• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kerhomerkit, muut varusteet ja taatelintallaajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SupaHessu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikäköhän ihme täällä härmässä oikein ihmisiä vaivaa? Tänäänkin tuli joku ulkomaalaissyntyinen apina uhoamaan kun olin Kaskenkadun Nesteellä seisoin pyörän vieressä.

Show meni suunnilleen näin:
*Pelle tulee ja sytyttää röökin*
"Haluutko sä turpaas"
"Hääh? Ei nyt oo tarvis"
*Pistän pyörään avaimia ja rupean laittamaan kypärää päähän*
"Nii haluutsä turpaan? Sano vaan!"
"Mitää..? En"
*Pelle alkaa käymään uhkaavaksi (pelkotila pyörää ja itseään kohtaan kasvaa), nyppään avaimet moposta irti ja kiidän kassalle ilmoittamaan uhkaavasti käyttäytyvästä kaverista jos alkaa kunnolla tapahtua. Tällä välillä pelle heittää röökinsä josta on yksi sauhu vedetty pois ja nousee auton kyytiin. Palaan pelipaikoille ja ihmettelen kavereiden kanssa tilannetta.*

Vanhempi Yamahan YZF ja Suzuki oli vieressä parkissa ja pojat kaffella sisäpuolella. Tämä tapahtui siinä kymmenen jälkeen tänään.

Tuli siinä kotioon ajeltua todella varuillaan, koskaan sitä tiedä mitä sellainen auto tekee ja mistä sellainen tulee vastaan.

Ei mitään käsityksiä mistä tälläinen käyttyminen johtui. Tälle äijälle kumminkaan sanonut yhtään mitään vaikka firmassa sisällä ohi kävelin. Muuta selitystä tälle en keksi kuin, että kyseessä on jälleen sarjassamme suomileijonariipus kaulassa tapahtuma. Itselläni vain kerhon hihamerkki takissa kiinni (lätkä).

Muutenkin joillakin on kielteisiä mielikuvia moottoripyöräkerhoista. Tump ei nyt ainakaan oman (ja muiden harrastajien) käsityksen mukaan ole rikollisuuteen päin viittaavakaan firma. Taas puskee elokuvien stereotypiat pinnalle - jokainen firma ei ole kuin Cannonball tai Hell's Angel's.

Turun Moottoripyöräilijätkin on jo vanha yhdistys ja toimittanut pitkään pelkkää hyvää seuduille, mutta tuntuu luulot istuvan kovin syvässä.

Muutenkin alkaa ottamaan päähän (ja kovin) kun kaikki tunnutaan kytkettävän rasismiin... olen aivan varma, että tässä oli taas samanlainen "motiivi".

Onko muille tullut vastaavanlaisia tapahtumia eteen liittyen moottoripyöräilyvarusteisiin ja kerhokamoihin? Tarvitseeko tässä nyt sitten ruveta pelkäämään kun on takissa ja fillarissa lätkä kiinni? Pois sitä en ainakaan ota, se on selvä.

näitä kuule riittää.suomen valtio on kutsunut heidät paikkaamaan meidän työvoimapulaa.

usemmallekkin olen sanonut ja varoitellut kun joutuvat välillä tinkimään oikeuksistaan liikenteessä ja tuppaavat siitä provosoitumaan ja hieman päätä koputellen ja keskimmäistä sormea näyttäen ilmaisevat tunteensa, että koittakaa hitossa pitää pää viileenä ja antaa homman olla. nimittäin tänä päivänä on niin monenmoista sekopäätä liikenteessä kera monen moisten puukkojen, mutkien, että ikuna ei tiedä mitä heidän päässään liikkuu ja mitä tekevät.

tommoset vain pitäs pistää kerralla pinoon ja ojennukseen.

voitas me taviksetkin pitää toisistamme huolta...

mainitsit jotain epäilyksistä liittyen rasismiin..tuo meitin hyyssääminen alkaa olla jo siinä mallissa, että emme huomaa sitä jotta nämä rasismin "uhrit" itse pahimpia rasisteja.

nimittäin tänä päivänä on niin monenmoista sekopäätä liikenteessä kera monen moisten puukkojen, mutkien, että ikuna ei tiedä mitä heidän päässään liikkuu ja mitä tekevät.
Mutta jokaisella meillä moottoripyöräilijälläkin on aina kättä pidempää mukana, nimittäin kypärä. Ja silloin kun sekopää puukkojunkkari kohtaa itseään ja pyöräänsä puolustavan kilahtavan moottoripyöräilijän niin näkisin että puukkomies jää usemmiten hopealle  
kaboom.gif
kaboom.gif

nimittäin tänä päivänä on niin monenmoista sekopäätä liikenteessä kera monen moisten puukkojen, mutkien, että ikuna ei tiedä mitä heidän päässään liikkuu ja mitä tekevät.
Mutta jokaisella meillä moottoripyöräilijälläkin on aina kättä pidempää mukana, nimittäin kypärä. Ja silloin kun sekopää puukkojunkkari kohtaa itseään ja pyöräänsä puolustavan kilahtavan moottoripyöräilijän niin näkisin että puukkomies jää usemmiten hopealle
kaboom.gif
kaboom.gif
mää en oikein oo vakuuttunu noista e-hyväksynnästä huolimata kui hyvin kypärä suojaa kun joku vetää transitilla persuuksiin.
Tai pysäyttääkö 9 millisen. Kokeilkoon joku muu.

Kyseessähän oli niin stereotypia romani, elikeinomaha, mokkatakki, suorat housut, kiiltävät juhlakengät, vesiletti jne... Morasta en tiedä, mutten olisi epäillytkään.

Kypärän päähän laittaminen tosiaan jäi siihen, että jätinkin ruukun roikkumaan leukasuojasta käteni jatkoksi.

Itsekkin olen Tuppervaarin kanssa vähän samaa mieltä tästä asiasta, mutta niin se vaan on kun kerran on.

Eniten hämmästystä herätti se, etten ollut minkään sortin yhteydessä ollut tähän kaiffariin - väistin jopa sipsihyllyn kohdalla kun ohi oli tulossa, joten pakko olla lätkästä kiinni.

kaboom.gif
kaboom.gif
mää en oikein oo vakuuttunu noista e-hyväksynnästä huolimata kui hyvin kypärä suojaa kun joku vetää transitilla persuuksiin.
tässä varmaankin viitataan sillä että heilautetaan sitä "kilon lekaa" ohimolle
wink.gif
vaan jos miulle tullaan huuttaa että hoij saat morasta niin kyl siinä saa sitte melekee huutaa että niin meillä pohojammaallaki saa..
tounge.gif
vaan eipä siinä mittää antaa toisten uhota jos mieli tekkee, kuhan säästytään ilman kontaktia..

jatkakaa
062802moto_prv.gif

kaboom.gif
kaboom.gif
Jep. 9 millistä vastaan ei tietenkään pidä koittaa onneaan, mutta transiittia pääsee aina karkuun  
062802moto_prv.gif

Eniten hämmästystä herätti se, etten ollut minkään sortin yhteydessä ollut tähän kaiffariin - väistin jopa sipsihyllyn kohdalla kun ohi oli tulossa, joten pakko olla lätkästä kiinni.
ehkä tää kohtelias väistö oli pointti mikä sai vahingonlaukauksen vermon parkkipaikalta luulemaan et tälle voi alkaa uhoamaan.

kyllä kaikenlainen kunnioitus ja toisen koskemattomuus pitäisi säilyä.
aina se ei valitettavasti onnistu vaan homma alkaa lipeämään..

muistuu aikoja sitte sattunut paikallinen tapaus, kun lievä jo jonkin aikaa jatkunut terrori ja öykkäröinti loppui paikkakunnalla...
kaikki liha tottelee kuria.

Siellä sisällä kun on enemmän kuin leikkaussaliin menijällä niin ei niihin tepsi mikään.Karata on ainut oikea tapa. Muuten saat vetää 45 kertaa turpaan. Ja tosi on. Nää tulee aina vaan päälle, ja sen nimi on Killer.
cool.gif

Tod.näk. tää siirtyy ``miten teen maailmasta paremman paikan ilman että olen rasisti`` osastolle eli paskanjauhantaan aika sukkelaan. Mutta totuus on että suomen potkupallo/jalkaanpotijoiden maajoukkue on aivan saatanan reppanaa sakkia!

Juu!..kerholiivi ja Jellonariipus....todellinen onkelmamagneetti
cool.gif
biggrin.gif
2x ~120kg ~185cm kaljua rumaa miestä moottoripyörillä. Molemmilla liivit joissa kerhomme tunnus ja minulla vielä draggin' jeansin camohousut jalassa. Ihan rauhassa ollaan saatu kulkea niin Suomessa kuin Euroopassakin
biggrin.gif

Outoja mulkasuja, viereisen pöydän supinaa ja muuta sellaista ollaankin sitten Tolberon kanssa aiheutettu...
tounge.gif

Mulla on vähän samanlaisia kokemuksia Turusta, vaikka itsekään en ole ihan pienimmästä päästä fyysiseltä kooltani ja näin ollen "helppo uhri" (186cm/~100kg). Pari kertaa on tultu haastamaan ilman mitään syytä ja kummallakin kerralla on asialla ollut maahanmuuttajat. Kertaakaan tilanne ei ole mennyt tappelemisen tasolle, mutta lievää vittuilua/uhkailua kylläkin on ollut. Ainahan nämä apinat tulee isommalla porukalla aukomaan päätään. Onneksi on itselläkin aina ollut kavereita mukana. Ei muuta kuin lisää vaan pakolaisia Suomeen, niin kyllä se siitä...

Joku sanoi, että kypärällä vaan päin näköä puukkomiestä. Tuota tuota...kyllä se on niin, että jos vastustajalla on puukko ja itse olet käytännössä aseeton, niin sinulla on tasan kolme vaihtoehtoa: pakene, piiloudu, lennä. Puukkomiehiä vastaan ei tapella ilman järeämpää asetta ja puukkomiehiä vastaan ei myöskään painita. Tulee muuten noutaja ja nopeasti. Voihan sillä kypärälläkin lyödä tarvittaessa, mutta en laskisi sitä kovinkaan hyväksi lähitaisteluaseeksi.

Pohdintaa samasta aiheesta (ja ihan omilta kotisivuilta), kirjoitettu joskus kymmenen vuotta sitten

Ovatkohan kaikki toivottomat tenukepit, densat, dokut ja juopot aina entisiä motoristeja… Nimittäin kun pysähtyy ajoreissuilla tupakka- tai muulle tauolle, noin 102 % varmuudella paikalle ilmestyy jostakin (ilmeisesti jonkinlaisen siirtosäteen tuomana) 30–40-vuotias vahvasti alkoholisoitunut miespuolinen henkilö (asu voi vaihdella, mutta haju ei) ja keskustelu kulkee yleensä samaa rataa:

– Terve, miten iso tuo prätkä on? – Seiskapuolikas.

– Ai jaa, mä luulin isommaksi, mulla oli aikoinaan ysikawa. (Pyörä vaihtelee mutta yleensä oman aikakautensa kunkkumopo.) – Joo se oli ihan hieno pyörä.

– Joo niin oli, silloin sitä ajeltiin ja aina ilman kypärää, enkä pistäs päähäni nyttenkään. – Vai niin.

– Mites kovaa tuo sun seiskapätkä liikkuu. – 230 kilsaa tunnissa.

– Elä kuule jätkä ala mulle valehtelemaan, eihän ysikawakaan niin kovaa kulje. – Mutta tässä on kato 40 heppaa enempi.

– Elä kuule rupee jätkä vittuilemaan, mun kaverilla oli tonniviissatanen (?) Honda joka kulki ainakin kolmeesataa. – Vai niin, mä taidan tästä ajelemaan.

– Tarjoo kuule tupakka. – Loppu just/mä en polta/tai muu selitys.

– Anna kuule kymppi kaljaan. – Ei oo.

– Perkele, jätkä ajaa kalliilla prätkällä eikä oo ees kymppiä pistää entiselle motoristille. – Kuule tää on niin kallista lystiä että tähän menee kaikki rahat.

– Haista paska senkin kusipää! (Lähtee joko menemään tai alkaa käyttäytyä aggressiivisesti nykyisin enempi agressiivisesti.)

Se on kyllä kummallista miten näihin einareihin törmää joka vuosi useammankin kerran.

Joku sanoi, että kypärällä vaan päin näköä puukkomiestä. Tuota tuota...kyllä se on niin, että jos vastustajalla on puukko ja itse olet käytännössä aseeton, niin sinulla on tasan kolme vaihtoehtoa: pakene, piiloudu, lennä. Puukkomiehiä vastaan ei tapella ilman järeämpää asetta ja puukkomiehiä vastaan ei myöskään painita.
Paitsi elokuvissa...

Veikko Hopea

Joo paras vältellä noita tilanteita.

Kaiken maaliman
033102ass_1_prv.gif
reikiä aina löytyy ja melkein joka paikasta!

Se on kumma ku vähän nautitaan väkevämpää, niin heti ollaan
kaboom.gif

Koitetaan välttää ongelmia, mutta aina ei voi väistää
kaboom.gif

sanoi:
Tänäänkin tuli joku ulkomaalaissyntyinen apina uhoamaan kun olin Kaskenkadun Nesteellä seisoin pyörän vieressä.
Kyseessähän oli niin stereotypia romani, elikeinomaha, mokkatakki, suorat housut, kiiltävät juhlakengät, vesiletti jne... Morasta en tiedä, mutten olisi epäillytkään.

Olivatko nuo nyt sama vai eri heppu? Ensin se oli ulkkari, sitten stereotypinen romani. Noh viis tuosta epäselvyydestä, ikäviä tilanteita, oli sitten liikkeellä millä kulkuvälineellä tahansa ja häirikkö kotoisin mistä tahansa.

Back