• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käyttämätön osuus renkaan sivulla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja monk
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Käyttämätön osuus renkaan sivulla - paljonko olet kallistanut?

• 0 cm

Ääniä: 0 0,0%
  • 0-0,5 cm

• 0,5-1 cm

Ääniä: 1 33,3%
  • 1-1,5 cm

• 1,5-2 cm

Ääniä: 2 66,7%
  • 2-3 cm

• yli 3 cm

• Ääniä yhteensä
    3
Jaa-a. 5 vuotta on tullu nyt ajeltua "isoilla" pyörillä liikentessä, ja aina on noin 1-2cm käyttämätöntä rengasta sivuilla. Jos rajotusten mukaan vähänkään ajelee tuolla, niin siihen se menee.

Mä en koe että se mun pili tuosta yhtään pienenee... enkä kyllä ajattele myöskään niin, että jos näen jossain pärrässä ihan laidoille ajetun renkaan ni tulis mieleen "Ompa mahtavan kova jätkä kun uskaltanu tolleen...". Ei stana, äärettömän tyhmää tuijotella tuommosia ylipäätään... Jotenkin NIIN amista ku vaan voi olla.
tounge.gif

Radalla on mielestäni aika helppo vetää lähes reunoja myöten. Tosin sielläkin mulla jäi ehkä 5mm. Maantieliikenteessä kallistusvaroja tulee käytettyä reunoja myöten aika harvoin. Täytyy olla todella avoin mutka jossain pellolla tai liittymäramppi jossa uskaltaa kallistaa äärimmilleen. En nyt sanoisi että se mitään kamikaze-järjetöntä on, mutta hyvin harvinaista.

Paljon riippuu myös renkaan profiilista ja pyörästä.

Kyllä siellä sitä pintaa löytyy varmaan sen 1.5-2cm ei vielä ihan pysty niin alas taipumaan, ettei mitään jäis. Toinen asia on kun pyörä on madallettu, tällaselle kääpiölle niin eihän sillä ees moiseen pysty.
biggrin.gif

Takarengas kulu motoparkissa reunoja myöten, oikeelta puolelta kesti muutaman setin kauemmin kulua reunoilta asti, jotenki vasemmalle kääntyminen on vaan paljon luonnollisemman tuntusta.
nixweiss.gif

edessä löytyy vieläki chicken strippiä.

Takarengas kulu motoparkissa reunoja myöten, oikeelta puolelta kesti muutaman setin kauemmin kulua reunoilta asti, jotenki vasemmalle kääntyminen on vaan paljon luonnollisemman tuntusta.  
nixweiss.gif

edessä löytyy vieläki chicken strippiä.
Itellä vähän sama juttu, mutta toisin päin eli oikealle kääntyminen tuntuu luonnollisemmalta.Mistäköhän johtuis?Oon vasen jalkanen, jos se jotenkin vaikuttais
nixweiss.gif

Menee näköjään helposti laidasta laitaan nuo 190/55:t ihan yleisillä radoilla körötellessä. Sylinterin kansia en saa millään ilveellä osumaan maahan, enkä jalkatappeja. Ehkä se johtuu siitä, että olen tuota kaunista, luotettavaa ja huoltovapaata bemarin perää nostanut hiukan.

Ei pysty vastaamaan, kun ei oo tolla Hondalla kerenny ajaan... Pikkusussussa jäi reilusti sivuille käyttämätöntä pintaa...
nixweiss.gif

Kyllähän tuonne on jäänyt raitaa... kun ei tullut käytyä radalla. Ehkä ensikesänä radalle, niin lähteee pelkuriraita pois.

Back