• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kenen etua tämä foorumi ajaa?

Kaitsu tiivistä tuossa hyvin.

Tosiaankin ry perustettiin aikoinaan juurikin sen takia, että tämä sivusto pystytään pitämään pystyssä. Jäsenissämme on paljon sellaisia, jotka eivät käytä mitään muuta "jäsenetua" kuin tätä foorumia, mutta kiitos tuesta heille, niillä rahoilla näiden "en maksa jäsenmaksua, koska ei minulla ole aikaa olla toiminnassa mutta käytän tätä hyvänä tietopankkina"-käyttäjienkin sivuston käyttö rahoitetaan. Hintahan on about tankillinen bensaa / vuosi - joten ei pitäisi tämän lajin harrastajaa kaataa ;)

Vuosien varrella oheistoimintakin on kasvanut paljon ja myös mainosmyynnillä saadaan rahaa kerättyä, mutta yksi asia ei ole muuttunut : jokaikinen lantti käytetään jäsenten hyväksi, kukaan ei saa hommasta liksaa jne.

Jos yhdistyksen jäsenet äänestävät jaloillaan tarkoittaa se sitä että sivustolle lyödään lappu luukulle - näin raa'asti sanottuna. Tähän asti onneksi tuollaiselle toimenpiteelle ei ole ollut mitään uhkaa ilmassa.

Jos paskista ei oteta huomioon, niin mun mielestä suurin osa aiheista käsittelee moottoripyöräilyä jollain tavalla. Moderoinnin linjasta ja aktiivisuudesta käydään vuosittain keskustelua, mutta niinhän se on aina tämän aktiiviluokan foorumissa jota pyöritetään vapaaehtoisvoimin. Keskustelu on toki hyvää ja se jatkukoon.

Tosiaankin ry perustettiin aikoinaan juurikin sen takia, että tämä sivusto pystytään pitämään pystyssä. Jäsenissämme on paljon sellaisia, jotka eivät käytä mitään muuta "jäsenetua" kuin tätä foorumia, mutta kiitos tuesta heille, niillä rahoilla näiden "en maksa jäsenmaksua, koska ei minulla ole aikaa olla toiminnassa mutta käytän tätä hyvänä tietopankkina"-käyttäjienkin sivuston käyttö rahoitetaan.
En edelleenkään haluaisi kuulua noin ikäväsävyiseltä kuulostavaan ryhmään kuin "en maksa jäsenmaksua, koska minulla ei ole aikaa olla toiminnassa mutta käytän tätä hyvänä tietopankkina" ja tämän vuoksi heitinkin tuossa tuon idean, että joku lite-maksu voisi olla ihan hyvä.

Kait sitä on jotain tullut foorumille annettuakin, kuten yritin kirjoittaa eli tarkoituksena antaa ja saada tietoa.
esim. kohtuu paljon (sen mitä osaan) ohjeita ajamaani pyörämalliin liittyen mutta sillä liene ei niin hirveästi ole arvoa.

Tuon alkuperäisen viestini tarkoitus oli vain ja ainoastaan kertoa oma mielipide siitä, miten mahdollisesti voisi käydä jos jollain tavalla foorumia "rajoitettaisiin". Ei sen kummempaa eli ei herneitä neniin
smile_org.gif

- P

Luit siis vain tuon pätkän tekstistäni, kun noin riemastuit? Johan tuolla mainitsin, että olisin valmis maksamaan myös foorumin käytöstä! Luetaan ne viestit kokonaan, jookosta?
En mitenkään voinut lukea sinun tekstiäsi, koska editoisit tuon osuuden klo 12.15 ja kirjoitin viestini klo 12.16. Valitettavasti osaan vain Uuno Turhapuromaiset pikakirjoittajan taidot, joten edes noin lyhyen tekstin kirjoittaminen vie huomattavasti enemmän aikaa kuin minuutin.

Enkä muuten riemastunut, enkä pahastunut tekstistäsi. Se vaan rajaamis-ajatus aiheutti todellista ihmetystä.

Ei mun mielestä kannata rajata mitään ry:n omia aiheita MP:n osalta.

Ite ainakin huomannut että monesti tekniikkapuolen triviaaleihin kysymyksiin vastaavat ammattilaiset, jotka ovat kirjuuttanut kerran tai pari viestiä tänne. Sekin tieto jäisi saamatta.

Luit siis vain tuon pätkän tekstistäni, kun noin riemastuit? Johan tuolla mainitsin, että olisin valmis maksamaan myös foorumin käytöstä! Luetaan ne viestit kokonaan, jookosta?
En mitenkään voinut lukea sinun tekstiäsi, koska editoisit tuon osuuden klo 12.15 ja kirjoitin viestini klo 12.16. Valitettavasti osaan vain Uuno Turhapuromaiset pikakirjoittajan taidot, joten edes noin lyhyen tekstin kirjoittaminen vie huomattavasti enemmän aikaa kuin minuutin.

Enkä muuten riemastunut, enkä pahastunut tekstistäsi. Se vaan rajaamis-ajatus aiheutti todellista ihmetystä.
Öh, se mikä on editoitua lukee siellä lopussa "Edit:" merkinnän jälkeen. Eli itse tekstiä en editoinut mielestäni, tuohon olisi jo kohtuu huonoa etikettiä.

Toiseen viestiin lisäsin vain noiden ratapäivien lisäksi tuon Reliatecin maininnan.

En siis pyri harrastamaan sellaista kirjoittamista, että editoisin / vääristäisin tietoja viestistä jälkeenpäin vastauksien pohjalta.

- P

Edit: taas "edit" lisäys
wink.gif
mulla ei ollut tarkoitus tosiaankaan siis pahastuttaa kenenkään mieltä.. arvostan teidän toimintaa suuresti ja edelleen olisin johonkin foorumin-käyttömaksuun erittäinkin valmis
smile_org.gif

sanoi:
Ilman RY:tä ei ole foorumia, eikä ilman foorumia ole RY:tä. RY on perustettu sen takia että tämäkin foorumi pysyy hengissä
Juuri tämän pointin vuoksi meidänkin perheestä on kaksi ry:n jäsentä, vaikka yhdelläkin selviäisi. Jäsenmaksu on senverta pieni siihen huviin ja hyötyyn nähden, mitä ylläpito/ry:n hallitus/modet ja muut aktiivit tekevät. Unohtamatta JP-800:sta jonka ideasta ja aloitteesta koko homma on aikoinaan lähtenyt käyntiin.
bowdown.gif

Arvon Perkele (heh..), en jaksa millään uskoa että Jassun ja suzukain kirjoitukset olivat millään lailla sinulle henk.koht. kohdistettuja, joten koitappa rauhoittua..
biggrin.gif

Arvon Perkele (heh..), en jaksa millään uskoa että Jassun ja suzukain kirjoitukset olivat millään lailla sinulle henk.koht. kohdistettuja, joten koitappa rauhoittua..
biggrin.gif
Heh, ihan rauhallisena olen. Kirjoittelun ongelmanahan useasti juurikin perinteiset väärinkäsitykset kun monesti on vaikea tietää millä mielellä mikäkin viesti on kirjoitettu, ilman siis näitä
biggrin.gif
tounge.gif
wink.gif

"Säikähdin" vain että tuo ensimmäinen viestini aiheutti turhia väärinkäsityksiä ja nyt tässä hädissäni yritän kommentoida lisää kirjoittamaani ettei tule väärinkäsityksiä
smile_org.gif

- P

Äh, onhan tuo ensimmäinen viesti nyt jälkeenpäin luettuna ihan persiasta. Liian negatiivissävyinen tuosta tuli, vaikkei tarkoitus ollut. Joitain ihan tyhmiä sanamuotoja tuli käytettyä ja pointit vääristyy.

Nyt teen taakse-poistu:n. Sorry porukalle ja ketjun aloittajalle, että aiheutin turhaa polemiikkia.

Hemmetin hyvin te hoidatte hommia ja itse olen erittäin tyytyväinen kaikkeen mahdolliseen täällä.

Ja ilmoitelkaa jos vähän pienemmän maksun voi joskus foorumin käytöstä vapaaehtoisesti suorittaa
wink.gif

- P

Mä luulen, että tämäkin verso on lähtenyt liikkeelle paripäivää muhineesta ideasta. Idea on mitä ilmeisemmin liitettävä siihen keskusteluun, jota käydään säikeissä; Liikennerikkeistä saatavat rangaistukset ja Pakko antaa poliisille tunnustusta.

Näissä aiheissa allekirjoittanut on ottanut esille suomen poliittisen järjestelmän, osittain liittyen sakotukseen ja sen oikeudenmukaisuuteen. Niin valitettavaa, kuin aina se on, kun puhutaan Sosiaalidemokratiasta ja sen vaikutuksista suomalaiseen sakotuskäytäntöön, ilmenee aina joku taho joka haluaa kieltää aiheen. Tämä sama linja elää voimakkaasti vielä itärajan takana nykypäivänäkin. Poliitisten intressien sekottaminen suomalaiseen MP-harrastukseen halutaan pitää vivusti piilossa joidenkin tahohen mielestä.

Minusta on surkeaa, jos näin todella on
omg.gif

terv,

-Matti

Ja ilmoitelkaa jos vähän pienemmän maksun voi joskus foorumin käytöstä vapaaehtoisesti suorittaa  
wink.gif

- P
Eli parannus ehdotuksena. Pääsivulle "DONATE" linkki. Johon kaikki halukkaat voivat antaa lahjoituksensa foorumia tukeakseen.
Pääsivulla voisi ihan hyvin olla yhdistyksen tilinumero ja maininta, että "jos et halua liittyä ry:n jäseneksi, voit maksaa haluamasi kannatusmaksun tälle tilille".
buttrock.gif

Pääsivulla voisi ihan hyvin olla yhdistyksen tilinumero ja maininta, että "jos et halua liittyä ry:n jäseneksi, voit maksaa haluamasi kannatusmaksun tälle tilille".
buttrock.gif
Mä voin myös antaa oman tilinumeroni jos jollain on liikaa rahaa
smile_org.gif
Pankin täti kertoi viime viikolla et viel ois tilillä hieman tilaa, ei oo täynnä viel...

wink.gif

- P
Eli parannus ehdotuksena. Pääsivulle "DONATE" linkki. Johon kaikki halukkaat voivat antaa lahjoituksensa foorumia tukeakseen.
buttrock.gif
Voisipa hyvinkin. Jos ry:n säännöt eivät estä. Tahi jokin pirullinen rahankeräyslupadetalji.

-hh-

PS. Ja tämän ketjun asian olisi tosiaan voinut puida rekisteröidyille tarkoitetussa osiossa.

Mä voin myös antaa oman tilinumeroni jos jollain on liikaa rahaa
smile_org.gif
Pankin täti kertoi viime viikolla et viel ois tilillä hieman tilaa, ei oo täynnä viel...
Jaa?
wink.gif

Muutama vuosi sitten ehdotin "Mäyräkoira ylläpitäjälle" -päivää, ja silloin kieltäydyit kunniasta ja pyysit lahjoittamaan rahat jollekin löytöeläinkodille (jonka tilille muuten pistin mäyriksen hinnan)...
biggrin.gif

Muutama vuosi sitten ehdotin "Mäyräkoira ylläpitäjälle" -päivää, ja silloin kieltäydyit kunniasta ja pyysit lahjoittamaan rahat jollekin löytöeläinkodille (jonka tilille muuten pistin mäyriksen hinnan)...
biggrin.gif
Itse en juo olutta, niin rahat menivät ihan oikeaan paikkaan kyllä - otin tässä vaan esille että voin mäkin asettua jonoon jos jollain on niin paljon paalua ettei kykene elämään niiden kanssa ;)

Mutjooh, menee pahasti offtopiciksi.

otin tässä vaan esille että voin mäkin asettua jonoon jos jollain on niin paljon paalua ettei kykene elämään niiden kanssa ;)
No oli sitä paalua liikaa tai ei, niin toi rahojen lahjoitusmahdollisuus sivuston ylläpitoon on mielestäni hyvä ajatus. Kaikki eivät halua liittyä jäseneksi.

Jokaisen sivuston käyttäjän etu on kuitenkin sivuston pysyminen pystyssä, ja vakaa talous on siinä yksi tekijä.

otin tässä vaan esille että voin mäkin asettua jonoon jos jollain on niin paljon paalua ettei kykene elämään niiden kanssa ;)
No oli sitä paalua liikaa tai ei, niin toi rahojen lahjoitusmahdollisuus sivuston ylläpitoon on mielestäni hyvä ajatus. Kaikki eivät halua liittyä jäseneksi.

Jokaisen sivuston käyttäjän etu on kuitenkin sivuston pysyminen pystyssä, ja vakaa talous on siinä yksi tekijä.
Voidaan lisätä tuonne ylläpidon kehityslistalle tämä.

Sivuston ylläpito kustannuksineen hoituu kyllä ry:n jäsen/muista tuloista, mutta jos joku haluaa modejen/ylläpidon saunailtaa rahoittaa niin uskon että modet eivät ainakaan laita vastaan
biggrin.gif

Back