Sellaista on helppo suojella josta ei itselleen suurempaa riesaa ole. Erään helsinkiläisen vihreän, nimeltä mainitsemattoman kaupunginvaltuuston nykyisen pj:n, kanssa kävin muutamia kertoja lyhyitä keskusteluja muun muassa moottoripyöräilystä ja maahanmuuttopolitiikasta. Hän kannatti monikulttuurisuutta ja avarakatseisuutta, itse olin enempi kiinnostunut empiirisistä kokeiluista. Siksi ehdotinkin häntä vaihtamaan vuodeksi asuntoa kanssani. Hän saisi asua asunnossa jonka naapureina on näitä monikulttuurisempia ja minä sitten tutustuisin parempiin piireihin ja oppisin avarakatseisemmaksi. Syystä tai toisesta kauppoja ei tullut. En jaksa uskoa, että kyseinen neiti-ihminen olisi vihreästä aatteestaan huolimatta kovinkaan kauaan minua pidempään metsässä selviytynyt varustuksenaan kirves, tulitikut, muutama koukku ja rulla siimaa.se on huvittavinta helsingin vihreissä, että suurin osa niistä ei ikinä edes käy missään luonnossa. Oikeastaan luonnossa käy ne ihmiset joita ne vastustaa. Metsästäjät ja mönkijäkuskit.
Itse henkilökohtaisesti kannatan alkoholistien tukiasuntolan sijoittamista Töölöön ja Kumpulaan voi hyvin rakentaa romanilasten, -nuorten ja eläkeläisten (kattanee 99 %:sti ikäluokat 0-99v) kesäleirin.
Kouluttajamme lenkkipolulla tappaneen karhun olisin kyllä pyydystänyt elävänä ja työntänyt sen pitkässä narussa Kumpulaan pyörimään ja elävöittämään cityvihreiden arkea. Siinä saisi ituhippi jakaa omenansa, porkkanansa ja ehkä maukkaan alakoululaisen ipanansa nallen kanssa.
On vähän sellainen kutina, että jos kapina alkaa, niin yksi sissivänrikki käy heittämässä oman RK 62:n ja telanapit rouva ylipäällikölle, kiittää, kumartaa ja soutelee vaikka Ahvenanmaalle kalalle. Ei näiden inisijöiden puolesta turpaansa viitsi ottaa. Kyllä itänaapuri huolen pitää, kuten piti aikoinaan huolen niin Berliinistä kuin berliiniläisistäkin.
Jospa jatkaisi taas parin vastineen vääntämistä oikeuslaitokselle kesän kolhuista ja kompuroinneista. Ehkä joskus näinä orastavina kaamoksen hetkinä nostan viikoksi kytkintä ja lähden tarjoamaan polvea maahan jossain missä näitä risukarhia ei näy eikä kuulu ja voi keskittyä olennaiseen.
Jukka
P.S. Joku voisi laittaa vaikka spostilla noiden ammattivalittajien tiedot tulemaan. Kapuloita on aina muutama repussa mukana jos tutut rattaat näkyville tulevat.