• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kesä meni, voiko tätä enää ajokaudeksi sanoa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jumppanen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Huurteeseen on auttanut tähän mennessä ihan 100-0 pinlock -kalvo visiirissä. Reunat joilla kalvo ei ylety toki huurustuu, mutta muuten on toiminut ihan tajuttoman hyvin.
Onko silmälasit?

Ne alkaa nimittäin olemaan vittumainen kombo huurtumisissa, samoin kuin eilen kuvailmeani kaatosade kun ehti vermeet kastua sisältä jo kypärää päähän vetäessä.

On pinlock, breath guard, jne, mutta kyllä silti tuollaisissa olosuhteissa saa huurtumisen kanssa kiroilla...

Nythän ne sopivat ajokelit alkavat,ei ole liian kuuma ja lomakausi ohi, saa keskittyä enempi ajamiseen.
062802jumpie_prv.gif

Oli vaan niin kivaa lämpimään aikaan, kun pitojakin oli. Nyt aamukylmällä pitää olla varovainen liukkauden suhteen...
omg.gif

No otsikkoon vastaten: Ei se vielä ole ohi, kun voi pukeutua paremmin.

Ongelmiin vastaten: No jos ei kiinnosta pukea enään, antaa sitten olla.

Itse saatan olla täysin poikeavaa rotua pyöräilijänä, koska nautin jossain määrin ajokamppeitten pukemisesta ja siitä kasvavasta turvallisuuden tunteesta kun on suojaa ympärillä jos jotakin sattuu. Tämän jälkeen nautin ajamisestakin enemmän.
Samaa rotua, itse asiassa nyt paljon mukavampaa päristellä kun ei tarvi helteessä hikoilla. Kausi jatkuu niin kauan kunnes maa on valkoinen.

Taidan olla syntynyt väärään maailmanosasan. Ympäri vuoden lämmintä i.e. Miami ois mun juttu.... Siellä riittäs ne shortsit ja tpaita.... Oli niin vapaa olo. Nykyään tulee lähdettyä autolla siitä syystä, että avaimet kouraan ja menoksi. Sitä on jo melkein perillä samassa ajassa, kun pukee ajokamoja päälle....

Ehkä tää ei vaan oo mun juttu tää prätkäily....

Varusteet ajokelien mukaan niin hyvin on pärjätty selkävikasenakin viimeset 20v...Ajokausi loppui viime vuonna lokakuussa...eikö ensiviikolle luvattu n.+18 astetta tänne etelään...
wink.gif

Onko silmälasit?

Ne alkaa nimittäin olemaan vittumainen kombo huurtumisissa, samoin kuin eilen kuvailmeani kaatosade kun ehti vermeet kastua sisältä jo kypärää päähän vetäessä.

On pinlock, breath guard, jne, mutta kyllä silti tuollaisissa olosuhteissa saa huurtumisen kanssa kiroilla...
Arain viperissä tuo alkuperäinen "breath guard" on yksi paha rillien huurruttaja. Sen kun vetää pois niin rillit pysyy auki – se kun ohjaa oman hengityksen suoraan rilleihin, ilman sitä oma hengitys menee pin-lockkiin.

Aika vähiin jäi kyllä ajot tänä kesänä. Tosin sään lisäksi muitakin vaikuttavia tekijöitä oli kuten pienehkö budjettivaje
tounge.gif
(ehkä sen toisen moottoripyörän ostaminen ei nyt ollut ihan järkevin teko - mutta toisaalta, voiko sellaista sanaa käytää tämän harrastuksen kanssa kuin järkevä
tounge.gif
).

Mutta mielenkiintoiset kelit kyllä oli. Ei paranis valittaa, mutta ei mua ihan ole luotu noita trooppisia kelejä varten
biggrin.gif
Ensin kesä ihan stanan kylmää ja sit kun tuli lämmintä, niin tuli niin lämmintä ettei halunnut sitten kuitenkaan ajaa, kun pyörä vielä puski reilusti yli 90 asteista lämpöä suoraan jaloille sen muun +30 asteisen lämmön lisäksi. Ja nyt kun lämpö lähti niin se lähti sit kunnolla. Mutta toki aina 110% mieluummin tällainen kesä kun normaali suomalainen suvi eli sataa ku esterin perseestä
biggrin.gif

Tänäaamuna ensimmäistä kertaa töihin ajellessa tuntui että kesä on mennyt..  
bawling.gif
Syksyisen tuntuista..

Toissapäivänä piti vaihtaa nahkatakista goretakkiin, eilen vaihdoin hanskat paksumpiin. Vielä on hätävarana vuoriosat takkiin ja housuihin ja kaulan tuulisuoja.. Sitten kun ei niiden kanssa pärjää niin pakko pukata kawa talliin..

Viikonloppuna tuli vielä jotain 900km mittariin, hienoa oli mutta eilen meni mopo seisontaan. Ei ehdi, ei jaksa, ei huvita maksaa sadepäivistä (nyt tietysti intiaanikesä iskee...).

Hieno kesä oli mutta liika kuuma melkein, raja se on hikoilullakin, mutta paleleminen on vielä pahempaa. Mitään gorerytkyjä ei jaksa pitää ja sateessa visiiri huurussa väkisin muka "nauttia". Harrastus jatkuu tallissa... ens kesänä taas, kyllä se tulee. Sitten onkin tarkoitus suunnata enempi radalle... ei tuolla tien päällä saa kilokyykyllä oikein nautintoa. Jos ei saa radallakaan niin sittenhän on tää harrastus nähty
bawling.gif
Ai mut jäähän se sora vielä
idea3.gif

Saan kortin tässä viikon kahden sisään, ni mulla ainakin alkaa se ajokausi vasta!
tounge.gif

Ja koitan ajaa sit kunnes ei vaan voi enää...

ei mua ihan ole luotu noita trooppisia kelejä varten
Sama mulla, mieluummin tommonen 15 astetta raikas syyskuulas ilma! Helteellä kun aukasi kotona ajotakin, oli t-paita tosiaan märkä – ei sillälailla kokotumma full-size-dallas, vaan selllanen jokapaikasta täysin flit-flät-ääntä pitävää litiä... hetken roikottaa sormista niin pisaroita tippuu lattialle (joita tippu myös rotsin hihoista henkarissa). Niinkuin raanan alla viruteltu.

taitaa jatkuva vakuutus mulla muuttua 1kk vakuutukseksi. Pistetään alkamaan, kun hellekausi osuu kohdilleen...

Kyllä se keli kumman viileelle tuntuu, vaikka huhtikuussa vedettiin jo -2C lämpötilassa aika varovasti kun oli vielä ajorata jäässä. Kurkku oli yhtä kipeä kuin nytkin, tosin nyt vilustuminen ei tullut mopoilusta
wink.gif

Ens viikolla vielä pitää työmatkaakin vetää pärrällä, mutta kieltämäti on ollut mielipuolessa jo talvivarastoinnin lokaatio. On nimittäin ainakin tuo edullisemman pään Misukka sen verran luikas jo noin 10C lämpötilassa, että meinaa alkaa innokkaammissa nurkka-avauksissa kirjoittaa
baaa.gif

Minä taas en ajellut +30c keleillä juuri lainkaan.Ilma suorastaan poltti
iholla.
Nyt 10-15c lämpötilat ovat mainioita pyöräilyyn.Ei törmäile ötökät
visiiriin eikä puske hikeä vaatteisiin.

Taidan olla syntynyt väärään maailmanosasan. Ympäri vuoden lämmintä i.e. Miami ois mun juttu.... Siellä riittäs ne shortsit ja tpaita.... Oli niin vapaa olo. Nykyään tulee lähdettyä autolla siitä syystä, että avaimet kouraan ja menoksi. Sitä on jo melkein perillä samassa ajassa, kun pukee ajokamoja päälle....

Ehkä tää ei vaan oo mun juttu tää prätkäily....
Rupee Harrikka-ukoksi, H-D säilyttää hyvin arvonsa, halvat vakuutukset ja baarissa on paljon kavereita ym.
tounge.gif

Ite ajattelin ajaa niin pitkään ku tiet pysyy sulina eikä räntää tule alas, pyörälle kun ei ole tallia ja ei viitti sitä säiden armoilla ympäri vuoden pitää. Joku kunnon kerrasto vaan pitää vielä ostaa niin tarkenee, käsivarret nyt ajellessa jäätyy ekana ja sit nilkat ja alaselkä
smile_org.gif
Mutta mukava näin syksyisinkin ajella, jos ei vaan hirveästi tule vettä eikä tuule.

Just tulin vajaan 150km lenkiltä.
Hieman vilpoisat on varpaat ja sormet.

Pitäisi panostaa kahvanlämmittimiin tai kunnon rouherukkasiin...:)

Kyllähän tuo tahtoo suorittamista jo olla kun ei uskalla enää luottaa mutkissa renkaiden pitoon kylmällä asfaltilla...

Back