Palautetta tapahtumasta! Elikkä tällä ensimmäisellä lauseella saa varmasti huomion

Eli kiitoksia. Paljonkin

Porukka varikolla oikein mukavaa ja ohan tuo itte pääasia jotaki aivan järettömän hienoa hommaa

Homma tuntuu toimivan.
Liputukseen (ja harjaukseenkin) pääsin tutustumaan, ekaa voi kyllä jatkossakin harrastaa
Ittelle tänä kesänä tullu elämäni ekat viis ratapäivää, neljä Kemoralla ja yks siinä välissä Botnialla.
Tältä kesältä jää tähän, nuo loput päivät kun järjestetään siellä syrjäisessä etelässä, ainakin täältä Ylikiimingistä päin katsottuna.
Pienen budjetin (lue tulojen) harrastajana täytyy jättää tältä erää tähän. Ens kesänä sitten koitetaan useammin päästä mukaan, ja heti alkukesästä. Ja sinne syrjäsemmillekin radoille
30.6 alotin, mukana AT kakkosessa, hyvä kurssi. Sille päivää vikassa setissä 1.37 jotain...
1.7 sitte pikkuhiljaa parani, 1.31 aikoja säännöllisesti ja muutama matala 1.30...
Välissä Botnian sunnuntai 22.7, hieno rata mutta hukassa olin kyllä. 2.06 tuli sille päivää, videoita kattellu ja tietää monia paikkoja mitä parantaa ens kesänä...
Nyt viime viikonlopuksi, edellisen Kemoran rohkasemana ostin lipun keskiryhmään. Hiukan arvelutti ensin mutta pian huomasin ettei oo mitään hättää. Kahvilan mutka oli hankala edelleen, sen ulostulossa mut ohitettiin puolenkymmentä kertaa eka sessioissa, muualla koko päivänä 2-3 kertaa...
Loppupäiväksi pakotin vain itteni jättään jarrutuksen myöhemmäksi ja se autto paljon, mutkan läpivienti tuntu heti paljo sujuvammalta ja sitä myötä ainaki itsestä tuntu että avaus lähtösuoralle alko onnistuun paremmin..
Loppupäivästä ajat tippu jo alle 1.25, ja yks kumma 1.23.3 (suonenveto)kierros racechronon mukaan sattu vika sessiolle. Täytyy vielä videolta tsekata paljoko chrono valehtelee...

Loppupäivästä olin jopa ohittelijana muutamaan otteeseen

Kyllä siinä paljon oppii kun pääsee läheltä seuraamaan nopeamman kaverin menoa
Toinen todellinen ongelmapaikka on paluusuoran jarrutus, jostai syystä en tohdi siinä jättä jarrutusta sinne mutkaan asti, vaikka esim. vika vasurissa ja kahvilan mutkassa ihan huoletta tohtii... Se mutka menee se sitte apexia odotellessa eikä saa tehtyä siihen sitä pikku suoraa sen ja seuraavan oikean välille.
Se seuraava oikea karusellissa muuten tuntu minusta liukkaalta, etu- ja takapää molemmat muutamaan otteeseen lipsu, varsinkin jos koitti ulompaa hakea linjaa avausta varten... Olinko yksin tuntemuksen kaa vai oliko ajolinja päin jotaki silloin..?
Täytyy laittaa (jos tohtii) joku videonpätkä tuomittavaksi kuhan saa ulos ne kamerasta...
Kaikenkaikkiaan, mahtavaa hommaa, välillä tulee varmaan kikateltua niinku pikkutyttö (keski-ikänen ukko oon jo) kun esim eka mutkasta avaa ulos ja perä vispaa vielä pienessä kallistuksessa, tai kun saa/uskaltaa kakosen ajaa taas lujempaa ku edellisellä kerralla, jestas niitä fiiliksiä

Mutta tehän tiiätteki ne jo...
Mulla on suht vähän kokemusta, varmaan alle 20tkm maantieajoa vuosien varrelta, ja kymmenen vuotta ennen tätä kesää ilman pyörää.
En ikikuuna päivänä olis uskonu että voin joku päivä viedä tonnista kyykkyä radalla tuohonkin malliin kuin nyt on jo mennyt. Pyörä ei koskaan ole tuntunu mulle luontevalta laitteelta, ei niinku että voisin vaan lähteä ajamaan ja heti tekemään sillä mitä haluan. Ei sillee mun järjelle selitettävältä laitteelta.. Ei toki tunnu vieläkään mutta pelko on haihtunu enimmäkseen ja jotain ymmärrystä on löytynyt.
Silläpä myös tämä tuntuu pirun hyvältä, tää on jotain missä on paljon haasteita mulle mutta nyt uskon että osittain ne pystyn tulevaisuudessa selättään...
Täytyy ens kesäksi ottaa tavotteeksi tasasuuden ja ajolinjojen löytäminen, ja niiden onnistunut toistaminen, sitä kautta varmaan ajatkin hiukan paranee.
AT kakkosen opeissakin on hiomista vielä, ajoasento varmasti yks niistä, se ei tule vieläkään luontevasti vaan siitä täytyy itteä muistuttaa aina, samoin yläkropan rentous, ja tietysti se katseen käyttö, kun ne tulee joskus miettimättä niin hyvä...
Ens kesänä sitte AT3, ja katotaan sitte onko mulle AT neloseen järkeä vielä lähteä...
Jos joku vielä miettii ekoille ratapäiville osallistumista niin suosittelen vahvasti. Siitä on varmasti hyötyä myös tuolla maanteillä, varsinkin paniikkitilanteiden, hartialukon yms selvittämisissä...
Pitkäpä tästä tuli, jaksokohan kukaan loppuun lukea