• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kertokaa miks etunen kuluu toispuoleisesti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hans_81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
thumbs-up.gif
Kyllähän tuo nyt jokainen huomaa jotta se johtuu maapallon pyörimisliikkeestä..Saattaa auringonpilkuillakin olla osansa tuossa... ehkä soitto URSA:an olisi paikallaanKoska maapallo pyörii wasemmalle niin pitäisi ajaa yhtäkovaa kun pallomme pyörii jotta se pyörimisliike ei söis tota rengasta tollai vrt. sorvaaminen
biggrin.gif

thumbs-up.gif
Kyllähän tuo nyt jokainen huomaa jotta se johtuu maapallon pyörimisliikkeestä..Saattaa auringonpilkuillakin olla osansa tuossa... ehkä soitto URSA:an olisi paikallaanKoska maapallo pyörii wasemmalle niin  pitäisi ajaa yhtäkovaa kun pallomme pyörii jotta se  pyörimisliike ei söis tota rengasta tollai vrt. sorvaaminen
biggrin.gif
biggrin.gif

Kannattaa myöskin suunnitella reitti aina sillain, että ajaa samaan suuntaan kuin maapallo pyörii. Selvää säästöä!

Jos en paremmin tietäisi niin olisin jo varma väittelemään että nuo kuvat on otettu omasta cebaristani, edellinen metzlerin z1 kului ihan samalla tavalla. Ja sama tuo minulle mistä kuluu, kun kuluu ne kumminkin aina loppuun
smile_org.gif

thumbs-up.gif
Kyllähän tuo nyt jokainen huomaa jotta se johtuu maapallon pyörimisliikkeestä..Saattaa auringonpilkuillakin olla osansa tuossa... ehkä soitto URSA:an olisi paikallaanKoska maapallo pyörii wasemmalle niin  pitäisi ajaa yhtäkovaa kun pallomme pyörii jotta se  pyörimisliike ei söis tota rengasta tollai vrt. sorvaaminen
biggrin.gif
biggrin.gif

Kannattaa myöskin suunnitella reitti aina sillain, että ajaa samaan suuntaan kuin maapallo pyörii. Selvää säästöä!
Kyllä asia johtuu tieteellisellä varmuudella siitä, että edessä on vain yksi jarrulevy, joka aiheuttaa etupyörän puoltamisen ja sitä kautta eturenkaan kulumisen toispuoleisesti.
tounge.gif

Tossa ilmiö johtuu kyllä sivuseisontatuesta, jonka takia renkaan toiselle kantille kohdistuu suhteeton rasite kyseisen mopon ollessa kyseessä.
wink.gif

Jos sulla on sisäkorvan labyrintissä karvat vinossa ja ajat sen takia hiukkasen kallellaan?? Kuluuko sulla kävellessä vasen kenkä enemmän??
biggrin.gif
(Ja ei sitten mitään herneitä nenään)
biggrin.gif

Ihmeteltiin tossa juuri, kun kaverin 750 kawan eturengas näyttää ihan samalta. Mun omasta pyörästä kuluu etunakki ihan tasasesti pykälille.

Minulla kuluu samalla tavalla. Takarengas kuluu tasaisesti.

Kukaan huomannu, että oikealle kaatuminen tuntuu luonnottomalta vaihtoehdolta esim. polkupyörällä ajaessa?
lookaround_orig.gif
Jotenkin vaan vasemmalle kanttaaminen tuntuu ainakin minusta hiukan luontevammalta ja sitä ei varo niin paljon kun oikealle kaartaessa.

Jaa miten liittyy aiheeseen...niin no...
blush.gif

Kukaan huomannu, että oikealle kaatuminen tuntuu luonnottomalta vaihtoehdolta esim. polkupyörällä ajaessa?
lookaround_orig.gif
Jotenkin vaan vasemmalle kanttaaminen tuntuu ainakin minusta hiukan luontevammalta ja sitä ei varo niin paljon kun oikealle kaartaessa.

Jaa miten liittyy aiheeseen...niin no...
blush.gif
Oon huomannu ... mut johtuukohan siitä, että oon oikeakätinen ja
niillä on tapana roikottaa vehkeitä vasemmassa puntissa. Siten
siis painopiste on vasemmalla. Tästä oli oikein tutkimuskin.
biggrin.gif

Toinen etutelsari antaa enempi periksi kuin toinen... tai sitten on jollain tapaa vinossa, vaikka oletkin mitannut että olis suorassa...
no tietty.. kuluneemmalta puolen iskari jarruttaessa painuu "syvempään". iskareissa feelua.
No täähän kuuluu jo samaan sarjaan kuin Buellin etujarru. Puoltaa aivan hemmetisti kun on törkeenkokonen levyjarru vain toisella puolella vannetta
biggrin.gif
033102ass_1_prv.gif

itellä oli aivan sama vika eturengas kului justiinsa tuohon tapaan ja kun päätin vaihtaa koko vanteen niin huomasin että vika oli vääntyneessä etuakselissa
omg.gif

No ei tuohon malliin kulumiseen tarvita todellakaan mitään vikaa. Itellä kaikista pyöristä on etunen kulunu samaan malliin. Tuskimpa kaikissa sama vika olisi!!!??

Mahtaskohan tohon vaikuttaa, jos ajaa paljon yhdellä kädellä? Pyörähän menee silloin vähän kallellaan, kun kiskoo stongasta vain oikealla kädellä.

Tää alkaa oikeesti jo olemaan aika hauska topicci!
biggrin.gif

Mä suosittelen taas sitä aurauskulmien tarkistusta. Yleensä se saa renkaat kulumaan aika pahasti ja jopa toispuoleisesti!
033102beer_1_prv.gif

Back