• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kengät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jakez
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Orgshopin tarjouksia katsellessa rupesi ajokengät kiinnostamaan. Aikaisemminkin olen jo noita Oxtarin kenkiä kuolannut, joten sellaset saattais olla hankinnassa. Antakaahan kokeneemmat jotain vinkkejä. Goret päällä ajelen -96 mallisella ysiärrällä lähinnä mutkapätkiä. Ensi kesänä olisi tarkoitus piipahtaa radallakin. Noita racing tyyppisiä kenkiä olen katsellut vaan on niitäkin niin montaa mallia. Mitkäs siis olis hyvät mutkapätkäajeluun ja satunnaiseen radalla piipahtamiseen?

Täällä oli ainakin jotain juttua noista race-tyyppisistä kengistä. Itelläkin on Oxtarit, joihin olen kyllä ollut ihan tyytyväinen, mutta nuo kun on enempi tuommoset "matkamallit", niin ei niistä sen enempää
smile_org.gif

Oxtar TCS Sport Goretex kenkiin olen ollut tyytyväinen. Sopivat kaikenlaiseen ajoon ja pitävät myös kosteutta. Muovinivelet tosin kaipaavat silloin tällöin voitelua etteivät kitise kävellessä. Itselläni juuri nuo Oxtarin kengät sopivat kokeilujen perusteella jalan muotoon, joten tuntuvat mukavaltakin. Käy siis sovittelemassa, mistä merkistä omaan jalkaasi löytyy sopivat. Kenkien lesteissä on eroja kuten jaloissakin
wink.gif
.

Oxtarin TCS Sport popot sopivat minun koipiini todella hyvin. Ainoana huonona puolena on ko. kenkien äänekkyys kävellessä. Joskus oikein hävettää, kun kitisevät niin perhanasti.

Teflon-spraytä kun suhautat niveliin, niin ei kyllä enään natise. Saa mm. Wurtiltä.

Iteppä ostin Alpinestarsin Effex kengät kolme viiikkoa sitten. Tukevat jalassa eikä mielestäni mitenkään erityisen kuumat, eli jalka ei juuri hikoa (tosin en ole testannut helteellä). Pienessä tihkusateessa olen ajanut ja vettä ei ole tullut läpi. Mielestäni mainiot kengät. Kannattaa kokeilla.

Back