvasti että toimii. Nyt se olis sitten varmaan vilkkureleen vaihto edessä. Muuten kaikki toimii aivan kuten pitääkin.

EDIT! Nyt näyttää siis tältä. Kuvattu kännykällä mutta kunhan katteet ja härpäkkeet kiinni otetaan kunnon kuvia
062802jumpie_prv.gif

msp_vilkut_1.jpg

msp_vilkut_2.jpg

Btw. torrenteista löytyi todella kattava huoltomanuaali 03-> noin 50mb pdf:iä.
smile_org.gif

Hyvältä näyttää sähköputkimies!

Itse en ajatellut laittaa ducktailia kun kuitenkin tulee tarve kyydittää ihmisiä. Mutta se siitä.

Vilkut asennettu ja kolvattu kiinni. Muuten hyvät mutta vilkkuu hieman liian nopeasti. Vilkuissa tuli mukana valmiit etuvastukset ja Motoplazan myyjä väitti vahvasti että toimii. Nyt se olis sitten varmaan vilkkureleen vaihto edessä. Muuten kaikki toimii aivan kuten pitääkin.

Btw. torrenteista löytyi todella kattava huoltomanuaali 03-> noin 50mb pdf:iä.
smile_org.gif
Ducktail lähtee avaimella irti ja penkin saa heittämällä tilalle. Ei siis estä kyyditsemistä millään lailla.
Jos vilkut vilkkuu liian nopeasti, niin voit koittaa erikokoisia vastuksia.
Omassa tapauksessani vilkkureleen vaihto oli tosin helpoin vaihtoehto. Ei tarvinnut kolvailla mitään. Vanha pois ja uusi tilalle...se siitä.
LUMETHAN SULAA!
062802jumpie_prv.gif

Niin tuo meikäläisen yoshi, kuin Paffankin vakiopönttö näyttää tosi pitkältä.
SVriderissa nähnyt kumpaisiakin itse lyhennettyinä ja näyttää hyvältä!
Vakiopönttö ehkä n kolmanneksen lyhennettynä on asiallisen muotonen.

PICT0015.jpg

9.jpg

20080727_09.jpg

Pistetään nyt oma pieni panostus tähän threadiin.
xs.php

kilpi
(vähän on tumma kuva)
Eli toi kilpiteline tuli tilattua hamicad.co.uk, asentu hyvin ja alkuperäset vilkut & kilven valo sopii tuohon.

_paffa olisko mahollista saada sitä manuaalia jotain reittiä?

Pasteen sulle linkin privana. Menee iltaan tai huomiselle.
smile_org.gif
Ok hyvä homma!
Ja väri on edellisen omistajan toimesta löytynyt kawan värikartoista
smile_org.gif
Putki olisi vielä hakusessa.. jos joltain löytyy vaikka käytetty slipari tai ehdotuksia mistä opiskelijan lompakolle ystävällinen putki, niin viestiä mulle päin. Vm. on siis 03

Pasteen sulle linkin privana. Menee iltaan tai huomiselle.
smile_org.gif
Ok hyvä homma!
Ja väri on edellisen omistajan toimesta löytynyt kawan värikartoista
smile_org.gif
Putki olisi vielä hakusessa.. jos joltain löytyy vaikka käytetty slipari tai ehdotuksia mistä opiskelijan lompakolle ystävällinen putki, niin viestiä mulle päin. Vm. on siis 03
Osta Ixil tai Micron -merkkinen. Ixiliä maahantuo ja myy http://www.motoplaza.org/ Näyttäs olevan: CS 8049 HSS PYÖREÄ ALUMIINI 299€

Toinen kohtalaisen halpa on tosiaan Micron. Suzuki SV650 03-> Teräs PCS63/O 290€ @ http://www.mpm-performance.com/2006/html_red/indexR.htm

Ps. taitaa olla pahemman luokan tyylimoka ottaa suitsaan väri kawan värikartoista :P
Sähköputkimiehelle: juu mun mielestä on liian lyhyt.
smile_org.gif

Nyt on postista haettua bellypan. Materiaali on lasikuitua ja ulkopuolelta pohjamaalattu ja kevyesti hiottu mutta kysymys kuuluukin: Mikä olisi hyvä pakkeli lasikuidulle ja helposti hiottavissa ja sellainen minkä automaalaamo hyväksyy "hyväksi" aineeksi.
smile_org.gif
Testisovitus tehdään tänään ja reiät porataan kohdalleen. Näyttäisi tulevan kolmella ruuvilla kiinni. Kuvia tulee ajallaan.
smile_org.gif

Tässäpä olisi kunnon kuvia pitkästä aikaa.:) Bellypan istui hyvin paikoilleen mut vähä jänskätti porailla kiinnitykselle reiät mut osu onneksi kerralla oikein
smile_org.gif
Öljytankinkorkki on parempi kuin hyvä ja titaani viimeistely on lähes 95% saman värinen kuin moottorikin.

bellypan_1.jpg

bellypan_2.jpg

bellypan_3.jpg

bellypan_4.jpg

kilpiteline_vilkut_1.jpg

kilpiteline_vilkut_2.jpg

oil_filler_cap.jpg

Mistä hommasit ton öljyntäyttökorkin? Pitäis vissiin itsekin hakea joku tommonen, jos oikein hifistelisi ja hankkis semmonen missä näkyy öljyn lämpötilakin  
cool.gif
. En vaan ikinä ole nähnyt missän kaupoissa esillä tommosia...

Anteeksi tyhmyyteni, mutta näin aloittelevana motoristina olen miettinyt muutamaa seikkaa tohon bellypaniin liittyen...

Ihan käytännössä, mihin kohtiin se tulee kiinni?
lookaround_orig.gif

Ja miten tommosten viimeistely, joutuuko ite paljon hiomaan ym. että saa semmosen fiksun olosen mihin uskaltaa heittää maalit päälle?

Anteeksi tyhmyyteni, mutta näin aloittelevana motoristina olen miettinyt muutamaa seikkaa tohon bellypaniin liittyen...

Ihan käytännössä, mihin kohtiin se tulee kiinni?  
lookaround_orig.gif

Ja miten tommosten viimeistely, joutuuko ite paljon hiomaan ym. että saa semmosen fiksun olosen mihin uskaltaa heittää maalit päälle?
Bellypan usein kiinnitetään kytkikopan/muiden osien pultteihin metallinsuikaleilla muutamasta(n 2-6kpl)kohtaa. Helppo homma.

Tarvikepalikat tarvinnevat jonkunnäköisen hieraisun ennen maalausta.. itselläni maalari teki tuon sopuhintaan ja on hyvän näkönen.

Ilmoitusluontoista asiaa:
Ostin 14-piikkisen eturattaan paremman kiihtyvyyden ja sitkeyden toivossa.
Kutosellahan tämä ei varmana jaksa vetää rajoittimeen, joten huiput tuskin ainakaan kärsii.
Tilasin öhlinsin .90/mm jouset ja jäykemmät 20w öljyt eteen.
Kävin myös lidlissä ostoksilla: akkulaturi, sadehaalari, kakkoshanskat, huppupäähine ja ensiapulaukku. Ei ollut pahan hintasia!

Back